> Hvis du ikke ved hvad du har skrevet under på, er det et problem!
Nu talte jeg med deres kundeservice, som jeg selvfølgelig ikke kan
forvente kender til forbrugeraftaleloven. Da jeg gør dem opmærksom på at
jeg agter at ophæve aftalen forklarer hun om de 14 dages fortrydelsesret
hvilket nok er det eneste de kender til. Jeg forklare hende så at jeg
har tænkt mig at bruge § 24 stk. i forbrugeraftaleloven hvorefter hun så
sætter telefonen på hold og konsulterer med en overordnet. Derefter
vender hun så tilbage og siger at først hvis jeg ikke modtager telefonen
efter 3 måneder kan jeg ophæve aftalen, og det står et sted. Jeg havde
så læst vilkårne som stod bag på kontrakten jeg indsendte, og jeg har
læst dem igen, og der står intet om levering, dog står der i deres
leveringsbetingelser at det normalt tager 14 dage, og der tages
forbehold for lagebeholdning, og ikke andet. Kan de tilsidesætte § 24
stk. 2 og deres 14 dages leveringstid ved at tage forbehold for
lagebeholdning, når paragraffen siger at det er underordnet hvad
leveringsproblemet skyldes?
Bemærk at jeg har ikke skrevet under på leveringsbetingelserne, kun
vilkårne for abonnementet.
> Ring til Teleankenævnet (
http://www.teleanke.dk/) - jeg kunne forestille
> mig, at de har hørt om de aktuelle aftaler før.
>
Det vil jeg prøve imorgen så. Hele sagen med deres leveringstid, og at
jeg bliver faktureret for et abonnement som jeg ikke kan bruge, og så
helt tilbage fra d. 7. februar hvor jeg ikke engang havde underskrevet
og sendt aftalen ind, lyder meget underligt.