kundeklausul ?
Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-04-05 16:00

Hej.
Jeg har opsagt min stilling og i den forbindelse er min kundeklausul blevet
opsagt men mit spørgsmål er:
Hvor lang tids opsigelsesvarsel er på sådan en klausul, jeg har hørt at den
følger det alm.opsigelsesvarsel ?
(Opsigelsesvarslet der gælder hvis arbejdsgiveren opsiger medarbejderen, i
mit tilfælde 3 måneder)

Kent Nielsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-04-05 17:31

> [...]
> den følger det alm.opsigelsesvarsel ?
> (Opsigelsesvarslet der gælder hvis arbejdsgiveren opsiger medarbejderen, i

I min stod der en måned. Med det siger jeg også, at der kan stå noget andet
i din.

Mvh Maria

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-04-05 22:12

Kent Nielsen wrote:

> [...]
> følger det alm.opsigelsesvarsel ?
> (Opsigelsesvarslet der gælder hvis arbejdsgiveren opsiger medarbejderen, i

Kig på §18 i funktionærloven
(http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050006829-REGL) - og kontakt
din fagforening.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 23:10

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> den følger det alm.opsigelsesvarsel ?
> (Opsigelsesvarslet der gælder hvis arbejdsgiveren opsiger medarbejderen, i

Hej Kent.

Jeg har fornyligt været hele møllen igennem, og er du overhovedet sikker på
at din klausul er gyldig ?

Funktionæren modtager en kompensation i hele den periode forpligtelsen
gælder på min. 50 % af lønnen på fratrædelsestidspunktet pr. måned,
Klausulen og kravet på kompensation fremgår af en skriftlig aftale, og
Det pågældende ansættelsesforhold har haft en varighed på mere end
3 måneder - hvis ansættelsesforholdet har haft en varighed på mellem
3 og 6 måneder, kan klausulen kun binde funktionæren i en periode på
højst 6 måneder efter ansættelsesforholdets ophør.

Du skal også være opmærksom på Markedsføringslovens §10

Markedsføringslovens § 10 indeholder et forbud mod, at tidligere
ansatte i 3 år efter ansættelsesforholdets ophør videregiver eller
benytter erhvervshemmeligheder, som de har fået kendskab til i løbet
af ansættelsesforholdet.

Typiske erhvervshemmeligheder kan være formler, metoder, konstruktioner,
salgs- og indkøbsforhold, kundekreds/kundeemner, markedsanalyser,
interne tal og priskalkulationer/priser (i modsætning til offentlige
salgspriser, som jo af natur er alment kendte).

Venligst

Palle Jørgensen