Blad / Avis abonnemnet
Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-03-05 20:55

BESTIL GRATIS ABONNEMENT
JA TAK! jeg vil gerne have 3 måneders gratis prøveabonnement på **
avisen / bladet
Efter prøveabonnementet er prisen kr. 700,- +moms pr. år.

Forpligter jeg mig ved ovenstående tekst til et års abonnement, eller
kan jeg prøve i 3 måneder og derefter opsige abonnementet uden
yderligere?

Bemærk at der _ikke_ er tale om forbruger køb, men om B2B

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-03-05 22:06

Meningen med et prøveabonnement (hvis det selv kalder sig det) er
naturligvis,at du kan prøve i 3 måneder for at se,om det er noget for dig.
Ved udløbet af de 3 måneder skal du sige ja eller nej til en fortsættelse
af abonnementet (vær opmærksom på,at det af vilkårene for prøveabb. kan
fremgå,at du udtrykkeligt skal sige (skrive !) fra,hvis du ikke ønsker at
fortsætte.
henrik nielsen
kontorchef,cand.jur
"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:424b042e$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-03-05 22:04

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> yderligere?
>
> Bemærk at der _ikke_ er tale om forbruger køb, men om B2B

Hvad står der så i afsnittet om opsigelse?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-03-05 18:23

In news:424b1427$0$23003$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Hvad står der så i afsnittet om opsigelse?

Det er jo finten, et sådant afsnit er ikke umiddelbart tilgængeligt..

Tak for alle svarene.

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-03-05 22:47

Scripsit "Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>

> [...]

> Forpligter jeg mig ved ovenstående tekst til et års abonnement, eller
> kan jeg prøve i 3 måneder og derefter opsige abonnementet uden

Det må ligge i udtrykket "prøveabonnement" at man ved at modtage
prøven ikke forpligter sig til at købe varen bagefter.

Selv hvis der i de nøjere betingelser med småt skulle stå noget om
at første betalte år ikke kan afmeldes, vil det næppe holde i byretten
når selve overskriften på aftalen udtrykkeligt siger "prøve".

Derimod kan det nok betale sig i god tid at undersøge _hvornår_ man
skal afmelde abonnementet for at undgå at det fortsætter som ordinært
abonnement med betaling.

--
Henning Makholm "Det er sympatisk du håner dig selv. Fuldt
berettiget. Men det gør dig ikke til en kristen."