Vedr. svar på spørgsmål
Fra : Helle

Dato : 12-03-05 14:17

Må lige sige at jeg syntes det er trist at man ikke kan stille et spørgsmål
før det blir opfattet som et angreb.
Måske rart at vide hvilke ret man har en gang imellem.
Tror at mange skilsmisser ender med at folk bekriger hinanden (desværre) men
måske hjælper det en gang imellem hvis man ved hvilke regler der er, og hvem
der skal hvad.
Håber ikke at jeg har fornærmet nogen.
Venlig hilsen
Helle

Fra : pm

Dato : 12-03-05 14:23

Helle.
Du har ikke fornærmet een eneste, men sat dig selv i relief.

Barnets cykel er ødelagt... barnet kom sikkert ikke noget til..fint nok

Du bør have en familie-ansvarsforsikring. Rar at have incl retshjælp. Du
skal tegne den for husstanden

Sagen, som du fremstillede den lignede meget PELS af faderen, knap så
sympatisk fremstilling

Spørg faderen om han vil dele omkostningen, så kunne barnet få en cykel som
gave af både far og mor

PM

Fra : Helle

Dato : 12-03-05 14:59

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sympatisk fremstilling
>
> Spørg faderen om han vil dele omkostningen, så kunne barnet få en cykel

Ked af hvis det er blevet opfattet sådan. Mener ikke at jeg "pelser" nogen.
snarre tvært i mod. Kæmper for at mine børn skal være sammen med deres far
så tit som muligt. Holder ham også ajur med hvad der sker i skolen og deres
hverdag. Bare svært at blive ved når han melder fra hele tiden.

MVH Helle

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-03-05 15:31

On Sat, 12 Mar 2005 14:17:04 +0100, "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk>
wrote:

>Må lige sige at jeg syntes det er trist at man ikke kan stille et spørgsmål
>før det blir opfattet som et angreb.
Du var "bare" uheldig i formuleringen af dit spørgsmål.
Det sker at man er uheldig i formuleringen af
spørgsmål/svar/bemærkninger, dette kan bevirke at man bliver "sablet
ned"/"svinet til".

>Måske rart at vide hvilke ret man har en gang imellem.
Ikke måske, det er rart at vide. Det kan være en nødvendighed.

>Tror at mange skilsmisser ender med at folk bekriger hinanden (desværre) men
>måske hjælper det en gang imellem hvis man ved hvilke regler der er, og hvem
>der skal hvad.
I skilsmisser skal man passe meget på at der ikke er juaren der vinder
over dialogen.
Nogle kommuner stiller en form for "Familierådgivning" til rådighed,
det kan måske bruges som en lyftestang til at opnå dialog.

>Håber ikke at jeg har fornærmet nogen.
Det tror jeg ikke, men du har pustet til den glød i skilsmissebålet
der hedder "Mænd skal bare plugges".
Når man puster til hvilken somhelst glød i dette bål blusser de ofte
voldsomt op, uanset at man kun pustede en lille smule.

/Hans