Spørgsmål om post forpligtelse.
Fra : Timmi Søndergaard

Dato : 13-03-05 14:59

Jeg sidder lige og studser over en paragraf i loven om
postbefordring..

"§ 2. Færdselsstyrelsen kan meddele en eller flere postvirksomheder
koncession til at udføre postbefordring, herunder en forpligtelse
(befordringspligt) og eneret til at udføre postbefordring af visse
forsendelser.

Stk. 2. Eneretten kan ikke omfatte postbefordring af adresserede
kataloger, brochurer, blade og andre forsendelser med ensartet trykt
indhold, der er lagt i gennemsigtig emballage. Eneretten kan endvidere
ikke omfatte kurerpost, dokumentudveksling eller adresserede breve til
udlandet."

Det der undre mig er omkring stk 2.. hvis man putter kataloger,
brochurer, blade og andre forsendelser med ensartet trykt indhold i en
kuvert eller konvulut så kan et firma få eneret på at uddele det? Jeg
kan ikke lige se hvad formål stk.2 har.

nogen der kan uddybe?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-05 15:35

Den 13-03-05 14.59 skrev Timmi Søndergaard følgende:
> [...]
> brochurer, blade og andre forsendelser med ensartet trykt indhold i en
> kuvert eller konvulut så kan et firma få eneret på at uddele det?

Du har vel ikke overset, at der står "ikke".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke

Fra : pm

Dato : 13-03-05 16:12

>Nej.. det betyder, at Post Danmarks eneret ikke gælder på området, såfremt
forsendelserne
er pakkede som omtalt.

Dog
Såfremt der i forsendlesen er et "personligt" brev... kære Arne Pedersen
....vi fremsender osv
skal samme forsendelse, uanset indpakningen overstige...er det 200 gram i
dag ?? Følger ikke
med mere

PM

Fra : Timmi Søndergaard

Dato : 13-03-05 17:00

On Sun, 13 Mar 2005 16:11:31 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

ok.. det lyder bare underligt at postdanmarks eneret er bestemt af
pakningen af materialet og ikke materialet selv. Så kan ethvert firma
der ønsker at drive postvirksomhed sende deres materiale i en
plastindpakning.

Fra : alexbo

Dato : 13-03-05 17:08

"Timmi Søndergaard" skrev

> Så kan ethvert firma der ønsker at drive postvirksomhed sende deres
materiale i en
> plastindpakning.

Ja, det svære er at få brevskriverne til at skrive enslydende trykte breve
og sende dem i en plastikpose.

mvh
Alex Christensen

Fra : Timmi Søndergaard

Dato : 13-03-05 17:03

jo, jeg havde vist læst det lidt forkert ;)