Oprette parkeringsforbud
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-03-05 07:10

Hej.

Er det muligt at oprette parkeringsforbud på privat grund, men som også
er offentlig vej?

F.eks. enten ved at male kantsten gule eller alternativt opsætte
parkeringsforbudsskilt?

Er det noget man "bare" gør qua den private grund?
Eller noget man søger Politiet om?

Eller?

Der foreligger en "god årsag".

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 03:19

> Hej.
>
> Er det muligt at oprette parkeringsforbud på privat grund, men som også er
> offentlig vej?

Nu forvirrer du. Er det privat grund eller offentlig vej? Det kan ikke være
begge dele.
Er du lodshaver er der ingen, uden forudgående aftale med dig, der må
parkere på din grund.

> F.eks. enten ved at male kantsten gule eller alternativt opsætte
> parkeringsforbudsskilt?
>
> Er det noget man "bare" gør qua den private grund?
> Eller noget man søger Politiet om?

Du er noget tvetydig - og det er ikke klart om der er tale om offentlig vej
eller om der er tale om privat grund - det er der forskel på!

> Eller?
>
> Der foreligger en "god årsag".

Nå, jamen hvorfor har du så ikke medgivet gruppen den gode årsag?

PN

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 25-03-05 07:56

pni (pni) skrev :

> Nu forvirrer du. Er det privat grund eller offentlig vej? Det kan
> ikke være begge dele.

Jeg mener godt man kan have en privat ejet grund, og at denne grund
samtidig er "offentlig vej".
Det mener Politiet også iøvrigt.

Om jeg bruger de forkerte begreber det ved jeg ikke, jeg er ikke jurist.

Hvis man decideret *vil* misforstå eller ikke prøve at forstå hvad en
ikke jurist skriver så er det en anden sag

> Nå, jamen hvorfor har du så ikke medgivet gruppen den gode årsag?

Fordi det vedrører arbejdsgivermæssige forhold, men så får du da denne
årsag "miljø- og sikkerhedsmæssige forhold af signifikant karakter".

Fra : Henning

Dato : 25-03-05 12:05

On Fri, 25 Mar 2005 03:19:20 +0100, <pni> wrote:

>Nu forvirrer du. Er det privat grund eller offentlig vej? Det kan ikke være
>begge dele.

Sagtens - en del af vores vej i Kbh K er privat, dvs. vi skal selv stå
for vedligeholdelse og snerydning. Desværre er der en
transformatorstation og et medborgerhus for enden, derfor er den lige
pludselig også offentlig, dvs. vi må ikke spærre den af og lave hvad
vi vil

Henning
hsb(at)image.dk