Ansøgning vedr status quo bevarelse
Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 09:18

Ansøgning

Jeres kollega John Ehrbahn har instrueret mig om at rette følgende ansøgning
til Jer, for god ordens skyld.

Jeg fremsender derfor i tre eksemplarer bøn om tilladelse til at lade
træplader og sækkevogn blive liggende som nu på vandret tagpap-tag på
tilbygning af mit hus Bjelkes Alle 46.

Træpladerne lå der, da jeg købte i 1977, og jeg har engang været ude på
tilbygningen og løftet op og konstateret, at tagpap ser hel og uskadt ud
under, men i samlingerne er det svært at være helt sikker.Der har aldrig
været indsivning af vand, men risiko eksisterer, hvis jeg ændrer på det
status quo, jeg købte.

"When it aint broke, dont fix it" lyder jeres fags vigtigste grundlov, og
det var også hvad fik jer til i 1980 at frafalde kværulantisk nabokrav om,
at jeg skulle fæste løs tagrende professionelt, idet jeg svarede at "De må
alt på Christiania, why not here?"

Jeg er invalidepensionist og for handicappet (og fattig) til at ændre på
noget ude i 2. sals højde, hvor adkomstforhold er et smalt vindue på
hovedbygningens tag, der hælder 45 grader.

Jeg håber derfor også, at I kan godkende, at sækkevogn vedbliver at være
hængslet over kippen, idet den har sit tyngdepunkt under kippen og har så
lille overflade, at selv en japansk tyfon-orkan kan ikke medføre, at den
rives op af sin stabile placering og falder ned på nævnte vandrette
tagpaptag evt Bjelkes Alle 46 - cykelskurets stål-profil-tag. Ingen færdes
hvor nedstyrtning kunne ske ved en potentiel Cuba-skypumpe med tusind gange
større vindstyrke end Cubas. Naboen i nr 46 har meldt sig ud af "grønne
gårde" projektet og har børn , så ændring af det fine stål-tag-cykelskur er
utænkelig i ca et halvt århundrede.

Især bør accept af status quo ske udfra sund fornuft om nul
nedstyrtningsfare - og min far, der var bygningsingeniør, og min egen
cand.scient. undervisning i fysik's beregninger ser det til fortænkt
fantasteri at påstå sådan eller anden fare.

Jeg kan,når jeg får besøg af hjemmehjælp,få foretaget fotokopi i 3
eksemplarer af grundplan for huset, som jeg har i mit arkiv,og der ses
tilbygning mod Husumgade, som et cirka 9 m2 kvadrat. Midt på dem ligger
træpladerne. Midt mellem dette sted og tagrenden mod Bjelkes Alle ligger gul
post-sækkevogn (som måske kan gøre gavn når en adræt person besøger mig og
skal flytte fryser eller lignende). Sækkevognens lad ligger tæt paralelt mod
skifertaget fra kip ned mod tagrende mod Bjelkes alle. Sækkevognens rør med
håndtag ligger tæt paralelt langs skifertaget, dvs den ligger meget stabilt
med tyngdepunkt ned mod tagpaptaget, 40 cm under kip-toplinie.

John Ehrbahn har vedr småsag, som han afslutningsvis kaldte "juristeri",
været her at besigtige. Hvis I taler med ham og han beskriver sit visuelle
indtryk, kan fremsendelse af lovpligtige fotokopier med indkrydsning af
nævnte stabilt placerede genstande, forhåbentlig undgås. Men ring eller mail
hvis mangler i denne ansøgning er alvorlige.

Træpladerne er krydsfiner og ligger vandret mod tagpaptaget og har ikke
flyttet sig en millimeter selv ved orkanen i 1999.

Med venlig hilsen Bo Warming, cand.scient. Bjelkes Alle 46, stuen, 2200 N,
35861000

Fra : JJ

Dato : 06-04-05 09:26

> Ansøgning

SNIP

Lyder da spændende ;)

Fra : Tobias Larsen

Dato : 06-04-05 11:25

"JJ" <something@else.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> SNIP
>
> Lyder da spændende ;)

Ja BW formår altid at skrive ca 20 yderst spændende og informative indlæg om
dagen, i mange forskellige newzgroups. Han burde hædres med en pris for sin
erhærdighed og enerme viden om alt hvad der sker både i den lille andedam vi
kalder Danmark, men også ude i den store farlige verden.

Tobias Larsen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 11:50

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> wrote in message

> [...]
> vi
> kalder Danmark, men også ude i den store farlige verden.

Tak for venligheder men lad mig opponere mod at se DK som andedam i
modsætning til den "store farlige verden"

Nedenstående link fra gårsdagens avisforside kamouflerer den hastige og
voldelige magtovertagelse som Islam står for

Fængselsansatte vil isolere unge i særlig afdeling
Unge indvandrere skaber så store problemer i fængslerne, at en arbejdsgruppe
i Vestre Fængsel foreslår en særlig afdeling for 15-18- årige.
Justitsministeren vil se nærmere på forslaget.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=372220

DESVÆRRE - FARLIGHEDEN
ER _ H E R _