spørgsmål om ansvarsforsikring
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 14-04-05 23:03

Jeg har netop lavet buler i min underbos bil og kan ikke rigtig gennemskue i
vilkårene om om min ansvarsforsikring (Lærestanden) dækker dette.

Jeg bor i et 2-familiehus med en fælles garage og her til aften var jeg ved
at flytte nogle brædder, som jeg så ved et uheld får væltet, så de rammer
min svogers BMW.

Kan I ud fra dette sige om det er noget en ansvarsforsikring burde dække?

På forhånd tak

Fra : MAndersen

Dato : 15-04-05 08:10

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rammer min svogers BMW.
>
> Kan I ud fra dette sige om det er noget en ansvarsforsikring burde dække?

Din svoger anmelder det til sin kaskoforsikring på bilen. Du anmelder skaden
til din ansvarsforsikring, da du bliver ansvarlig for selvrisikoen på din
svogers bil.

Din ansvarsforsikring dækker - med mindre du har gjort det med vilje.

MAndersen

Fra : Henning

Dato : 15-04-05 11:34

On 14 Apr 2005 23:03:21 +0100, "Jakob Aagaard Harder"
<jharder@mailme.dk> wrote:

>Jeg har netop lavet buler i min underbos bil og kan ikke rigtig gennemskue i
>vilkårene om om min ansvarsforsikring (Lærestanden) dækker dette.

Ansvarsforsikring? Menr du din almindelige indboforsikring? Din bils
ansvarsforsikrign kan aldrig komme på tale.

Fra : David T. Metz

Dato : 15-04-05 12:01

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ansvarsforsikring? Menr du din almindelige indboforsikring?

Jeg vil tro han mener ansvarsforsikring. En indboforsikring dækker ikke.
Måske mener du fx "familiens basisforsikring" eller et lignende produktnav,
som nogle selskaber har, hvor der indgår både indbo- og ansvarsforsikring?

David

Fra : MAndersen

Dato : 15-04-05 12:29

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ansvarsforsikring? Menr du din almindelige indboforsikring? Din bils
> ansvarsforsikrign kan aldrig komme på tale.

Nu har Jakob ikke haft en bil indblandet, så det er selvfølgelig på hans
indboforsikring, hvor der altid er ansvarsforsikring på.

MAndersen

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 17-04-05 18:59

"MAndersen" <ikke@nogen.no> wrote in message

> Nu har Jakob ikke haft en bil indblandet, så det er selvfølgelig på hans
> indboforsikring, hvor der altid er ansvarsforsikring på.
>
> MAndersen

Netop! Og der ser ud til, at forsikringen klarer det - det oplyste de i
hvert fald telefonisk.