|
| "privat visitering" Fra : Poulsgaard |
Dato : 29-03-05 08:29 |
|
Vi har en diskusion i vores lokale fodbold fanklub ang. visitationer
som jeg håber I måske kan hjæpe os med at give svar på:
1) Er det lovligt når en fodboldklub forlager at visitere dem der vil
ind og se en fodbold kamp. (hvilke bestemmelser er der tale om)
2) Er der regler for hvordan denne visitering skal forgå, herunder om
der er områder på en mand/dames krop, hvor man ikke må røre.
(henvisning til gældende regelsæt/lov)
Alt forgår "frivilligt" du kan til en hver tid vælge at blive ude fra
stadion og undgå visitationen.
På forhånd tak for hjælpen.
Peder Poulsgaard
| |
Kevin Edelvang (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Kevin Edelvang |
Dato : 29-03-05 08:42 |
|
Poulsgaard wrote:
> Alt forgår "frivilligt" du kan til en hver tid vælge at blive ude fra
> stadion og undgå visitationen.
Netop, her har du fat i hele humlen.
Mvh
Kevin Edelvang
| |
Jean (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 29-03-05 09:28 |
|
Kevin Edelvang skrev:
> Netop, her har du fat i hele humlen.
Med andre ord; den eneste årsag til at jeg ikke bliver kropsvisiteret i
skidtet, når jeg går til fodbold, på diskotek eller i stormagasinet, er at
man ikke vælger at gøre det? Jeg er jo også privat de nævnte steder.
For mig lyder det underligt (ikke at det skal blive for politisk), at
virksomheder har sådanne beføjelser, når politiet har meget skrappe regler
på
området.
Mvh Jean.
| |
"Morten Bjergstrøm" (29-03-2005)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 29-03-05 10:41 |
|
"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev:
> For mig lyder det underligt (ikke at det skal blive for politisk),
> at virksomheder har sådanne beføjelser, når politiet har meget
> skrappe regler på
> området.
Det er da ikke specielt underligt. Politiet har mulighed for at
gennemtvinge en visitation efter nærmere bestemte regler. Den mulighed
har private ikke - her er det den der skal visiteres der fuldt ud
bestemmer om der skal visiteres eller ej.
--
Morten http://miljokemi.dk
Chilidyrkning med debatforum http://miljokemi.dk/chili
Fotogalleri http://miljokemi.dk/coppermine
| |
Robert Andersen (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Robert Andersen |
Dato : 29-03-05 11:27 |
|
- her er det den der skal visiteres der fuldt ud
bestemmer om der skal visiteres eller ej.
Ja, det er meget enkelt, hvis man vil se fodbold må man lade sig
visitere, ellers må man lade være med at se fodbold.
Jeg har i øvrigt selv en enkelt gang været kontrollør ved en
fodboldkamp, og kontrollørene bliver instrueret i hvordan visitering
skal foregå.
Husk lige, at visiteringen ikke er til for at de ulønnede kontrollanter
skal have lov til at tage på tilskuerne, men for at finde skjulte våben,
romerlys, kasteskyts og alle de andre ting som fodboldfans ellers
medbringer. Så i sidste ende er det for tilskuernes egen sikkerhed at
visiteringen foregår.
/Robert
| |
Sune Storgaard (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Sune Storgaard |
Dato : 29-03-05 14:09 |
|
Robert Andersen wrote:
> Ja, det er meget enkelt, hvis man vil se fodbold må man lade sig
> visitere, ellers må man lade være med at se fodbold.
Og det fremgår naturligvis altid når man køber billetten ? Nej vel
Heldigvis kan man altid få den refunderet hvis man ikke vil lade sig
visitere? ...
| |
Poulsgaard (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Poulsgaard |
Dato : 29-03-05 15:22 |
|
Lidt U-juridisk men ok:
> - her er det den der skal visiteres der fuldt ud
> bestemmer om der skal visiteres eller ej.
Jeps
> Ja, det er meget enkelt, hvis man vil se fodbold må man lade sig
> visitere, ellers må man lade være med at se fodbold.
Ja det er vi ogås enige om
> Jeg har i øvrigt selv en enkelt gang været kontrollør ved en
> fodboldkamp, og kontrollørene bliver instrueret i hvordan visitering
> skal foregå.
Men vil det sige at der rent faktisk ER regler ?? eller er det op til
forbundet (DBU) eller klubben? (Henvisning til konkrete regler tak!)
> Husk lige, at visiteringen ikke er til for at de ulønnede kontrollanter
> skal have lov til at tage på tilskuerne, men for at finde skjulte våben,
> romerlys, kasteskyts og alle de andre ting som fodboldfans ellers
> medbringer. Så i sidste ende er det for tilskuernes egen sikkerhed at
> visiteringen foregår.
Nu tror jeg at du tillægger mig en holdning til problemstillingen jeg
ikke har givet udtryk for at jeg har........
>
> /Robert
Peder Poulsgaard
| |
Poulsgaard (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Poulsgaard |
Dato : 29-03-05 11:26 |
|
"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message news:<424906d9$0$239
> > Alt forgår "frivilligt" du kan til en hver tid vælge at blive ude fra
> > stadion og undgå visitationen.
>
> Netop, her har du fat i hele humlen.
>
????
| |
Kevin Edelvang (29-03-2005)
| Kommentar Fra : Kevin Edelvang |
Dato : 29-03-05 21:10 |
|
Poulsgaard wrote:
> ????
Visiteringen er frivillig. Hvis du ikke vil visiteres, siger du nej, og du
må så finde dig i ikke at komme ind på stadion.
Der kan sagtens finde regler på området - f.eks. udstukket af dbu, men det
har ikke noget med jura at gøre, og du vil sikkert kunne få mere at vide om
det i f.eks. news:dk.sport.fodbold
Mvh
Kevin Edelvang
| |
|
|