Arveforskud og revalideringsydelse
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 17:56

Hej

Min bedstemor vil give mig et arveforskud på 25.000kr.
Jeg er på revaliderinsydelse, har det noget at sige?
Jeg har en bankgæld på 40.000kr, hvis det har nogen betydning. Dog har jeg
ikke planer om, at gælden skal betales af, måske en lille del.
Jeg er 28 år.

Gerne med henvisning til en lovgivning, så jeg har noget med til kommunen,
hvis der bliver bøvl.

Hilsen Ditte

Fra : Louise

Dato : 02-05-05 20:02

Så vidt jeg ved er reglerne for revalidering de samme som for kontanthjælp,
som jeg modtager..

Jeg blev tlbudt et arveforskud fra min bedstemor, men det ville betyde at
jeg ikke ville modtage kontanthjælp i det antal måneder der svarede til det
beløb jeg ville få i arveforskud..

Om man bruger dem til gæld har intet at sige, du har stadig modtaget dem...
Desværre

Håber du kan bruge dette svar..

Lousie

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 04-05-05 07:26

i stedet for at få 25.000 på engang bør du bede om at få dem sådan her:
10000 første måned 10.000 anden måned og 5000 den sidste måned. På den
måde gør du ikke noget forkert, men bemærk at du højest må have en
formue stående i banken på 10000 kr når du modtaget kontanthjælp-

Susanne

Fra : LIV

Dato : 04-05-05 08:31

Susanne Jørgensen wrote:

> men bemærk at du højest må
> have en formue stående i banken på 10000 kr når du modtaget
> kontanthjælp-

Ikke helt korrekt - i min kommune er beløbet 50.000 kr.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 09:08

> [...]
> måde gør du ikke noget forkert, men bemærk at du højest må have en formue
> stående i banken på 10000 kr når du modtaget kontanthjælp-

Nu er det jo ikke kontanthjælp jeg modtager.

Men jeg har kontaktet kommunene, og jeg må gerne modtage 25.000 kr. af en
gang. Det går ikke ind som en indtægt.
Men jeg er blevet gjort opmærksom på, at jeg bør betale min gæld, og ikke
have mere end 10.000 kr. stående, da jeg så vil få problemer med
kontanthjælp.

Hilsen Ditte