Definition af: "Almenvelgørende foreninger~
Fra : jesper Staun Hansen

Dato : 02-04-05 13:10

Hvad er definition af "Almenvelgørende foreninger" i juridisk sammenhæng ?

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-04-05 14:02

Scripsit jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk>

> Hvad er definition af "Almenvelgørende foreninger" i juridisk sammenhæng ?

Hvilken juridisk sammenhæng?

--
Henning Makholm "... and that Greek, Thucydides"

Fra : jesper Staun Hansen

Dato : 02-04-05 14:57

Henning Makholm wrote:
> Scripsit jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk>

> Hvilken juridisk sammenhæng?

I denne http://www.partner-revision.dk/kompetence.asp?id=9 om man skal
betale moms eller ej.

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 02-04-05 21:51

jesper Staun Hansen skrev sålydende:

> I denne http://www.partner-revision.dk/kompetence.asp?id=9 om man skal
> betale moms eller ej.

Det har ToldSkats momsvejledning en del information om, se
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=95909&chk=200748

høa

Fra : jesper Staun Hansen

Dato : 03-04-05 09:59

Hugo Østergaard-Andersen wrote:

> Det har ToldSkats momsvejledning en del information om, se
> http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=95909&chk=200748

Tak for linket, men desværre fandt jeg ingen definition på ordet.

Fra : Rune Wold

Dato : 03-04-05 10:24

jesper Staun Hansen wrote:

[klip]

> Tak for linket, men desværre fandt jeg ingen definition på ordet.

Nu ved jeg ikke, hvad du mener med definiton. Følgende link forklarer
efter min mening begrebet uddybende og udførligt:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=159931&vID=200748&search=almenvelg%F8rende

Men hvis du leder efter en eller anden kort og fyndig sætning, der i
alle relationer gør op med begrebet, så kommer du til at lede længe.

/Rune Wold