hej.
jeg har en girkonto men har aldrig prøvet at sende et girkort ud. så hvad
gør jeg?
hvis køberen ikke har købt den har han vel stjålet den? for han skulle jo
sende den han sagde der var defekt retur og da han ikke har gjort det har
han jo noget der reelt et mit og som han ikke har fået lov til at beholde!
så enten har han noget han endnu ikke har betalt for eller oss har han
stjålet den. husk på det var aftalt at den defekte skulle sendes retur! er
der ikke en regel der siger at hvis han er tilpas passiv så må man gå ud fra
han har købt den?
jeg behandler ikke de andre kunder dårligt! jeg holder mig bare fra at sende
ting ud før de defkte er kommet retur!
og kunden har ikke fået noget skrammel! og hvis han synes det er så ringe
kunne han jo bare have brugt de 14 dages returret eller have vist sig fra
sin gode side. jeg synes selv jeg har klaret den her sag til UG og lidt til!
jeg har uden noget som helst sendt ham en ny skærm fået en defekt retur og
sendt endnu en ny og så intet fået retur! der findes ikke ret mange shops
hverken på nettet eller i det virkelige liv hvor du kan få byttet noget uden
at sende det defekte tilbage først. ej heller hvor de uden at kny giver dig
en ny! alt dette har jeg gjport og er så blevet snydt! dette har jeg så
taget konsekvensen af og gør som alle andre... de har nok lært det for længe
siden:)
--
Mvh.
Nikolai R. Jensen
VIND bilstereo for OVER 10.000 kr.
http://www.go-loud.dk/forum1/topic.asp?TOPIC_ID=90
www.go-loud.dk <--- Danmarks Billigste Bilstereo!
www.go-loud.dk/forum1 <--- Go-lou´d.dk´s forum
www.minvogn.dk <--- Min egen bil og bilstereo opbygning.
Tlf.:23420653 Fax.:75520638
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42414616$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Nikolai R. Jensen" skrev
>
> > jeg har endnu aldrig prøvet at sende en regning ud hvor der er sendt et
> > girokort med... hvordan gør man det? skal jeg bare hente et standard
> > girokort på posthuset og vedhæfte det?
>
> Nej, det kræver du har en Girokonto, og hvis du havde sådan een ville du
> ikke have brug for at spørge.
>
> > hvor lang tid skal der gå mellem regningerne før jeg kan sende dem til
> > inkasso?
>
> Det eneste der skal skrives inden en inkasso er en påkravsskrivelse, det
er
> ikke nødvendigt at sende rykkere.
>
> Inkassoloven
> § 10. Før der over for skyldneren må iværksættes andre foranstaltninger
med
> henblik på inddrivelse af en fordring, skal der til skyldneren være sendt
en
> påkravsskrivelse, der opfylder betingelserne i stk. 2 og 3, og den i stk.
3
> nævnte frist skal være udløbet, jf. dog § 11.
> Stk. 2. I påkravsskrivelsen skal tydeligt angives alle oplysninger, som er
> nødvendige for skyldnerens bedømmelse af fordringen.
>
> Stk. 3. I påkravsskrivelsen skal angives en frist, inden for hvilken
> skyldneren kan indfri fordringen, uden at der foretages foranstaltninger,
> hvorved der påføres skyldneren yderligere omkostninger. Fristen skal være
> mindst 10 dage fra afsendelsen af påkravsskrivelsen.
>
>
> Men problemet for dig er at "køberen" ikke har købt denne skærm, og derfor
> ikke behøver betale den, så jeg ville være forsigtig med at tage sagen til
> inkasso, du ender med at hænge på omkostninger både for dig og køber.
>
> Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det skulle gå ud over andre kunder at
denne
> er vanskelig.
> Når man driver forretning vil man altid have kunder, der med mere eller
> mindre god grund er vanskelige, men hvis det får een til at behandle de
> andre kunder ringere, så lukker man snart.
>
> Kunden synes nok han har fået leveret noget rigtig skrammel, og er træt af
> at pille skærme ind og ud af sin bil.
> Så jeg synes du skal finde en anden løsning, hent skærmen selv, eller få
en
> bekendt i nærheden til det.
>
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
>
>