Ændring af kundevilkår og opsigelse
Fra : MP

Dato : 28-04-05 11:39

Hej alle.

Håber I kan hjælpe mig somehow.
Jeg er kommet ud i en tvist, om hvorvidt, min webspaceprovider
(webhotel) har forringet mine vilkår.

Nederst sår betingelserne for opsigelse af abonnement. Jeg prøver, som
I nok har gættet, at opsige mit webhotel hos dem (B-One). Mit
abonnement står til betalingsforfald den 02-05-05. Eller rent faktisk
20-04-05, men jeg har endnu ikke betalt. Som det fremgår af
nedenstående, har man tre måneders opsigelse, og der er ingen
refundering af det resterende beløb man har forudbetalt. Jeg opsiger
mit abonnemtn, da jeg ikke har været tilfreds med deres service, da
jeg mener de har forringet mine vilkår, og jf. nedenstående kan jeg så
opsige med et måneds varsel og få mine penge retur.
Der er sket det, at de har opgraderet deres serversoftware, således at
mine asp-sider (hjemmesider) ikke virker optimalt som inden
opgraderingen. Jeg henviser derfor til, at de har foretaget en ændring
der har forringet mine vilkår. Dette mener de ikke de har. Hvad er et
juridisk synspunkt på dette?
Håber I forstår min henvendelse her i gruppen. Ellers svar på dette
indlæg for eventuelt uddybbende kommentarer!

/Martin

Fra B-one's forretningsbetingelser:

1.6. Opsigelse af abonnement
Abonnementet kan til enhver tid opsiges fra kundens side med tre
måneders varsel, mens eventuelt forudbetalt abonnement
dog ikke refunderes. Opsigelse skal ske skriftligt på papir med
kundens underskrift. Opsigelsen kan ikke ske via e-mail. Når Bone
har modtaget en opsigelse vil kunden automatisk se modtagelsen af
denne via kundens kontrolpanel inden 8 dage. Hvis
kunden ikke kan se denne registrering på forsiden af B-ones
kontrolpanel inden 8 dage, skal kunden indsende en ny opsigelse.
Ønsker B-one at lukke specielle abonnements-typer eller særtjenester,
kan B-one opsige abonnementet med én måneds
varsel. Den forholdsmæssige del af forudbetalt abonnement vil i
sådanne situationer undtagelsesvis blive tilbagebetalt.
Foretager B-one væsentlige ændringer af forringende art i
kundevilkårene, kan kunden opsige abonnementet med én måneds
varsel. Den forholdsmæssige del af forudbetalt abonnement vil i
sådanne situationer ligeledes undtagelsesvis blive
tilbagebetalt. Abonnementet må på ingen måde anvendes til at opnå
uautoriseret adgang til systemer tilsluttet Internettet.
Bliver B-one vidende om sådanne aktiviteter eller andre kriminelle
forhold, dette uanset hvilket lands love der ligger til grund
for lovbruddet, vil abonnementet uden varsel blive lukket og B-one
forbeholder sig ret til at videregive alle relevante
oplysninger til de relevante myndigheder. B-one kan endvidere ophæve
abonnementet uden varsel, med øjeblikkelig virkning
og uden kompensation eller tilbagebetaling af nogen art, såfremt
kunden ikke overholder nærværende vilkår, gør sig skyldig i
spild eller misbrug af de i forbindelse med Internettets
tilstedeværende ressourcer, forstyrrer Internettets funktion,
overtræder den til enhver tid gældende netetikette, f.eks. ved
videregiver oplysninger om andres private forhold, eller på
anden måde via sin adfærd generer andre brugere af Internettet. Data
fra hjemmesider og mailsystemer vil ved et
abonnements opsigelse som hovedregel blive slettet 7 dage efter
abonnementets ophør.

3.4. Abonnementsbetaling
Abonnement for webhotel betales - uanset abonnementstype - forud 12
måneder af gangen. Forudbetalt abonnement
refunderes ikke med mindre andet udtrykkeligt fremgår af nærværende
vilkår.