Funktionærer time antal....
Fra : Jan Pedersen

Dato : 09-04-05 13:35

Hej

Hvis man er ansat som funktionær, og der i ens kontrakt ikke nævnes noget om
timeantal, hvad går man så ud fra, de almindelige 37 timer, eller ledernes
anvisninger, andet ?

På forhånd tak
--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 09-04-05 17:41

"Jan Pedersen" <cuk@"ikkedette"cuk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> timeantal, hvad går man så ud fra, de almindelige 37 timer, eller ledernes

Umiddelbart vil jeg sige, at kontrakten er ugyldig og dermed også ulovlig.
Timeantal SKAL svjv altid stå i kontrakten.

Fra : per christoffersen

Dato : 09-04-05 19:34

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@[FJERN]it.dk> skrev i en meddelelse
> Umiddelbart vil jeg sige, at kontrakten er ugyldig og dermed også ulovlig.
> Timeantal SKAL svjv altid stå i kontrakten.

Der skal ikke stå et timeantal*, men der skal stå hvad der er aftalt om
arbejdstid.
Det kan så enten være et timeantal, eller at der ikke er aftalt nogen
højeste arbejdstid.
Det kan også fremgå at man feks skal acceptere perioder med overarbejde uden
merbetaling.

* Andet kan være aftalt ifbm. med en overenskomst eller lokalaftale, men
dette er lovens krav.

/Per

Fra : Jesper Laursen

Dato : 10-04-05 00:06

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uden
> merbetaling.
>
> * Andet kan være aftalt ifbm. med en overenskomst eller lokalaftale, men

Hej Per.

Ja, det lyder vist mere rigtigt. Jeg forstod bare på Jan's indlæg, at der
overhovedet ikke står noget om arbejdstid eller timer, så jeg fik det vist
formuleret lidt forkert.

Jeg er selv funktionær med lederansvar. I min kontrakt er der heller ikke
timeantal på, men blot ifølge aftale eller sådan noget lignende. Jeg ved jo
dog ikke, om Jan er leder eller noget.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-04-05 13:44

:: Ja, det lyder vist mere rigtigt. Jeg forstod bare på Jan's indlæg,
:: at der overhovedet ikke står noget om arbejdstid eller timer, så jeg
:: fik det vist formuleret lidt forkert.

I kontrakten står der.

"Din løn er aftalt til kr. XX,- pr. måend + bonusordning.
I lønnen er medregnet betaling for evt. over- og merarbejde."

Der er alt der er nævnt om arbejdstid og mængde....

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-04-05 11:46

"Jan Pedersen" wrote

> Hvis man er ansat som funktionær, og der i ens kontrakt ikke nævnes noget
> om timeantal, hvad går man så ud fra, de almindelige 37 timer, eller
> ledernes anvisninger, andet ?

Man kan ikke aftale sig til ringere vilkår end funktionærloven foreskriver
http://www.lederne.dk/Publikationer/Funktionaerloven.html#kapitel%201

§ 21
De i denne lov indeholdte bestemmelser kan ikke ved aftale mellem parterne
fraviges til ugunst for funktionæren, jf. dog § 18, stk. 5, og § 18a, stk.
6.

Som udgangspunkt er det 37 timer ugentligt ved en ansættelse på fuld tid
Der er flere forskellige regler/love der regulerer arbejdstiden
EU-direktiver, arbejdsmiljøloven etc

- Peter

Fra : per christoffersen

Dato : 10-04-05 12:58

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Jan Pedersen" wrote

> Man kan ikke aftale sig til ringere vilkår end funktionærloven foreskriver

Men funktionærloven siger intet om arbejdstid...

/Per