I/S rod - hjælp
Fra : Kai Jensen

Dato : 24-04-05 15:08

Hej gruppe.

sagen er følgende:
A starter i 2003 et personligt selskab og køber et parti vare for (tænkt
tal) 200 kr.
varene bliver ikke betalt.

i januar 2004 indtræder B og virksomheden omdannes til et I/S
det får samtidigt et nyt CVR nr.

ifølge Told & Skat skal jeg regnskabsmæssigt bare fortsætte som om indtet
var hændt.

Nu viser det sig at det indkøbte vareparti ikke kan sælges for mere en 20
kr.

Varene bliver solgt for 20 kr.

januar 2005 udtræder A af virksomheden, hvorefter den bliver til en
personlig virksomhed

Nu vil kreditor have sine penge - hvem skal betale ?

Mange hilsner
Kai

Fra : ha

Dato : 24-04-05 18:05

Kai Jensen wrote:
> Nu vil kreditor have sine penge - hvem skal betale ?

det skal A, det var jo ham der oprindelig købte varen *personligt*.
Hvis sælger ikke har accepteret at hans tilgodehavende hos A
blev overført til I/S'et da det blev dannet, er det jo stadigvæk A
der har købt varerne.

/ha

Fra : Peter GC

Dato : 25-04-05 13:09

Kai Jensen wrote:

[klip]

> Nu vil kreditor have sine penge - hvem skal betale ?

A skal betale og kun A. B hæfter kun for købsaftaler indgået efter
indtræden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com