den "manglende ring"!?
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 21-04-05 15:55

Hej....
min forlovede og jeg har for noiget tid siden besluttet os for at få nye
forlovelses ringe da jeg dsv. har smidt min væk på arbejde

vi fandt nogle hos en lokal guldsmed bestilte dem i sølv og med 1stk
briliant i dameringen +vores gamle datoer skille stå i vores nye ringe det
skete 9/4 vi fik at vide at vi kunne hente vores ringe d.15/4 fint tænkte
vi vi tager dem på på min fødselsdag d.17/4 da vi kom der ned var de kommet
men... der var ingen sten i dame ringe vi var godt sure vi havde fortalt
hele familien osv.. men de sagde at de blev nød til at sende dem tilbage til
fabriken og vi kunne hente dem idag og de LOVEDE at de var der idag.. vi kom
der ned men UPS de var ikke kommet og self. havde vi fortalt familien at de
skulle være store bededag i stedet for .. jeg blev rasende og sagde temligt
højt så de andre kunder kunne høre det at jeg ville gå hjem og i week-enden
finde ud af om jeg kunne hæve købet eller hvad.....

så nu spørger jeg jer kan jeg hæve købet eller kan jeg frlange et nedslag i
prisen, gerne med henvisning til §§ håber på hjælp i mit lille raserri trip

Anders

Fra : per christoffersen

Dato : 21-04-05 22:01

"Anders E. Larsen" <ae@aab-net.dk> skrev i en meddelelse

> så nu spørger jeg jer kan jeg hæve købet eller kan jeg frlange et nedslag
> i prisen, gerne med henvisning til §§ håber på hjælp i mit lille raserri
> trip

Hvis du tilstrækkeligt klart har tilkendegivet overfor sælger, at
leveringsdatoen var afstor betydning, så er du berettiget til at høve købet,
når datoen overskrides.
Se mere her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/32/

/Per

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 23-04-05 09:15

Ok så ville jeg da mene at jeg udfra den paragraf kan hæve købet, men
istedet for at hæve kan jeg der forlange at der bliver et nedslag i
prisen....????

Anders

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-04-05 09:51

Anders E. Larsen wrote:

> Ok så ville jeg da mene at jeg udfra den paragraf kan hæve købet, men
> istedet for at hæve kan jeg der forlange at der bliver et nedslag i
> prisen....????

Nej, ikke på det grundlag. Prisnedslag kan aftales, hvis der er en mangel
ved genstanden. F.eks. ved den manglende sten, hvis du havde accepteret
ringene første gang. Og husk, du kan kun hæve købet, hvis du har gjort
forretningen forståeligt, at du *skulle* bruge ringene på den bestemte dag,
og forretning gav tilsagn om levering inden.

Mvh
Kevin Edelvang