Kan det Lokale Politi svare sådan ...
Fra : KG

Dato : 16-03-05 17:31

Undertegnede har lavet en skriftlig anmelse
til det lokale Politi ... over støj og gener i det
lokale område ...

Med vedlæggelse af diverse billeder samt forklaring.
og sagens sammenhæng m.m. i Mail .....

Nu modtager jeg så et svar fra det lokale politi
som skriver ....

bla - bla - bla - o.s.v.
underskrevet:

Vagthavende
Politigården i XXX by

Ingen navn - intet .... kan man det ?

Og hvad kan man bruge sådan et svar til ... ?

Fra : Per

Dato : 16-03-05 17:41

"KG" <kgb@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med vedlæggelse af diverse billeder samt forklaring.
> og sagens sammenhæng m.m. i Mail .....
>
> Nu modtager jeg så et svar fra det lokale politi

Ja - åbenbart.

Mvh. Per!

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-03-05 18:15

find ud af hvad mail adressen er på politimesteren i din by eller gå ned til
vedkomne med en udskrift af mail'en samto datoer osv...
spørg ham hvad fanden det er et for et tivoli de kører og hvad de egentligt
bruger dine skattekroner på og fortæl ham at du finder din behandling yderst
dårlig og at du vil indgive en klage osv.

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-05 18:38

"Lasse Madsen" <spam@electrologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
yderst
> dårlig og at du vil indgive en klage osv.

ja, det er flot......

/Caspersen

Fra : KG

Dato : 16-03-05 18:48

Hej Lasse ....

Det svar har jeg midlertidig givet "vagthavende" i et retur svar
og det bliver også resultatet ... hvis ikke der sker mere ... !

Jeg mener blot der er tale om en underlig arbejdsgang - og at
det er bemærkelsesværdig at "Vagthavende" ikke i et sådan
svar vil gi' sit navn tilkende - samtidig har jeg oplevet det
pr. telefon tidligere ...

Hvor jeg har ringet i forbindelse med ballade - vagthavende
har fået mine generalier og så bad jeg om hans navn
hvorefter jeg blot fik det svar: "at det var ikke så vigtigt"
SÅDAN ... !

Man skulle jo nærmest tro det er en Bananrepublik de sidder
og styre deres folk i ...

Med venlig hilsen
KG

Fra : anders majland

Dato : 16-03-05 18:58

> Hvor jeg har ringet i forbindelse med ballade - vagthavende
> har fået mine generalier og så bad jeg om hans navn
> hvorefter jeg blot fik det svar: "at det var ikke så vigtigt"
> SÅDAN ... !

Hvis det var mig der sad i den stol og havde et specielt efternavn der
muliggjorde at jeg nemt kunne findes via f.eks krak ville jeg nok heller
ikke være begejstret for at udlevere det ...

Men vagthavende og et tidspunkt burde vel også være nok til entydigt at
identificere hvem man har talt med ?

Kan man bede om vedkommendes nummer eller lign ?

/A

Fra : H.S.

Dato : 17-03-05 08:49

meddelelse news:4238748b$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...
> Kan man bede om vedkommendes nummer eller lign ?

Nej - en betjent har ikke pligt til at oplyse dig hans navn.
Men jeg er ikke klar over om de har et nr. eller lign som man kan
identificere vedkommende ud fra. - Det ville jo nok lette nogle sager.

Fra : KG

Dato : 17-03-05 10:04

Hej H.S. du skriver bla.:

> Nej - en betjent har ikke pligt til at oplyse dig
> hans navn.

Det synes jeg er et væsentligt svar - ikke mindst for Mig
selv om jeg ikke forstår helt hvorfor ...

OK man kunne tænke i repressalier og lignende men netop
det at vedkommende er Vagthavende gør ham jo netop
mere ansvarlig ind den betjent han sender ud ...

Er der tvivl i sager er det jo netop Vagthavende der tager
den beslutning de enkelte i "marken" skal følge hvis
de er i tvivl ... !

