røg og lugt gener fra naboens pillefyr
Fra : sanse

Dato : 27-03-05 13:59

vi købte drømmehuset ..flyttede ud af byen men opdagede forsent slangen i
paradiset i form af naboens pille/brændefyr .Vi bor på en skråning med
naboen ca. 3 m under os ,vi har pragtfuld skov udsigt men ,også udsigt til
naboens skorsten som vi kigger ned på ,vor terasse ligger lige ved og er
ikke til at bruge ved den forkerte vind retning , røg og sur lugt
forpester
vor liv her ,desværre ingen vaske tøj ude - ingen åbne vinduer på visse
dage
...kan det være lovligt at at ha sådanne et fyr ... er der ingen miljø
lovgivning der beskytter naboer for denne forurening hvem ved noget ???
Alle
svar modtages med mange tak. Det skal lige siges at både vores og naboens
hus har sommerhus status

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Holst

Dato : 27-03-05 14:19

sanse wrote:

> [...]
> ..kan det være lovligt at at ha sådanne et fyr ... er der ingen miljø
> lovgivning der beskytter naboer for denne forurening hvem ved noget ???

Så længe han fyrer med lovligt brænde, så er der ikke noget i vejen.

Du oplever nogle af "bagsiderne" ved ikke at bo på tredje sal i byen.
Der er også lugte på landet. Det er ikke unormalt, at når der er den
rigtig vindretning, så lugter man til naboens brændeovn eller gyllen på
marken.

En mulighed er naturligvis, at forhøje hans skorsten, så den når "over"
din terrasse. Det er naturligvis et ønske, som du og ikke din nabo har,
så hvis naboen er interesseret i det, så kan du jo bekoste det.

I hvert fald kan du jo starte med at invitere naboen over på en øl og få
en snak med ham. Han er sikkert en flink fyr. Og det eneste, du opnår
med at vifte ham med lovgivning, vil være måske at starte en nabostrid,
og det er livet altså for kort til.

Fra : Jens.b.

Dato : 28-03-05 15:42

"sanse" <Sanne4u@get2net.dk> skrev i en meddelelse

kan du ikke lige få din signatur ned på 4 linier.