Bestilling af bog
Fra : Jacob

Dato : 13-04-05 21:35

Hej Gruppe

Jeg var nede i den lokale boghandel for at hører efter bogen
metode-bogen" - det er en bog som bruges til at analysere dansk
litteratur.

Jeg blev forklaret at bogen ikke var noget de havde, men de kunne bestille
den hjem fra et lille forlag. Det sagde jeg at ville var dejligt om han
kunne, og spurgte hvad den ca. ville koste.. - "omkring 130 kr."

Så skader jeg foden, men får min søster til hente bogen. Giver hende 150 kr
med + hun har 100 kr selv.. Så kommer hun derned, og får at vide at bogen
koster 260 kr!? - kan de tillade sig dette? altså fra omkring 130 til
260 er et stort spring..

Nu tager jeg ned imorgen og høre om det er en fejl - prisen eller den pris
jeg fik oplyst i første omgang.. Men det kan umuligt blive mit problem?
eller kan det?

hilsen
Jacob

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-04-05 14:31

Jacob wrote:

> Jeg blev forklaret at bogen ikke var noget de havde, men de kunne bestille
> den hjem fra et lille forlag. Det sagde jeg at ville var dejligt om han
> kunne, og spurgte hvad den ca. ville koste.. - "omkring 130 kr."

Teoretisk kan du kræve bogen til "omkring 130 kr", hvis boghandleren har
givet tilbud på dette. I praksis har du dog ikke rigtig nogle
muligheder, hvis ikke boghandleren vil sælge til den pris.

På den anden side er du naturligvis heller ikke forpligtet til at købe
bogen til den dobbelte pris.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Jacob

Dato : 21-04-05 22:08

Perfekt. tak :) Vælger ikke at købe bogen, og låner den på biblioteket,
da boghandleren ikke var med på at sælge til 130.