Rea721 wrote:
> I news:1111150882.162182.182790@l41g2000cwc.googlegroups.com
> skrev Devast8or følgende tekst:
>
>> Nja, jeg har bestilt på hjemmesiden, derefter afbestilt hos min gamle
>> udbyder.
>
> Det var nok ikke verdens smarteste beslutning, set i bagklogskabens
> klare lys
Næh, men på den anden side havde alternativet været at betale for to linjer
på samme tid i en måned eller to. Det ligger min økonomi ikke til i
øjeblikket (og selv om den gjorde var det nok ikke noget jeg var sprunget på
:)
Tricket var så også at Nordit sagde at de var ~14 dage om at levere, så jeg
skulle bare vide hvornår min gamle linje blev lukket så de kunne få det til
at passe med denne dag (det har jeg så også gjort og det virker som om det
var fint nok).
>> Derefter har jeg så fået brevet som skal underskrives og
>> returneres.
>> Den nye internetudbyder er
www.nordit.dk
>
> Ok.
> Jeg har prøvet at checke deres site igennem og kan ikke se nogen
> steder at der skal sættes et specielt stik op som du skal betale for.
> Jeg har ligeledes lavet en test oprettelse og det fremgår ingen
> steder at der skal sættes ekstra stik op som du skal betale for.
Jeg kan ikke huske om jeg så det på hjemmesiden, men jeg fik det ihvertfald
at vide i en mail at der skulle installeres et stik. Men intet om en ekstra
pris.
> De forudsætninger der må være gældende er at du er medlem eller
> koblet til en af de antenneforeninger i forvejen for at blive
> tilsluttet, hvilket jeg går ud fra er tilfældet.
Ja, jeg er medlem af en af de antenneforeninger de har samarbejde med.
> Som jeg ser det har du to muligheder.
>
> 1) Kontakt nordit og spørg hvorfor pokker der ikke er nogen
> information om den ekstra betaling for stikket.
Det har jeg også tænkt mig. Men det kan jo så først blive på mandag.
> Derefter kan du jo
> afhængigt af svaret vurdere om du vil betale og blive kunde i sådan
> et firma, eller give dem F*** fingeren.
Lige nu ligger jeg tættest på at give dem fingeren - men min bankkonto vil
gerne være venner med dem.
> 2) Gi dem F***fingeren med det samme og se om du kan standse
> opsigelsen af dit gamle abbonement.
Jeg har ihvertfald tænkt mig at få fat i CC på mandag og høre om jeg i det
mindste kan få udskudt opsigelsen i en måned så jeg har tid til at finde ud
af hvad der skal ske. Så må Nordit også leve med at skulle uskyde tingene en
måned, det kan jeg ikke tage mig af.
> Jeg vil anbefale 1. Det er altid en god ide at høre om der er tale om
> en fejl...eller få en forklaring fra hestens mund, som du derefter
> kan forholde dig til.
Enig, det har jeg selvfølgelig også hele tiden haft tænkt mig skulle være
første skridt.
> Humlen må være at du ikke underskriver noget som helst (og gerne
> mundtligt får sagt "nej tak" til oprettelsen) før du er helt sikker
> på hvad du vil ha og hvad det koster.
Også enig, mit problem er bare at hvis CC har sendt min opsigelse så langt
videre i systemet at jeg skal betale nyt oprettelsesgebyr. Det ville jeg jo
gerne undgå selv at skulle betale når nu det er Norit der har kvajet sig.
Med det ekstra gebyr kommer prisen så langt op at der vil gå mange måneder
før jeg rent faktisk begynder at spare penge på at skifte.
Devast8or