Reparationstid for et grafik
Fra : Dak

Dato : 21-03-05 11:34

Hej

Ville høre om der lige er nogen som kan fortælle mig hvad jeg har af
købslove paragraffer nu hvor jeg har afleveret en vare og
reparationstiden nu overstiger det normale?

Og hvilke muligheder jeg har?

Jeg købte grafikkortet sammen med nogen andre ting og fik dermed
gruppe rabat så derfor står grafikkortet ikke for sig selv. Men
drejningen er at jeg samtidig gav nogen ting som var udgået af
produktion i bytte for computeren + kontanter. Så nu står jeg i en
knibe da politiet ringede kort efter handlen var indgået og udspurgte
mig on disse ting. De var dog fuldt lovlige men tror medarbejderne
stak dem i egen lomme. Det drejer sig om 2 stk. palmbutlers 3000 som
havde en værdi inden konkursen på 2000kr pr. stk. men solgte dem til
dem for 600kr. samt 2 stk. palmbutler 1500 til en værdi af 995kr stk.
men solgte dem for 300kr og en ekstra fjernbetjening til en 50kr.
Derudover gav jeg 4100kr i kontant, så har faktisk ikke tjent så meget
hvis jeg overhovedet har tjent noget.

Spørgsmålet går så ud på hvad jeg kan kræve tilbage på grafikkortet?
kan jeg kræve deres markedspris? eller kan jeg kræve de skal give mig
et nyt samme/bedre produkt nu? i såfald efter hvilke paragraffer...

Grafikkort blir jo sat ned i pris sådan med en rimelig fart, så man
har ret til at kræve det som den kostede på det tidspunkt af købet ik?
hvis man altså lader handlen gå tilbage.

Håber at få nogen svar.

Med venlig hilsen

Itsaret P. Nielsen
"Som havde lidt erhvervsret i HHx men totalt har glemt det. "