Hej.
Jeg har brug for et lidt juridisk hjælp, og jeg håber der er nogen der kan
hjælpe mig her. Mange af jer i denne nyhedsgrupper plejer jo at have en god
juridisk indsigt.
Jeg var 26.04.05 til generalforsamling i Magistrenes Pensionskasse. Jeg - og
mange andre - er noget bekymrede over det afkast bestyrelsen formår at skabe
af vores penge. Vi er noget irriterede over, at vi skal nøjes med en pension
der 1000-vis af kroner mindre om måneden, når den tid kommer, end den kunne
være, hvis bestyrelsen optimere afkastet bedre.
Jeg indsendte derfor til pensionskassen i god tid før generalforsamlingen et
dokument med fire spørgsmål til bestyrelsen om netop det lave afkast.
Spørgsmålene og begrundelserne stod på en enkelt A4 side. I den email jeg
sendte dokumentet med skrev jeg ordret citeret :
"Hermed et dokument, som jeg ønsker behandlet på Generalforsamlingen den 26.
april 2005."
Dokumentet kan ses på:
www.kalsen.dk/mp.pdf
Overrasket blev jeg så, da jeg så indkaldelsen til generalforsamlingen. For
det første kunne man ikke af dagsordenen nogensteder se, at jeg ønskede mine
spørgsmål behnadlet på generalforsamling, for det andet var mit dokument
ikke udsendt med indkaldelsen så andre medlemer kunne tage stilling til mine
synspunkter. Det mener jeg er forkastelig i en demokratisk forening.
Se dagsorden på :
www.kalsen.dk/dagsorden.jpg
MIne juridiske spørgsmål er nu:
1. Er denne fremgangsmåde med ikke at lade mig komme til ordre virkelig
lovlig i henhold til foreningens vedtægter, som kan ses på:
http://www.mp-pension.dk/composite-490.htm
2. Og hvis det nu er ulovligt - hvad er mine sanktionsmuligheder så ?
Jeg håber på nogle gode svar, da jeg ikke har så meget juridisk indsigt i
foreningsjura.
Mvh Lars