Internethandel - 14 dages returret
Fra : Steen F.

Dato : 25-03-05 16:56

Hvis jeg bestiller/køber en vare på nettet, men selv afhenter den hos
forhandleren, er der så tale om internethandel? Jeg tænker her på de 14
dages returret ifm. internetkøb.

MVH Steen

Fra : Klaus

Dato : 25-03-05 17:41

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg bestiller/køber en vare på nettet, men selv afhenter den hos
> forhandleren, er der så tale om internethandel? Jeg tænker her på de
> 14 dages returret ifm. internetkøb.
>
> MVH Steen

Ja, hvis handelen afsluttes over nettet og det er almindeligt for
forretningen at sælge på denne måde.

Klaus H

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-05 20:30

Den 25-03-05 17.40 skrev Klaus følgende:

> Ja, hvis handelen afsluttes over nettet og det er almindeligt for
> forretningen at sælge på denne måde.

Man skal dog være opmærksom på, at nogle forretninger har en anden
opfattelse. Køber man hos sådan en, risikerer man masser af bøvl, før
man får sin ret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 14:17

> [...]
> Hvis jeg bestiller/køber en vare på nettet, men selv afhenter den hos
> forhandleren, er der så tale om internethandel? Jeg tænker her på de 14

Jeg har erfaret at det generelt opfattes sådan, at har du betalt det på
nettet og henter det i forretningen så gør du bare dem en tjeneste mht fragt
og det betegnes som internet køb med de 14 dage som gældende.

Men hvis du bare har bestilt varen/varerne over nettet og betaler i
forretningen så opfattes det som køb i forretning. og Så ser de ikke de 14
dage som gældende.

Mvh Bob