Fælles indkøb fra tyskland?
Fra : Morten

Dato : 19-04-05 16:54

Hejsa

Når man køber ind fra tyskland må man jo kun købe "Til eget forbrug"

Spørgsmål:
Gælder det også slik/sodavand?

Jeg opfatter "til eget forbrug" som at man ikke må videresælge, men hvad
hvis 10 mennesker bliver enige om at købe ind sammen og 2 så tager de
fælles
penge og køre ned og henter det - er det tilladt (her under øl, vin og
sodavand) eller er det KUN til de 2 personers forbrug der menes...

I prencippet kunne mit "eget forbrug" vel være at jeg skyldte en masse
cola
væk til de folk der havde givet mig penge...

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-04-05 17:38

On Tue, 19 Apr 2005 17:54:15 +0200, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

>Hejsa
>
>Når man køber ind fra tyskland må man jo kun købe "Til eget forbrug"
Told og skat siger fgl:
Hvad er eget brug?
Eget brug er, når det kun er dig selv, medlemmer af din husstand eller
dine private gæster, der bruger varerne. Hvis du fx sælger varerne i
en idrætsklub eller på en arbejdsplads, er de ikke til eget brug, og
så skal du betale afgift af varerne. Du skal også betale afgift af
varerne, hvis du tager dem med til eller for personer, der ikke er med
på rejsen.

Så du må kun tage vare med til dit eget brug.
Du må ikke handle afgiftfrit på vejne af andre.

/Hans