/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fotovogn i buslomme
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 02-05-05 12:48

Foran adressen, hvor jeg tjener parkerer en fotovogn ofte i buslommen. Nu er
busruterne beskåret på grund af at der flyttede for mange virksomheder
herud, så der kører ingen bus efter myldretiden, så fotovognen holder i
princippet ikke i vejen.

Men må en fotovogn gerne tage ophold i buslommen alligevel?

--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm



 
 
Spangkuk (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 02-05-05 13:40


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev

> Men må en fotovogn gerne tage ophold i buslommen alligevel?

Den glæder jeg mig til at se et kvalificeret svar på !

Spang - Bussemand



alexbo (02-05-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 02-05-05 13:48


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev

> Men må en fotovogn gerne tage ophold i buslommen alligevel?

Ja.
De generelle parkeringsregler, færdselslovens §28-29, gælder ikke for bl.a.
politiet

§ 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde,
såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og
der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder standsning
eller parkering, der foretages af politi, redningsberedskab eller
redningskorps.

mvh
Alex Christensen






Emil Jensen [2100] (02-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 02-05-05 17:29

>> Men må en fotovogn gerne tage ophold i buslommen alligevel?
>
> Ja.
> De generelle parkeringsregler, færdselslovens §28-29, gælder ikke for
> bl.a.
> politiet
>
> § 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde,
> såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og
> der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder
> standsning
> eller parkering, der foretages af politi, redningsberedskab eller
> redningskorps.

Men da fotovognen er anonym, kan man jo bare anmelde den til politiet
telefonisk. Hvis mange mennesker anmeldte det til den lokale politi, ville
de blive trætte af det

Beklager det ujuridiske svar...

Mvh

Emil



Robert Andersen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 03-05-05 09:27

> Men da fotovognen er anonym, kan man jo bare anmelde den til politiet
> telefonisk. Hvis mange mennesker anmeldte det til den lokale politi,
> ville de blive trætte af det
>
> Beklager det ujuridiske svar...

Det er da endnu bedre hvis en masse mennesker på skift hvert 2. minut
gik hen og bankede pænt på og meddelte politimanden at han altså holdt
på i en buslomme

Så kan de lære det kan de !!!

/Robert Andersen



Henrik Stidsen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 03-05-05 13:53

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> wrote in
news:427735d5$0$294$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Det er da endnu bedre hvis en masse mennesker på skift hvert 2.
> minut gik hen og bankede pænt på og meddelte politimanden at han
> altså holdt på i en buslomme

Det kræver bare så mange mennesker...

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white
guy, the best golfer is a black guy, France is accusing the US of
arrogance and Germany doesn't want to go to war."

Spangkuk (04-05-2005)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 04-05-05 12:57


"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i

> Det kræver bare så mange mennesker...

De kan da bare lave en rundkreds....

Spang



Frank Ronnie Hansen (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Frank Ronnie Hansen


Dato : 03-05-05 18:22


"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse news:427735d5$0$294$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Men da fotovognen er anonym, kan man jo bare anmelde den til politiet telefonisk. Hvis mange mennesker anmeldte det til den
>> lokale politi, ville de blive trætte af det

>> Beklager det ujuridiske svar...

> Det er da endnu bedre hvis en masse mennesker på skift hvert 2. minut gik hen og bankede pænt på og meddelte politimanden at han
> altså holdt på i en buslomme

> Så kan de lære det kan de !!!

Hvad kan de lære? At de skal holde op med at fange lovovertrædere?

--
Frank



Emil Jensen [2100] (03-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 03-05-05 23:12

>>> Men da fotovognen er anonym, kan man jo bare anmelde den til politiet
>>> telefonisk. Hvis mange mennesker anmeldte det til den lokale politi,
>>> ville de blive trætte af det
>
>>> Beklager det ujuridiske svar...
>
>> Det er da endnu bedre hvis en masse mennesker på skift hvert 2. minut gik
>> hen og bankede pænt på og meddelte politimanden at han altså holdt på i
>> en buslomme
>
>> Så kan de lære det kan de !!!
>
> Hvad kan de lære? At de skal holde op med at fange lovovertrædere?

Tjah, at hvis politiet vil lege kispus med lovovertræderne, må politiet også
tage konsekvenserne af at holde ulovligt når de nu optræder "civilt".
Signalværdien er også uheldig, fordi politiet bør gå forrest som det gode
eksempel, og det gør de ikke ved at placere et civilt køretøj i en buslomme.

Mvh

Emil



KaJe (06-05-2005)
Kommentar
Fra : KaJe


Dato : 06-05-05 20:02

> Tjah, at hvis politiet vil lege kispus med lovovertræderne, må politiet
> også tage konsekvenserne af at holde ulovligt når de nu optræder "civilt".
> Signalværdien er også uheldig, fordi politiet bør gå forrest som det gode
> eksempel, og det gør de ikke ved at placere et civilt køretøj i en
> buslomme.
>
> Mvh
>
> Emil

Men det er da stadig en politibil, og derfor også omfattet af undtagelserne
i reglerne ...

KJ.



Emil Jensen [2100] (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 06-05-05 20:47

>> Tjah, at hvis politiet vil lege kispus med lovovertræderne, må politiet
>> også tage konsekvenserne af at holde ulovligt når de nu optræder
>> "civilt".
>> Signalværdien er også uheldig, fordi politiet bør gå forrest som det gode
>> eksempel, og det gør de ikke ved at placere et civilt køretøj i en
>> buslomme.
>>
>> Mvh
>>
>> Emil
>
> Men det er da stadig en politibil, og derfor også omfattet af
> undtagelserne i reglerne ...

Det er vi da også enige om, bortset fra du ikke har nævnt noget om
signalværdien. Men det er heller ikke ulovligt at gøre chaufføreren
opmærksom på at han altså holder ulovligt, alle tror jo det er en almindelig
varevogn og ikke en fotovogn

Emil



alexbo (06-05-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-05-05 21:04


"Emil Jensen skrev

> Det er vi da også enige om, bortset fra du ikke har nævnt noget om
signalværdien.

Signalværdien!
Er det en politibil der holder lovligt, så er signalværdien, at politiet
passer deres arbejde.
Lader vi som om det er en varevogn der holder ulovligt, så er signalværdien,
at nogen varevogne holder ulovligt.
Eller måske at det er en politibil vi tror holder ulovligt, så er
signalværdien, at vi ikke kender færdselsloven.
Hvad skal vi bruge denne signalværdi til ?

mvh
Alex Christensen



Emil Jensen [2100] (06-05-2005)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 06-05-05 22:52

> Signalværdien!
> Er det en politibil der holder lovligt, så er signalværdien, at politiet
> passer deres arbejde.

Signalværdien kunne også være "pengemaskine", alt afhænger af øjnene som
ser.
Mon ikke politiet kan knalde fartbøller uden at skulle holde "ulovligt"?


> Lader vi som om det er en varevogn der holder ulovligt, så er
> signalværdien,
> at nogen varevogne holder ulovligt.

Jeps, og det er et uheldigt signal at sende. Af alle mennesker, burde
politiet netop gå forrest og være et godt eksempel for resten af samfundet,
også selvom de er i civil.


> Eller måske at det er en politibil vi tror holder ulovligt, så er
> signalværdien, at vi ikke kender færdselsloven.

Det er ikke alle som kender færdselsloven. Der er mange fodgængere og
cyklister som ikke har kørekort til bil. Men signalværdien er jo også den,
at folk tænker at politibilen holder der bare fordi de er fra politiet.


> Hvad skal vi bruge denne signalværdi til ?

Signalværdi er vigtigere end du og jeg tror. Alle mulige mennesker
observerer en varevogn (ikke fotovogn) som holder i buslommen. En anden gang
er der en som lige skal i bageren, og vælger at parkere i buslommen, fordi
han/hun jo har set andre gøre det... Og den idé har politiet været med til
at give folk.

Mvh

Emil



alexbo (07-05-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 07-05-05 07:36


"Emil Jensen skrev i

> Signalværdien kunne også være "pengemaskine", alt afhænger af øjnene som
> ser.

Ja, der er vi enige, det hele afhænger af øjnene der ser.

Det er som om man enten finder at politiet gør et vigtigt og nødvendigt
arbejde.
Eller at de kun forsøger at genere og hive penge op af lommen på ordentlige
mennesker.

Men nu er vi ovre i politiken, så jeg slutter her.

mvh
Alex Christensen







KaJe (06-05-2005)
Kommentar
Fra : KaJe


Dato : 06-05-05 23:04

> Det er vi da også enige om, bortset fra du ikke har nævnt noget om
> signalværdien. Men det er heller ikke ulovligt at gøre chaufføreren
> opmærksom på at han altså holder ulovligt, alle tror jo det er en
> almindelig varevogn og ikke en fotovogn
>
> Emil

Jeg kunne godt forestille mig, at nogle borgere i den pgl. gade havde rettet
henvendelse til politiet, fordi der generelt blev kørt for stærkt på stedet,
hvorefter politiet tager ud med fotovognen, som de placerer på den mest
hensigtsmæssige måde. Havde bilen holdt i fortovskanten ude på kørebanen,
var der nok flere der havde brokket sig.
Signalværdi?- det er bestemt ikke nemt at gøre alle tilfreds!

KJ.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste