Cirkus Ege
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-04-05 09:57

Nu er Jørgen Ege angivelig i Kina:

Da TV2 interviewede ham sidst var han i Grækenland.

Har Danmark da ikke en undvekslingsaftale med Grækenland, et land i unionen?

Jesper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 17-04-05 22:52

On Sun, 17 Apr 2005 10:56:32 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

>Nu er Jørgen Ege angivelig i Kina:
>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290124
>
>Da TV2 interviewede ham sidst var han i Grækenland.
>
>Har Danmark da ikke en undvekslingsaftale med Grækenland, et land i unionen?

Du skal vel ikke længere væk end England..Mener da bestemt der er
flere eksempler på at danskere lever ganske fortrinligt i England
selvom de er anklaget og dømt for diverse ting i DK..

Henrik

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-04-05 23:27

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message

> Du skal vel ikke længere væk end England..Mener da bestemt der er
> flere eksempler på at danskere lever ganske fortrinligt i England
> selvom de er anklaget og dømt for diverse ting i DK..

Så vidt jeg husker skal det du anklages for i Danmark også være strafbart i
England før udlevering kan komme på tale.

Peter

Fra : Jens.B.

Dato : 18-04-05 09:18

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så vidt jeg husker skal det du anklages for i Danmark også være
> strafbart i England før udlevering kan komme på tale.

har du nogle §, eller er det bare så vidt du husker ?
hvis du kun har snik snak så er det den forkerte gruppe du skriver i.

Fra : bem

Dato : 18-04-05 10:39

"Jens.B." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> har du nogle §, eller er det bare så vidt du husker ?
> hvis du kun har snik snak så er det den forkerte gruppe du skriver i.

Udleveringsloven

* Danmark har forpligtiget sig til at udlevere udenlandske statsborgere, som
er tiltalt eller dømt for en strafbar handling i udlandet. *Handlingen skal
også være strafbar efter dansk lov*.For danske statsborgere skal handlingen
efter dansk lov kunne straffes med 4 års fængsel for at de kan udleveres.
For udlændinge skal strafferammen minimum være ½ år ved udlevering til et
EU-land, og 1 år ved udlevering til ikke-EU-lande.

/Bo

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-04-05 12:22

On Mon, 18 Apr 2005 10:17:41 +0200, "Jens.B."
<postkasse_66@hotmail.com> wrote:

>har du nogle §, eller er det bare så vidt du husker ?
>hvis du kun har snik snak så er det den forkerte gruppe du skriver i.

Well, Jan Bonde Nielsen kunne ikke udleveres fra England i sin tid,
fordi han var tiltalt for mandatsvig. Mandatsvig var ikke strafbart
efter Engelsk lov, og det var grunden til at han ikke kunne udleveres.

Lars

--
www.tomtom3.dk - Danmarks hyggeligste forum for navigationsfreaks.
100% humør, 100% censurfrit, 100% for brugerne.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-04-05 23:28

In article <lim561piqqecfoidgu1rh4409e6pfmhd4q@4ax.com>, Henrik Madsen wrote:

> Du skal vel ikke længere væk end England..Mener da bestemt der er
> flere eksempler på at danskere lever ganske fortrinligt i England
> selvom de er anklaget og dømt for diverse ting i DK..

Det er allesammen nogle der er dømt for økonomiske forbrydelse, og
de tager englænderne ikke så højt.