Stalker?
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 14:12

Jeg er ked af hvis mit indlæg er havnet i en forkert gruppe, kan ikke finde
bedre.

Jeg har et problem med mand som bliver ved med at forfølge min mor.

Historien er den, at min mor havde den her kæreste som hun var sammen med i
et par måneder, men da hun ikke syntes at "det virkede rigtigt" og at hun
ikke rigtigt havde følelserne til forholdet så slog hun op med ham. Det var
sidste sommer.

Han har siden da generet hende noget så grusomt.

Lige efter hun slog op med begyndte han at sende sms'er til hende om at han
ville smadre hende hvis hun ikke tog ham tilvage og næste gang han så hende
så skulle hun bare se. Osv osv. Dette gjorde han i lang tid, indtil en
fælles bekendt af dem blev nød til at troppe op hos ham og spørge hvad
fanden han havde gang i.

Han sender så ikke beskeder om at han vil smadre hende mere, men bliver ved
med en gang imellem at sende beskeder om at han elsker hende etc. Hun har
dog fortalt ham at hun ikke gider at have noget med ham at gøre og prøvet at
forklare ham at det altså snart er et helt år siden hun slog op. Men
ligeledes hjælper det.

Hun chatter meget på internettet og han har adskillige gange prøvet at nare
hende til at tro at han er en anden mand og prøvet at få hende til at møde
ham. Det fik han så lokket hende til her i sidste weekend hvor hun troede at
hun skulle møde en flink fyr hun havde mødt på nettet, men da hun kom til
det sted de havde aftalt så holdt hans bil udenfor stedet og hun nåede
derfor at køre væk igen. (Der er kun 1 bil i det danske kongerige der ser ud
som hans bil, den er ramponeret på en ganske mærkværdig måde. så den er let
genkendelig)

Senere på dagen så vi ham gå uden foran vores hus, han gik frem og tilbage
et par gange.
Dette har han også gjort et par gange før, de fleste gange har vi set ham,
selvom idioten tror han er usynlig. Vores naboer ringede også engang til
politiet fordi de syntes han gik mistænktsomt og kiggede rundt omkring.

Da jeg så lige tog et smut hjem til min mor så jeg at der lå en buket
blomster fra ham ude foran døren. og det var det der fik bægeret til at
flyde over.

Min lillesøster er ret urolig for om han vil gøre hende og min mor noget, og
jeg er ikke hjemme særlig tit, derfor syntes jeg at jeg bliver nød til at
handle nu.
Og grunden til at jeg ikke har gjort dette før er at der er en masse ting
der er blevet holdt hemmeligt for mig, for min mor vil ikke nogen ondt, og
har bare gået rundt og håbet på at han ville stoppe. Men det gør han jo
ikke.

Så mit spørgsmål er nu, hvad kan man gøre ved sådan noget her?

Vil det hjælpe at ringe til politiet? Hvad kan de gøre?

Eller tror i det vil hjælpe at jeg ringer til ham og sige at han altså skal
forstå at det er slut og at hun ikke gider at have noget med ham at gøre?

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, da jeg faktisk også inderst inde er
lidt bange for ham. Når man er sindsyg nok at "Stalke" (det viljeg kalde
det) en person i næsten 1 år, hvad kan man så ellers finde på?

Mvh "Mr bob"

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 16:58

> [...]
> er lidt bange for ham. Når man er sindsyg nok at "Stalke" (det viljeg
> kalde det) en person i næsten 1 år, hvad kan man så ellers finde på?

Beviser er altid en go' ting, gem smserne, måske filme at han render rundt
ude foran huset, hvis han intet har at gøre der, ved godt man ikke må filme
off. vej, men hvis du filmer noget i stuen og du kan se ham gennem vinduet
går den jo nok.

Men desværre skal der tit for meget til før politiet griber ind og giver et
tilhold.

Men prøv at snakke med dem evt. med et par beviser i hånden.

Du kan også ringe til ham, hvis du gør det så optag samtalen som bevis på at
du har snakket med ham, også hvis han kommer med trusler. Husk at sige til
ham du optager samtalen ved samtale start.

Har ingen juridisk baggrund, men sådan ville jeg gøre.

vh
jeppe

Fra : Anders Christensen

Dato : 26-03-05 17:12

Jeppe Jensen wrote:

> Du kan også ringe til ham, hvis du gør det så optag samtalen som bevis på at
> du har snakket med ham, også hvis han kommer med trusler. Husk at sige til
> ham du optager samtalen ved samtale start.

Det er nu ikke nødvendigt såfremt vedkommende der optager samtalen selv
deltager i den.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 26-03-05 17:40

> Det er nu ikke nødvendigt såfremt vedkommende der optager samtalen selv
> deltager i den.

Nå er det sådan det er ;)

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 15:11

"Jeppe Jensen" <12@12.12> skrev i en meddelelse

> [...]
> til ham du optager samtalen ved samtale start.
>
> Har ingen juridisk baggrund, men sådan ville jeg gøre.

Det var nu også sådan jeg havde tænkt mig at gøre, ville bare lige høre her
først. Men takker..

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-03-05 22:09

> Beviser er altid en go' ting, gem smserne, måske filme at han render rundt
> ude foran huset, hvis han intet har at gøre der, ved godt man ikke må
> filme off. vej, [...]

Hvorfor dog ikke? Så kan hele Danmarks befolkning altså melde fx. DR og TV2
til politiet?
Så længe der ikke er tale om overvågning er det da lovligt nok. Bare gå
udenfor med kameraet i hånden og film ham. Han stikker nok af når han ser
dig, men så har du ham allerede på film.

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"