lovlig max husleje?
Fra : Martin

Dato : 20-04-05 15:39

Hej,

En af mine bekendte har omtalt at en udlejer af en lejlighed maksimalt må
opkræve et hvis beløb pr. m2 pr. år i husleje? Er der noget om snakken og
hvad er reglerne?

Mvh Martin Berentzen. Fjern venligst "FJERNMIG" i min emailadresse
ved tilbagesvar

Fra : Rune Wold

Dato : 20-04-05 15:51

Martin wrote:

[klip]

> Er der noget om snakken og hvad er reglerne?

Er det udbudte lejemål omfattet af boligreguleringsloven, så vil der
være et loft for huslejen.

Mht. udregningen kan jeg dog ikke hjælpe dig, men nærlæs selv

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040092229-REGL

/Rune wold

Fra : RH

Dato : 20-04-05 17:02

"
> [...]
> opkræve et hvis beløb pr. m2 pr. år i husleje? Er der noget om snakken og

Søndagsavisen havde for 3-4 uger siden en hel sides artikel omkring husleje
i leje-lejligheder. Lejernes LO havde netop vundet en sag for en lejer, som
fik ca. 45.000 kr. tilbage og derudover sænket sin månedlige husleje med
2900 kr. Du kan læse mere i nedenstående artikeler under "Den folkelige
dagsorden". Som tommelfingerregel siger LLO, at lejeren kan gå ud fra at
huslejen er for høj, hvis der betales mere end 800 kr/kvm

http://www.sondagsavisen.dk/Site/Soegeside?query=husleje

/Sanne

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-05 23:21

On Wed, 20 Apr 2005 18:01:50 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>dagsorden". Som tommelfingerregel siger LLO, at lejeren kan gå ud fra at
>huslejen er for høj, hvis der betales mere end 800 kr/kvm

800 pr kvm, det ville sige at jeg skulle lige 25600 for min kejlighed
før at man kunne sige at huslejen er for høj. Det er da totalt til grin
:S.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Andersen

Dato : 27-04-05 03:47

On Wed, 27 Apr 2005 00:20:52 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

>800 pr kvm, det ville sige at jeg skulle lige 25600 for min kejlighed
>før at man kunne sige at huslejen er for høj. Det er da totalt til grin
>:S.

Det er pr. år og ikke mdr.