Bank-røveri ?
Fra : René Løweneck

Dato : 20-04-05 09:59

Hej !

Må en bank af sig selv og altså uden at have fået lov til det, overføre
penge fra én konto, til en anden (fra firmakonto til budgetkonto) ?

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=19
Lys og lækkert indrettet autocamper - se de flotte billeder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-05 10:07

Den 20-04-05 10.58 skrev René Løweneck følgende:

> Må en bank af sig selv og altså uden at have fået lov til det, overføre
> penge fra én konto, til en anden (fra firmakonto til budgetkonto) ?

Det fremgår af den aftale, du har indgået med banken. Du har ganske
givet givet banken lov til at overføre penge mellem de forskellige
konti, hvis en af dem går i minus.

Jeg gætter på, at dit firma er et personligt firma og ikke et Aps eller
lignende, for så må der vist ikke overføres.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : René Løweneck

Dato : 20-04-05 10:29

Hej Kim !

> Det fremgår af den aftale, du har indgået med banken. Du har ganske givet
> givet banken lov til at overføre penge mellem de forskellige konti, hvis
> en af dem går i minus.

Jeg har ikke lavet nogle aftaler i den retning, med banken. Der er nogle
lønkonti, som der normalt tages fra til budgetkontoen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-04-05 10:36

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke lavet nogle aftaler i den retning, med banken. Der er nogle
> lønkonti, som der normalt tages fra til budgetkontoen.

Prøv at checke bankens generelle kundebetingelser. Det plejer at være der
bestemmelsen gemmer sig.

/Per

Fra : Holst

Dato : 20-04-05 10:44

René Løweneck wrote:

> Jeg har ikke lavet nogle aftaler i den retning, med banken. Der er nogle
> lønkonti, som der normalt tages fra til budgetkontoen.

Hvis firmakontoen blot er registreret på dit CPR-nr., så opfattes den af
banken helt som privat. Jeg har selv min registreret på mit CVR-nr. for
at holde dem adskilt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-04-05 19:01

René Løweneck wrote:

> Hej !
>
> Må en bank af sig selv og altså uden at have fået lov til det, overføre
> penge fra én konto, til en anden (fra firmakonto til budgetkonto) ?

Det er set ske før. Også her i gruppen.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen