I klemme
Fra : Charlotte

Dato : 08-04-05 08:33

Ved ikke om det er OT...

Jeg køber den 15/3 en brænder hos et internet firma, da jeg modtager den
og
monterer den virker den ikke som den skal på trods af software
opdateringer.
Jeg henvender mig til firmaet som den er købt hos og jeg får et nummer jeg
skal skrive på et brev og så sende den retur.
Jeg tager så på posthuset og køber en tyk bobbel kuvert og får sendt den
afsted.
14 dage senere modtager jeg så en pakke på postopkrævning. Og får tilbage
til min skuffelse denne skrivelse:
CD-brænder retur, ej testet, fysisk beskadiget på front samt side.
Reklamation bortfaldet.
Kan de det når de ikke oplyser mig om at jeg SKAL sende den som pakke? ved
godt det måske var sund fornuft.
Jeg ringer til dem og spørger om de så i det mindste ikke kunne have sendt
mig et brev/mail om situationen, men der siger de at det må de ikke ifølge
købeloven.
Er der noget jeg kan gøre?

Fra : Kim

Dato : 08-04-05 11:13

On Fri, 8 Apr 2005 09:32:40 +0200, "Charlotte"
<charlotte@FJERNDETTE5750.dk> wrote:

> [...]
>afsted.

>CD-brænder retur, ej testet, fysisk beskadiget på front samt side.

Ja, det er dig som har ansvaret for
at forsendelsen er forsvarligt emballeret.

>når de ikke oplyser mig om at jeg SKAL sende den som pakke?

Det er sagen uvedkommende.

--
Kim

Fra : JG

Dato : 08-04-05 19:39

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Ja, det er dig som har ansvaret for
> at forsendelsen er forsvarligt emballeret.

Hvorfor bortfalder reklmationsretten ??

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-04-05 12:26

"JG" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bortfalder reklmationsretten ??

Fordi varen er blevet beskadiget yderligt pga. at kunden ikke har emballeret
varen forsvareligt.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-04-05 12:05

"Charlotte" <charlotte@FJERNDETTE5750.dk> skrev i en meddelelse

> Kan de det når de ikke oplyser mig om at jeg SKAL sende den som pakke? ved
> godt det måske var sund fornuft.

Det er dig, der afgør om du vil sende varen som brev eller pakke. Uanset
hvad du vælger skal varen naturligvis emballeres forsvarligt og det er
udelukkende dit ansvar.
Forskellen på om du sender varen som brev eller pakke er udelukkende et
spørgsmål om erstatning hvis din forsendelse forsvinder, samt muligheden for
at spore den vis Postdanmarks stregkoder.

> Er der noget jeg kan gøre?

Ærgerligt.
Du har ikke pakket brænderen forsvarligt ind. Det er udelukkende dit ansvar,
så det kan du ikke bebrejde forretningen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-05 18:33

Allan Soerensen wrote:

> Ærgerligt.
> Du har ikke pakket brænderen forsvarligt ind. Det er udelukkende dit
> ansvar, så det kan du ikke bebrejde forretningen.

Hvem siger, at den har fået skaden under transporten?
Jeg synes at 14 dage om at modtage, konstatere fysisk skade og retunere er
ALT for lang tid...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-04-05 12:30

meddelelse news:4256bf93$0$43986$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvem siger, at den har fået skaden under transporten?

Hvorfra skulle de fysiske skader så stamme?
Charlotte kan her bag efter selv godt se at hun burde have sendt brænderen i
en pakke i stedet for blot i en bobbel kuvert. En bobbel kuvert.yder ikke
meget beskyttelse, og slet ikke ved en varer der er så tung som en brænder.

Det vil være lidt søgt at begynde at påstå at sælger har påført de fysiske
skader når man godt selv er klar over at man ikke har emballeret varen
tilstrækkeligt.