Pligt til at fremskaffe faktura.
Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 12-04-05 23:03

Køber ApS bestiller en vare hos Leverandør A/S til
en aftalt pris og tidspunkt.
Leverandør A/S leverer varen som aftalt, men glemmer
tilsyneladende at fremsende en faktura.
Har Køber ApS nu pligt til at erindre Leverandør A/S
om forholdet, eller kan de bare lade som ingenting.

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-04-05 06:10

In article <425c4148$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Keld Lergren Nielsen wrote:
> [...]
> tilsyneladende at fremsende en faktura.
> Har Køber ApS nu pligt til at erindre Leverandør A/S
> om forholdet, eller kan de bare lade som ingenting.

Leverandør har 5 år til at fremsende simple krav.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-04-05 10:23

Keld Lergren Nielsen wrote:

> [...]
> tilsyneladende at fremsende en faktura.
> Har Køber ApS nu pligt til at erindre Leverandør A/S
> om forholdet, eller kan de bare lade som ingenting.

Fakturaen kunne også være forsvundet i posten. Køber har stadig pligt
til at overholde sin del af aftalen - at betale den aftalte pris på det
aftalte tidspunkt.

Hvis køber er i tvivl om den endelige pris eller andre detaljer omkring
betalingen, må han henvende sig til sælger. Det gælder også, hvis han
har brug for den manglende faktura som bilag i sit regnskab.

Prøv også at søge blandt ældre indlæg i gruppen. Der er ikke en enkelt
paragraf, man kan fremhæve - det skulle da lige være tilbage til Danske
Lov 5-1-1 om at man skal holde en indgået aftale. (Eller som man skrev i
1683: "Een hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund, Haand og
Segl, lovet og indgaaet haver").

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 16-04-05 23:50

"Jonathan Stein" skrev ...
> Prøv også at søge blandt ældre indlæg i gruppen. .......

Noget godt (eller gode) søgeord, inden jeg begynder at
fægte halvt i bilnde på Google ?

Keld Lergren Nielsen

"Kunsten er at undgå at virkeligheden forstyrrer dine drømme".