Segway
Fra : Claus Tondering

Dato : 18-04-05 18:48

Kender I en Segway (www.segway.com)? Et genialt el-drevet, 2-hjulet
køretøj der ikke fylder meget mere end en fodgænger, og som har en
tophastighed på ca. 20 km/t. Det sælges mest i USA, men er også
begyndt at dukke op i Europa.

Mit spørgsmål: Hvor passer sådan et køretøj ind i den danske
færdselslov? Er det en knallert? Det er beregnet til brug på fortovet,
men er det overhovedet lovligt i Danmark?

--
Claus Tøndering

Fra : Thomas Andersen

Dato : 19-04-05 07:34

5000 USD ;(((
Der er flere firmaer i Shenzhen Kina som laver kopier af dem.
Er blot bange for at det ikke er noget for de nordiske lande.
Men smarte er de ;)

Fra : Claus Tondering

Dato : 19-04-05 16:33

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> writes:
> 5000 USD ;(((
> Der er flere firmaer i Shenzhen Kina som laver kopier af dem.
> Er blot bange for at det ikke er noget for de nordiske lande.
> Men smarte er de ;)

Ja. Men igen: Hvordan passer de ind i den danske færdselslov?

--
Claus Tøndering

Fra : anders majland

Dato : 19-04-05 20:44

> Ja. Men igen: Hvordan passer de ind i den danske færdselslov?

Det gør den ikke Det nærmeste jeg kan komme på er "el-kørestol"- men
kan ikke huske reglerne for sådanne, men mener at maks hastigheden skal være
noget lavere på et fortov.

Fra : BJ

Dato : 19-04-05 20:55

meddelelse news:4265609c$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det gør den ikke Det nærmeste jeg kan komme på er "el-kørestol"- men
> kan ikke huske reglerne for sådanne, men mener at maks hastigheden skal
> være noget lavere på et fortov.

Jeg kommer til at tænke på, hvor hurtigt kører en Ublet 3-hjulet kørestol
egentlig og kræver den noget førebevis..?

--
Bjørn J.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 20-04-05 07:07

> [...]
>
> Det gør den ikke Det nærmeste jeg kan komme på er "el-kørestol"- men
> kan ikke huske reglerne for sådanne, men mener at maks hastigheden skal

Hos www.meyra.dk har jeg fundet nogle el-scootere til folk med dårlig
bentøj, som kan køre 15 km/t. Dem ser man jævnt væk i storcentre og i
gå-gader.

Hvis man er x kg overvægtig kunne man måske godt bruge segway'en til at
pendle mellem bilen og hoveddøren, hvis man kunne få en læge-erklæring.

Carsten Overgaard