Hus salg refusionsopgørelse
Fra : k&y

Dato : 02-05-05 16:18

Vi har solgt hus,og venter på refusionsogørelse,den kommer men har forkert
dato for overtagelse,vi sender den retur til advokat(købers),så hører vi
ikke noget i 3 uger,ind af postkassen kommer et krav fra køber om at der er
ulovlige el.installationer i huset og det vil koste x-kroner at udbedre,vi
ringer til advokaten og spørger om refusions opgørelsen hvortil han siger at
han vil modregne omkostninger vedrørende el-arbejde,er dette ikke helt
forkert?

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 02-05-05 18:38

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> wrote in message
> [...]
> han siger at han vil modregne omkostninger vedrørende el-arbejde,er dette

Hvis I skriftligt har tilbudt at betale halvdelen af den billigste
ejerskifteforsikring er der ikke noget for køber at komme efter, hvad angår
de ulovlige elinstallationer.

Egen regning eller gennem ejerskifteforsikringen (hvis dækning herfor er
tegnet)

Br,
Morten, som har fået lavet ulovlig el for 27.000 på ejerskifteforsikringen.

Fra : k&y

Dato : 02-05-05 18:52

> [...]
> tegnet)
>
> Br,
> Morten, som har fået lavet ulovlig el for 27.000 på

Køber har ikke ønsket ejerskifteforsikring,derodover har han gennem vores
mægler fået besked om at hvis der er ulovlige inst. vil dette blive udbedret
GRATIS af en aut.installatør ,det er da et tilbud af de gode,men det vil
han åbenbart ikke gøre brug af.

Fra : Kim Petersen

Dato : 03-05-05 07:40

> Køber har ikke ønsket ejerskifteforsikring

Så vidt jeg har forstået så hæfter du de næste 20 år for de fejl og mangler
der findes på huset, det er det ejerskifteforsikringen er til for. Det
skulle du ikke være gået med til.

> [...]
udbedret
> GRATIS af en aut.installatør ,det er da et tilbud af de gode,men det vil

Der er for mig at se 3 årsager til at han ikke vil gøre brug af det gode
tilbud:

1. Han kender en el-installatør der kan gøre det til under den pris der
fastsættes for udbedringen
2. Han kan selv udføre udbedringen
3. Han har planer om at score pengene uden udbedring

Han lyder til at være en plattenslager.

Fra : Tommy S.

Dato : 03-05-05 09:09

On Mon, 2 May 2005 19:52:08 +0200, "k&y" <kimkri@gettwonet.dk> wrote:

> [...]
>GRATIS af en aut.installatør ,det er da et tilbud af de gode,men det vil

At han ikke ønsker den er købers problem. HVIS i har tilbudt ham at
betale halvdelen af samme er det nok til at holde jer ansvarsfri og
det er derfor købers eget problem, at der efterfølgende kommer
udgifter til udbedring af diverse ting.

Men det kræver at der er udarbejdet tilstandsrapport, at køber har
fået denne OG et tilbud om, at i vil betale halvdelen af den billigste
tilbudte ejerskifteforsikring.

Sådan husker jeg i hvert fald reglerne fra da vi selv solgte hus for
et par år siden.
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : k&y

Dato : 03-05-05 16:06

> [...]
> tilbudte ejerskifteforsikring.
>
> Sådan husker jeg i hvert fald reglerne fra da vi selv solgte hus for

Hov Hov,vi har fået lavet tilstandsrapport,og tilbudt at betale halvdelen af
ejerskifteforsikring.

mvh
kim

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 03-05-05 16:46

> Hov Hov,vi har fået lavet tilstandsrapport,og tilbudt at betale halvdelen
> af ejerskifteforsikring.

Så skulle Jeres sti gerne være ren.

Br,
Morten

Fra : Jesper

Dato : 03-05-05 22:22

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> "k&y" <kimkri@gettwonet.dk> wrote in message

> Så skulle Jeres sti gerne være ren.

Det er den desværre ikke. Ulovlige elinstallationer er ikke omfattet af
Huseftersynsordningen og dermed er det som udgangspunkt sælgers ansvar.

Jesper

Fra : Tommy S.

Dato : 04-05-05 07:43

On Tue, 3 May 2005 23:22:14 +0200, "Jesper" <Invalid@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er den desværre ikke. Ulovlige elinstallationer er ikke omfattet af
>Huseftersynsordningen og dermed er det som udgangspunkt sælgers ansvar.

Ok. Jeg var godt klar over, at der var undtagelser fra, hvad man kunne
løbe fra. Men jeg troede kun det var ved ren og skær fortielse af
forhold, man burde være klar over. Da vi fik lavet tilstandsrapporten
på vores hus i sin tid gjorde jeg opmærksom på, at jeg vidste, at der
var mindst en ulovlig ting vedr. el-installationen. Siden hørte jeg
aldrig om det igen. Men det kan selvfølgelig også bare være fordi
køber var ligeglad (det var noget med en strøm-udtag i loftet der sad
halvt skjult el. noget i den stil).

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 04-05-05 16:21

"Jesper" <Invalid@mail.dk> wrote in message
> Det er den desværre ikke. Ulovlige elinstallationer er ikke omfattet af
> Huseftersynsordningen og dermed er det som udgangspunkt sælgers ansvar.

Forsikringen sagde at de blev nød til at betale der da ikke kunne gåes efter
sælger, da vi fik det lavet.

Br,
Morten

Fra : Jesper

Dato : 03-05-05 22:23

"k&y" <kimkri@gettwonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> han vil modregne omkostninger vedrørende el-arbejde,er dette ikke helt

Der må ikke uden sælgers samtykke modregnes evt. mangelskrav i
refusionsopgørelsen - det står tydeligt og klart i alle købsaftaler hvis du
har handlet gennem mægler.

Jesper

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-05-05 07:54

"Jesper" <Invalid@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Der må ikke uden sælgers samtykke modregnes evt. mangelskrav i
> refusionsopgørelsen - det står tydeligt og klart i alle købsaftaler hvis
> du
> har handlet gennem mægler.

Og det er så vidt jeg husker i strid med god advokatskik at gøre det.

/Per

Fra : Anette&Søren

Dato : 04-05-05 18:29

Havde det samme problem, da jeg solgt min lejlighed. Køber prøvet at holde
pengene til bag, men den gik ikke. Jeg skrev at han skulle beltale, det vil
han ikke. Så kom han i foderetten, ja det kost ham 1000Kr ekstra. Så kan han
lære det. Det er noget sluder købers advokat siger.
Bare på køber, det er utrolig nemt at få foderetten til at kræve pengene
ind. Så gør det

Søren

Fra : Peter GC

Dato : 11-05-05 21:11

Per Christoffersen wrote:
> "Jesper" <Invalid@mail.dk> skrev i en meddelelse

Enig.

> Og det er så vidt jeg husker i strid med god advokatskik at gøre det.

Enig!

/Peter

--
http://www.grauslund.com