Udbetaling af tillæg.
Fra : Tommy

Dato : 19-04-05 14:50

Hej alle,

Jeg har på mit arbejde flere gange mødt ind for at hjælpe til når der har
været sygdom. Det udløser normalt 50% timer (alm. timeløn + 50%). Der er så
sket det, med min sidste løn, at jeg ikke er blevet tildelt tillæg, da jeg
på vores opslagstavle, har skrevet at jeg ønsker så mange vagter som muligt.

I min kontrakt står der:

"Personale som selv tilbyder sig til vagter, modtager ikke 50% og 100%
tillæg."

Det jeg står uforstående overfor, er at det er over et år siden jeg skrev
det på tavlen, samt at jeg før har fået tillæg.

Er det lovligt pludselig at stoppe med at tildele tillæg, når det ikke er
sket konsekvent?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Henning

Dato : 19-04-05 15:40

On Tue, 19 Apr 2005 15:50:21 +0200, "Tommy" <XtommyX@Xnitzof.dk>
wrote:

> [...]
>det på tavlen, samt at jeg før har fået tillæg.
>
>Er det lovligt pludselig at stoppe med at tildele tillæg, når det ikke er

Det klassiske svar - hvad siger din fagforening og tillidsmand?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Tommy

Dato : 20-04-05 07:23

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:

> Det klassiske svar - hvad siger din fagforening og tillidsmand?

Hej Henning,

Jeg har endnu ikke kontaktet fagforeningen, da jeg lige ville forhøre mig
her først. Tillidsmand, har vi ikke, da det er et relativt lille firma.

Det der går mig på, er at hvis andre i firmaet bliver kaldt ind for at
hjælpe ved sygdom, altså maksimalt 24 timer før vagtens påbegyndelse, så får
de tillæg. Men i og med jeg tilbyder min hjælp konsekvent, så står jeg
dårligere.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-04-05 16:47

In article <E089e.113459$Vf.4183356@news000.worldonline.dk>, Tommy wrote:
> [...]
> det på tavlen, samt at jeg før har fået tillæg.
>
> Er det lovligt pludselig at stoppe med at tildele tillæg, når det ikke er

Spørg fagforeningen. Jeg mener man generelt siger 3 år = kotyme.

Jeg ser ikke noget galt i det virksomheden gør, selvom den burde have
informeret dig på forhånd.