Med venlig hilsen
KG

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-03-05 03:41

"KG" <kgb@lite.dk> wrote in

> OK man kunne tænke i repressalier og lignende men netop
> det at vedkommende er Vagthavende gør ham jo netop
> mere ansvarlig ind den betjent han sender ud ...

Det at han er vagthavende gør ham også meget nem at identificere -
vagthavende på et bestemt tidspunkt kan som regel kun være en bestemt
person.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"People think it must be easy being a super genious, but they don't

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-03-05 04:04

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev

> Kan man bede om vedkommendes nummer eller lign ?

Mig bekendt, så har alle politifolk pligt til at oplyse om deres
tjenestenummer på forlangende.

Claus
--
Laver du dine egne musik CD'er? Bruger du MP3 filer?
Optager du radio og musik på din computer?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-03-05 23:53

> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev

> Mig bekendt, så har alle politifolk pligt til at oplyse om deres
> [...]
Det bliver svært, da det kun findes i København. I provinsen har man ikke
tjenestenumre.
Men de har pligt til at oplyse navn på forlangende under normale
omstændigheder. Men der findes nogle undtagelser, bl.a. overfor berusede og
meget ophidsede personer m.m.

Kurt

Fra : phk

Dato : 19-03-05 09:54

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men de har pligt til at oplyse navn på forlangende under normale
> omstændigheder. Men der findes nogle undtagelser, bl.a. overfor berusede

Det har været nævnt her før - noget med at det er betjentens skøn. Og at han
jo bare kan skønne hvad som helst ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-05 13:11

> [...]
>
> Det har været nævnt her før - noget med at det er betjentens skøn. Og at
> han jo bare kan skønne hvad som helst ...

Ja, men der skal være bestemte ting opfyldt, før betjenten kan nægte at
oplyse sit navn. Bl.a. nogle af de ting jeg remsede op. Det er beskrevet i
et internt regelsæt, hvornår de skal og hvornår de kan undlade at oplyse
navn - på forlangende.
Nu starter hele denne diskussion jo ikke med, at der rent faktisk har været
stillet krav om, at den vagthavende skulle oplyse sit navn, men mere om man
ved den slags henvendelser kan undlade det. Det er mig bekendt ikke
beskrevet i det regelsæt.
Nu fremgår det jo heller ikke, hvad selve svaret var, således at det kunne
være mere eller mindre vigtigt, at man kender navnet på pgl. eller ej.
En helt anden sidebemærkning i den anledning kan være, at de fleste
politistationer ikke vil modtage anmeldelser pr. mail. Nogle fortæller det
direkte på deres hjemmeside og andre besvarer anmeldelser pr. email med at
henvise til at anmelde på anden vis.
Det er beskrevet forskelligt, men se f.eks. hvordan Slagelse beskriver det
http://www.politi.dk/p17/mail.htm
Århus politi er mere konkrete med deres anvisning
http://www.politi.dk/p42/email.htm

Kurt

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-03-05 23:00

KG wrote:

-snip-

> [...]
> SÅDAN ... !
>
> Man skulle jo nærmest tro det er en Bananrepublik de sidder

Sjovt, nok. Jeg har netop oplevet noget tilsvarende med politiet og fået
uforskammede svar tilbage i telefonen om at det åbenbart heller ikke var
vigtigt nok for dem...

Skide-irriterende at det skal være så besværligt at klage og at få
medhold at man tror det er løgn.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-03-05 18:40

"KG" <kgb@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen navn - intet .... kan man det ?

Kunne jo være en forglemmelse. Men hvad havde forskellen været ?

> Og hvad kan man bruge sådan et svar til ... ?

Jeg ved ikke, hvad du havde forventet - du har jo ikke fortalt os, hvad du
har spurgt om.

/Caspersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-05 19:15

Den 16-03-05 17.31 skrev KG følgende:

> Nu modtager jeg så et svar fra det lokale politi
> som skriver ....
>
> bla - bla - bla - o.s.v.
> underskrevet:
>
> Vagthavende
> Politigården i XXX by
>
> Ingen navn - intet .... kan man det ?

Jeg ved ikke, om der er specielle regler på området, men han svarer i
sin egenskab af vagthavende. Hvad vil du bruge navnet til? Hvis du vil
klage over svaret, skal du blot henvise til brevet.

> Og hvad kan man bruge sådan et svar til ... ?

Ikke ret meget, hvis der vitterligt står bla - bla - bla. Hvis bla'erne
dækker over noget andet, så kan du vel bruge det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere

Fra : Carsten Holck

Dato : 16-03-05 19:27

KG said the following on 16-03-2005 17:31:
> [...]
> Politigården i XXX by
>
> Ingen navn - intet .... kan man det ?
>
> Og hvad kan man bruge sådan et svar til ... ?

Ja, det er jo myndigheden Politi du har skrevet til, og derfor er det
også myndigheden Politi der svarer, og det er vel også det du kan
forvente, der er forhåbentligt ikke noget personligt involveret vel?

/carsten

Fra : KG

Dato : 16-03-05 20:11

Hej Carsten ...

Nej det er ikke nogen personligt det undre mig blot
at jeg får et svar fra en "Myndighed" som underskriver
sig på denne upersonlige måde ...

Jeg ved end ikke om det er den Vagthavende jeg har
talt med dagen før ... aftenen før ...

Min anmeldelse foregår af to gange i aftes pr. tlf. og
senere samme aften i det Mail jeg sender med
vedhæftet dokumentation .... idet det er skriftlig
klage nr. 2 over samme gener ...

Til det stedlige Politi via deres Mailadresse ...

Det jeg bare slet ikke fatter er at min skriftlige
anmeldelse af omtalte sag afgøres af et Mail
underskrevet af en ikke navngivet
Politi Assistent men af:

Vagthavende
Politigården XXX by

Havde man skrevet: evt. tvivl henvendelse
til: PA XXX.XXX det er ham der har med
din anmeldelse at gøre ...

Det var det mindste jeg havde ventet ... !
og i mit univers ganske logisk ...

Med venlig hilsen
KG

Fra : Jimmy

Dato : 16-03-05 21:06

KG wrote:
> Hej Carsten ...
>
> Nej det er ikke nogen personligt det undre mig blot
> at jeg får et svar fra en "Myndighed" som underskriver
> sig på denne upersonlige måde ...

Men nu har du lært at Politiet er meget upersonligt.
Du har selvfølgelig mulighed for at klage over hvordan sagen er blevet
behandlet, men du vil tydeligvis klage over vagthavende som har
behandlet sagen, og sådan foregår det bare ikke hos Politiet.

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-03-05 01:35

KG said the following on 16-03-2005 20:10:
> [...]
> til: PA XXX.XXX det er ham der har med
> din anmeldelse at gøre ...
>
> Det var det mindste jeg havde ventet ... !

Og det ville give andre problemer, det er ikke sikkert at han længere er
på den station, eller han laver noget andet - så er det bedre at det er
myndigheden der er adressat, den er altid tilstede og det vil altid være
de nedskrevne rapporter der er grundlag for behandling, og ikke en
tilfældig politiassistants tilfældige hukommelse.
/carsten

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 02:56

> [...]
> de nedskrevne rapporter der er grundlag for behandling, og ikke en
> tilfældig politiassistants tilfældige hukommelse.

Ja der er to ting i det her. Det ene er tjenesteforsømmelse og derfor er det
fuldstændig ligegyldigt om vedkommende er i Grønland. Den anden er - som det
umiddelbart her lyder som om det er tilfældet en umiddelbar afvisning af en
anmeldelse som åbenbar grundløs jf. retsplejelovens bestemmelser. Og den kan
påklages. Bestemmelserne herom finder du i Retsplejeloven.

PN