Varer jeg ikke har bestilt
Fra : Nuser

Dato : 09-04-05 14:12

Hej

Jeg modtager lige for tiden en del varer. som jeg ikke har bestilt. Det
drejer sig om diverse ting man kan bestille via kuponhæfter så som avis
abonnementer, slankepulver o.l

Jeg kontakter selvfølgelig de forskellige firmaer lige så snart jeg modtager
varerne, og fortæller dem at det altså ikke er noget jeg har bestilt.....men
her kommer så mit spørgsmål

Er jeg pligtig til at betale for returneringen af disse varer ??

Er det en sag politiet vil tage sig af ?? Jeg betragter det selv som
chikane, og har en kraftig formodning om hvem der står bag.

Med venlig hilsen

Nuser

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-04-05 18:51

"Nuser" <tortieFJERNDETTE@ofir.dk> skrev:

> Jeg modtager lige for tiden en del varer. som jeg ikke har bestilt. Det
> drejer sig om diverse ting man kan bestille via kuponhæfter så som avis
> abonnementer, slankepulver o.l

Kender det desværre fra mig selv det er vildt irriterende.

> Er jeg pligtig til at betale for returneringen af disse varer ??

Naturligvis ikke. Du har ingen pligter overfor firmaerne, såfremt du ikke
har indgået en aftale.

> Er det en sag politiet vil tage sig af ??

Næppe. Men det er som sådan ikke et juridisk spørgsmål (og dermed svar).
Hvis de skulle gribe ind, ville det formentlig kræve et vist formuetab for
dig eller firmaerne, der sender varerne. Det kan dog ikke skade at anmelde
det.

> Jeg betragter det selv som
> chikane, og har en kraftig formodning om hvem der står bag.

Du kunne jo til en start fortælle personen, at du har politianmeldt
forholdet. Måske hjælper det.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-04-05 22:00

> [...]
> bestilt.....men her kommer så mit spørgsmål
>
> Er jeg pligtig til at betale for returneringen af disse varer ??

Du skal ikke modtage varen og sende den retur; du skal nægte modtagelsen. Du
kan forhåbentlig se allerede i modtagelsessituationen, at afsenderen ikke er
nogen, du vil forvente varer fra. Ved modtagelse nægtet, returneres varerne
til afsender.

- Mickel