Opkrævning af tlf. abonement som je
Fra : Jimmy

Dato : 14-03-05 15:45

Jeg har tidligere skrevet i gruppen ang. jeg havde bestilt en telefon
over nettet, hvor jeg så fik sim-kortet en uges tid efter, men telefonen
har været næsten en måned undervejs. Når man melder sig til siger
firmaet at man vil have både sim-kort og telefon 14 dage efter man har
sendt kontrakten retur, så de er i hvert fald gået over deres
leveringsfrist. Jeg har så stadigvæk modtaget telefonen, og nu har de
været så frække at sende mig et girokort på abonnementet som jeg ikke
har kunne bruge. Kan jeg komme uden om det på nogen måde?
I girokortet har de også været så flinke at bede om 99,- i oprettelse,
men i og med jeg ikke fik underskrevet de første 2 kontrakter de sendte
til mig, sendte de mig så den 3 kontrakt hvor oprettelsen ville koste
0,- nok for at få mig hurtigere på krogen. Jeg har ikke en kopi af den
kontrakt, er det noget jeg skal gøre noget ved? Jeg kan jo ikke rigtig
bevise noget.
Nu er jeg altså træt af det her, og vil gerne ud af denne her aftale.
Jeg kan ikke bruge fortrydelsesretten for den frameldte jeg mig, men jeg
ved at jeg kan bruge §24 i forbrugeraftaleloven. Men for en uges tid
siden fik jeg et brev om at min telefon var i restordrer og skulle
forventes hjemme d. 16 marts. Hvis jeg ikke har reageret på det brev i
en uge nu, forventes det så at jeg har accepteret den nye
leveringsfrist, eller kan jeg stadig forholde mig til de 14 dage de
lovede ved tilmelding og opsige det hele?

Fra : Jimmy

Dato : 14-03-05 15:46

> leveringsfrist. Jeg har så stadigvæk modtaget telefonen, og nu har de

Der skulle stå at jeg stadigvæk IKKE har modtaget telefonen :)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-03-05 16:22

Jimmy wrote:

> Nu er jeg altså træt af det her, og vil gerne ud af denne her aftale.

Returnér SIM-kortet og skriv, at du hæver aftalen i henhold til
forbrugeraftaleloven, §24 stk. 2.

Reglerne blev skitseret i den tidligere tråd, du startede om emnet.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Jimmy

Dato : 14-03-05 16:27

> [...]
> forbrugeraftaleloven, §24 stk. 2.
>
> Reglerne blev skitseret i den tidligere tråd, du startede om emnet.

Ja men. Nu siger de hos Tele2 at de har 3 måneder til at leverer
telefonen til mig og det har jeg skrevet under på. Jeg kan så ikke finde
noget af det i aftalevilkårne eller leveringsbetingelser.
De går også meget op i at holde abonnement og telefon adskilt. Dvs. de
mener at jeg har modtaget abonnementet, og det er ikke deres problem at
jeg ikke kan bruge det ej heller at jeg ikke har modtaget mobil
telefonen. Så det er derfor jeg stadig er skråsikker på om jeg kan bruge
§24 fordi jeg jo har modtaget abonnementet som jeg iflg. dem kan bruge
med en anden telefon ja tak!
De har så også faktureret mig tilbage fra 7 februar hvor jeg ikke engang
havde underskrevet aftalen og sendt den ind. Ilfg. dem er abonnementet
ikke helt almindeligt, men en afdragsordning på telefonen, selvom de
kalder det et abonnement.
Jeg gider bare ikke sidde med håret i postkassen hvis du forstår.

Fra : Holst

Dato : 14-03-05 16:55

Jimmy wrote:

> Ja men. Nu siger de hos Tele2 at de har 3 måneder til at leverer
> telefonen til mig og det har jeg skrevet under på.

Hvis du har skrevet under på det, så har de vel også tre måneder til at
levere telefonen i.

