Hukommelse og keyboard i VPC
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 30-05-01 21:17

Jeg har VPC 4.0.2 og jeg har et par småproblemer, som jeg håber nogle
kan hjælpe mig med.

For det første har musen det med at hakke i sine bevægleser. Skal jeg
tilføre mere RAM et eller andet sted? Ikke nødvendigvis i mac-delens
info-window for VPC men et eller andet setd inde i PC-delen.
I givet fald, hvordan gør jeg så.

Det samme spørgsmål gælder Internet Explorer, som jeg synes kører enomrt
langsomt i PC-delen. Bl.a. er Danske Banks Netbank ulideligt meget
langsommere end når jeg logger på fra min PC på arbejde. Nogle idéer?

Til sidst: Er der nogle der har et dansk keyboard layout til Windows95?
Jeg blev ved med ikke at kunne forstå, at jeg ikke kunne skrive det, jeg
ville, indtil jeg fandt ud af, at den jho er sat op til et engelsk
keyboard. Hvis nogle har sådan en sag liggende må de meget gerne maile
den til mig på vousortmann@mail1.stofanet.dk

venlig hilsen
Carsten

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 30-05-01 22:01

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> tilføre mere RAM et eller andet sted? Ikke nødvendigvis i mac-delens
> info-window for VPC men et eller andet setd inde i PC-delen.

Du tildeler PC'en mere RAM i 'settings' på din VPC-list. Om det hjælper
på at musen hakker, vil jeg nok ikke regne med hvis jeg var dig, for det
er ingen hemmelighed at VPC altså er en emulering, og derfor ikke ligeså
smooth som den rigtige vare. VPC'ens hastighed afhænger meget af hvilken
maskine du har. Jeg har en G4 og har givet min "PC" 120Mb RAM at tosse
rundt med, men den er sulten efter mere. Så vidt jeg husker har du en
233 Mhz iMac Rev. B, så alt andet lige vil den afvikles langsommere på
din.

> Det samme spørgsmål gælder Internet Explorer, som jeg synes kører enomrt
> langsomt i PC-delen. Bl.a. er Danske Banks Netbank ulideligt meget
> langsommere end når jeg logger på fra min PC på arbejde. Nogle idéer?

Igen, emuleringen er som udgangsunkt ikke verdens hurtigste.

> Til sidst: Er der nogle der har et dansk keyboard layout til Windows95?

Du kan bare ændre det inde i kontrolpaneler->keyboard her kan du vælge
hvilket lay-out der skal bruges, og sætte det danske lay-out til at være
'default'. Du skal sikkert hente den danske fra din Win95CD-ROM.

--
MVH/Regards, Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 31-05-01 10:35

"Jonas C. Voss" <SCRATCHTHISjc@voss.tf> skrev i en meddelelse

> Du kan bare ændre det inde i kontrolpaneler->keyboard her kan du vælge
> hvilket lay-out der skal bruges, og sætte det danske lay-out til at være
> 'default'. Du skal sikkert hente den danske fra din Win95CD-ROM.

Jeg har været inde i det kontrolpanel og forsøgt at sætte Danish som
Default, men selv med CD'en i kan jeg ikke få det til at spille. Hvad hedder
filen, så kan jeg måske hjælpe panelet med at finde den?

vh
Carsten Ortmann

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 31-05-01 19:57

Carsten Ortmann <cot@dr.dk> wrote:

> Jeg har været inde i det kontrolpanel og forsøgt at sætte Danish som
> Default, men selv med CD'en i kan jeg ikke få det til at spille. Hvad hedder
> filen, så kan jeg måske hjælpe panelet med at finde den?

Uha, det aner jeg ikke. Jeg har ordnet det hele igennem kontrolpanelet
og det har virket uden problemer. Jeg har Win98, hvis det kan have nogen
indflydelse på denne sag.

Fra : Erik Aalund

Dato : 31-05-01 19:31

> [...]

> langsomt i PC-delen. Bl.a. er Danske Banks Netbank ulideligt meget
> langsommere end når jeg logger på fra min PC på arbejde. Nogle idéer?

Jeg oplver nøjagtigt de samme ting.......
Når jeg prøver netbanke fra Sydbank, går det så langsomt at
Explore til tider går helt i stå.

Hvis man ønsker fordelene fra en pc, mener jeg ikke VPC er
sagen, ihvertifald ikke på en G3. Jeg ved ikke om det er bedre på en G4.

Løsningen må være en PC'er.........

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund