Fra Ole
Fra : Ole Madsen

Dato : 15-03-05 21:24

Hej Berit

jeg har snakket med Gitte og jeg spurgte hende om om det ikke var en ide
med en cd af vores lovsang i menigheden, hun viste mig videre til dig da
det er dig med ansvaret for det område.

Hvis du har brug for ideer til hvordan vi får lavet cderne så sig bare
til. hvad angår udstyr så kunne det jo være at vi kunne låne fra
hovedmenigheden.

Gud velsigne jer

Ole

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-03-05 21:30

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Gud velsigne jer

Tak!
Vi kan vist have brug for det i netop denne gruppe

Hilsen Inger

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-03-05 21:35

Inger Pedersen wrote:
> "Ole Madsen" i en meddelelse
>
> Tak!
> Vi kan vist have brug for det i netop denne gruppe

Vi er nogen som foretrækker at holde religion og videnskab adskilt.. jeg
foretrækker iøvrigt også at holde private mails og usenet adskilt , men det
er vist ikke alle som deler det synspunkt .. :)

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-03-05 21:48

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
jeg
> foretrækker iøvrigt også at holde private mails og usenet adskilt , men
> det er vist ikke alle som deler det synspunkt .. :)

Arh, mon ikke - men når fadæsen nu ER sket...

Hilsen Inger

Fra : Jimmy

Dato : 15-03-05 21:56

> foretrækker iøvrigt også at holde private mails og usenet adskilt , men det
> er vist ikke alle som deler det synspunkt .. :)

Hader selv når det sker for mig :)

Gud velsigne jer

Jimmy

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-03-05 22:06

Sune Storgaard skrev:

> Vi er nogen som foretrækker at holde religion og videnskab adskilt..

Åh, indlægget handlede jo om lovsang, så det er da ikke så langt fra
gruppens emne.

--
Mvh. Peter

Fra : Holst

Dato : 15-03-05 22:26

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Åh, indlægget handlede jo om lovsang, så det er da ikke så langt fra
> gruppens emne.

Karnov sat til musik ...

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-03-05 10:42

> Åh, indlægget handlede jo om lovsang, så det er da ikke så langt fra
> gruppens emne.

Det ved jeg ikke.... må i læse det inlæg når det ikke er til jer...
altså med hensyn til brevhemmeligheden ?

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-03-05 23:48

Ole Madsen wrote:
> [...]
>
> Hvis du har brug for ideer til hvordan vi får lavet cderne så sig bare
> til. hvad angår udstyr så kunne det jo være at vi kunne låne fra

Ups

jeg kan se at jeg kom til at skrive i gruppen, sorry

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 00:52

> Ups
>
> jeg kan se at jeg kom til at skrive i gruppen, sorry
>
> Ole

Mon ikke det går og de fleste kan bære over med det - jeg syntes nu det er
ret uskyldigt og det er vist ret tydeligt at den havnede det forkerte sted

PN

Fra : Jens.b.

Dato : 17-03-05 12:33

> Ups
>
> jeg kan se at jeg kom til at skrive i gruppen, sorry
>
> Ole

vil det sige gud ikke velsigner os ?

Fra : Ole Madsen

Dato : 17-03-05 13:30

Jens.b. wrote:

> vil det sige gud ikke velsigner os ?

faktisk siger bibelen at han velsigner alle fordi han er god, det eneste
han ikke gør er at tvinge folk i himmelen, det er frivilligt.

Ole

Fra : JJ

Dato : 17-03-05 15:03

> faktisk siger bibelen at han velsigner alle fordi han er god, det eneste
> han ikke gør er at tvinge folk i himmelen, det er frivilligt.

Nej da, "du må ikke have andre guder" lyder i mine øre som en gang monopol.

Er der ikke frihed til at vælge ;)

Fra : Thomas G

Dato : 17-03-05 18:31

> Nej da, "du må ikke have andre guder" lyder i mine øre som en gang
> monopol.
>
> Er der ikke frihed til at vælge ;)

Da, der ikke er andre guder, så giver det vist sig selv.
Lad nu Ole være i fred.

Fra : Bo Møller

Dato : 17-03-05 19:29

> Nej da, "du må ikke have andre guder" lyder i mine øre som en gang
> monopol.

Normalt kan jeg undertrykke de dum-smarte kommentarer, men jeg bliver nødt
til at spørge:
Er de ti bud on-topic i denne nyheds.gruppe? Fundsatsen nævner "Spørgsmål om
alle de praktiske forhold omkring jura, retssystemet, politiets arbejde...".
Eller er det underforstået at der menes dansk ret?

Bo Møller
Absolut ikke jura uddannet

Fra : as

Dato : 15-03-05 23:23

> [...]
>
> Hvis du har brug for ideer til hvordan vi får lavet cderne så sig bare
> til. hvad angår udstyr så kunne det jo være at vi kunne låne fra

Måske er det et råb om HJÆLP. Måske er Ole ved at lave ulovlige digitale
kopier af lovsang for at dele disse illegale kopier ud i Guds hus? STOP OLE,
led dig ej i fristelse-fri os fra det onde.
http://www.antipirat.dk/

Fra : Ole Madsen

Dato : 16-03-05 05:25

as wrote:

> [...]
> kopier af lovsang for at dele disse illegale kopier ud i Guds hus? STOP OLE,
> led dig ej i fristelse-fri os fra det onde.

nu findes der faktisk roayle free sange i kristen regi som der ikke er
copiright på

Ole

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-03-05 08:54

> nu findes der faktisk roayle free sange i kristen regi som der ikke er
> copiright på

Når nu det er havnet i jura-gruppen, så kan jeg ikke lade være med at komme
med denne kommentar:
Der er aldrig Copyright på ting i Danmark, - det hedder Ophavsrettigheder.
De er der til gengæld altid, men der er intet i vejen for at
ophavsretsindehaveren lægger dem ud til fri afbenytelse. Det skal så bare
fremgå af sammenhængen.
Oftest vil der vel være tale om en fri brugsret til værkerne, og det
betyder at der stadig vil være visse rettigheder tilbage, nemlig de idelle
eller mralske rettigheder som fremgår af lovens §3 (Retten til at blive
nævnt som ophavsmand, og retten til at modsætte sig beskæmmende gengivelser
eller anvendelser). De kan nemlig ikke fraskrives generelt.

/Per

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 16-03-05 22:25

Per Christoffersen skrev:

> Der er aldrig Copyright på ting i Danmark, - det hedder
> Ophavsrettigheder.

Når du skelner mellem copyright og ophavsret, er det så en sproglig
eller juridisk skelnen?

--
Jørgen Hansen

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-03-05 11:47

Scripsit "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk>

> [...]
> De er der til gengæld altid, men der er intet i vejen for at
> ophavsretsindehaveren lægger dem ud til fri afbenytelse. Det skal så bare

Ole tænker dog givetvis snarere på den meget store andel af
salmelitteraturen som er gammel nok til at ophavsretten er udløbet.

--
Henning Makholm # good fish ...
# goodfish, goodfish ...

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-03-05 14:25

Scripsit Jørgen Hansen <jaha@post1.tele.dk.invalid>

> Når du skelner mellem copyright og ophavsret, er det så en sproglig
> eller juridisk skelnen?

Det er en sproglig skelnen. Vi er nogen der i det små forsøger at
forhindre at det gode danske ord ophavsret uden grund bliver fortrængt
af et engelsk. Det er en værdig bestræbelse, omend vi af og til falder
for fristelsen for at lade den udarte sig til goldt pernittengryneri.

(Jeg svarer her på Pers vegne, fordi jeg kunne have fundet på at
skrive nogenlunde det samme).

--
Henning Makholm "Jeg kunne ikke undgå at bemærke at han gik på hænder."

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-03-05 14:39

> (Jeg svarer her på Pers vegne, fordi jeg kunne have fundet på at
> skrive nogenlunde det samme).

Og du ramte rigtigt, men ikke fuldt ud.

Copyright er et andet begreb (end ophavsret), som det tidligere har været
anvendt i feks. amerikansk lovgivning, hvor man skulle forbeholde sig sine
rettigheder ved anvendelsen af det lille c med cirkel om.
Derfor er Copyright og Ophavsret ikke en og samme ting.

Det er også væsentligt at holde fast i ordet Ophavsret, fordi det rent
faktisk er det ord der anvendes i lovgivningen...

/Per

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-03-05 15:19

> [...]

> rettigheder ved anvendelsen af det lille c med cirkel om.
> Derfor er Copyright og Ophavsret ikke en og samme ting.

Jeg mener det er samme ting, selvom der har været (og er) forskellige
detailregler om det forskellige steder.

--
Henning Makholm "Hell, every other article you read
is about the Mars underground, and how