Godt man har TDC.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-03-05 17:20

Jimmy wrote:

> Ja men. Nu siger de hos Tele2 at de har 3 måneder til at leverer
> telefonen til mig og det har jeg skrevet under på.

Hvis du ikke ved hvad du har skrevet under på, er det et problem!

Hvis det følger af nogle vilkår eller andet, som du ikke er blevet gjort
bekendt med, er det formentlig ikke gyldigt.

> Jeg gider bare ikke sidde med håret i postkassen hvis du forstår.

Så længe du ikke har betalt noget, er det jo dig, der sidder med det
lange strå - men det kræver måske lidt is i maven.

Ring til Teleankenævnet (http://www.teleanke.dk/) - jeg kunne forestille
mig, at de har hørt om de aktuelle aftaler før.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Jimmy

Dato : 14-03-05 17:34

> Hvis du ikke ved hvad du har skrevet under på, er det et problem!

Nu talte jeg med deres kundeservice, som jeg selvfølgelig ikke kan
forvente kender til forbrugeraftaleloven. Da jeg gør dem opmærksom på at
jeg agter at ophæve aftalen forklarer hun om de 14 dages fortrydelsesret
hvilket nok er det eneste de kender til. Jeg forklare hende så at jeg
har tænkt mig at bruge § 24 stk. i forbrugeraftaleloven hvorefter hun så
sætter telefonen på hold og konsulterer med en overordnet. Derefter
vender hun så tilbage og siger at først hvis jeg ikke modtager telefonen
efter 3 måneder kan jeg ophæve aftalen, og det står et sted. Jeg havde
så læst vilkårne som stod bag på kontrakten jeg indsendte, og jeg har
læst dem igen, og der står intet om levering, dog står der i deres
leveringsbetingelser at det normalt tager 14 dage, og der tages
forbehold for lagebeholdning, og ikke andet. Kan de tilsidesætte § 24
stk. 2 og deres 14 dages leveringstid ved at tage forbehold for
lagebeholdning, når paragraffen siger at det er underordnet hvad
leveringsproblemet skyldes?
Bemærk at jeg har ikke skrevet under på leveringsbetingelserne, kun
vilkårne for abonnementet.

> Ring til Teleankenævnet (http://www.teleanke.dk/) - jeg kunne forestille
> mig, at de har hørt om de aktuelle aftaler før.

Det vil jeg prøve imorgen så. Hele sagen med deres leveringstid, og at
jeg bliver faktureret for et abonnement som jeg ikke kan bruge, og så
helt tilbage fra d. 7. februar hvor jeg ikke engang havde underskrevet
og sendt aftalen ind, lyder meget underligt.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 15-03-05 08:52

"Jimmy" <nej@tak.til.spam> skrev i en meddelelse

> Ja men. Nu siger de hos Tele2 at de har 3 måneder til at leverer telefonen
> til mig og det har jeg skrevet under på. Jeg kan så ikke finde noget af
> det i aftalevilkårne eller leveringsbetingelser.

Bed dem om at dokumentere, hvordan du har bundet dig til det.
Ifølge Forbrugeraftalelovens §24 (som jeg har postet tidlligere) er den
maksimale leveringstid, hvis ikke andet er aftalt, 30 dage. så de har ingen
lov at hænge det op på.

Alternativt så send SIM-kortet tilbage med besked om, at du har hævet efter
§24, og at du dermed anser sagen for afsluttet.

/Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-03-05 18:26

"Jimmy" <nej@tak.til.spam> skrev

> Jeg har tidligere skrevet i gruppen ang. jeg havde bestilt en telefon
> over nettet, hvor jeg så fik sim-kortet en uges tid efter, men telefonen
> har været næsten en måned undervejs. Når man melder sig til siger

Det er da småting..

Den 8. december bestilte jeg en telefon hos Tele2, og få dage efter fik jeg
en ordrebekræftigelse, som fortalte mig, at jeg fik telefonen inden for 14
dage. Den kom bare aldrig, og utallige rykkere og opringninger hjalp nada!

I dag kom den så med posten!

Men intet simkort....

Claus