parkerring i privat gårdsplads...
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 12-03-05 12:28

Hej gruppe

jeg bor i en opgang der har en grusplads (som er ejet af husets ejer)...
da vi er nabo til byens hal, er der ofte nogen der får den lysende idé bare
at holde i vores gård når hallens plads er fyldt, hvilket er ret træls når
man så ikke selv kan få en plads...

må man uden vidre ringe til falck/politi og be' dem om at fjerne bilerne
(der er IKKE skiltet) eller hvordan skal man forholde sig ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 12:49

Brian Tingholm [7900] wrote:

> [...]
>
> må man uden vidre ringe til falck/politi og be' dem om at fjerne bilerne
> (der er IKKE skiltet) eller hvordan skal man forholde sig ??

Ja, det må du gerne. Men om de kommer og fjerner den, er nok en helt
anden historie.

Jeg vil anbefale, at I får sat en form for skiltning op. Det kunne
afhjælpe problemet.

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 12-03-05 13:54

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Brian Tingholm [7900] wrote:
>
> Jeg vil anbefale, at I får sat en form for skiltning op. Det kunne
> afhjælpe problemet.

JA nemlig: PRIVAT PARKERING ( kun for ejendommens beboere )
uvedkommende parkering, fjernes køretøjet for ejers regning !

Lad et professionelt skiltefabrik lave skiltet, de kender tekst og hvordan
den skal stå.
Regn med en pris på 6.000 - 10.000 kr ialt !!!!

Hjemmelavede skilte gælder nemlig ikke i retten

vh KR

Fra : pm

Dato : 12-03-05 14:08

"Knud Rasmussen" <

Kommunen er øverste vejmyndighed og politiet skal anerkende opsatte skilte

Egne fremstilled. prof eller ej, gælder ikke

Det lille kendte skilt Cykler fjernes uden ansvar er kun til at skræmme
med...gælder sjældent

Altså.. I kan ikke bare fjerne noget som helst uden kommunen først har været
på banen

PM

Fra : Holst

Dato : 12-03-05 14:15

pm wrote:

> Altså.. I kan ikke bare fjerne noget som helst uden kommunen først har været
> på banen

Men de kan lukke og låse porten til gården

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 12-03-05 15:29

PM skrev:
> Altså.. I kan ikke bare fjerne noget som helst uden kommunen først har
> været
> på banen

hvad hvis der holder en bil i en indkørsel?? må ejeren så ikke få den
fjernet uden der er et skilt der advarer?? skal man bare finde sig i det så
?

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : bem

Dato : 12-03-05 18:38

Knud Rasmussen wrote:
> [...]
> hvordan den skal stå.
> Regn med en pris på 6.000 - 10.000 kr ialt !!!!
>
> Hjemmelavede skilte gælder nemlig ikke i retten

Hvor har du det fra?? Der er da ikke noget krav om, hvem der skal have
fremstillet et skilt - specielt ikke på privat ejendom.

Forbrug.dk siger:

"Må man opkræve betaling for brug af privat ejendom ?
Ejeren af en ejendom kan fastsætte betingelser for, om og hvordan andre
personer må benytte ejendommen. Han kan også fastsætte betingelser om
betaling for brug, eks. parkering. Der kan således godt opkræves betaling
for brug af en privat p-plads. Bilisten skal dog gøres klart og tydeligt
opmærksom på, at der er betingelser for at kunne benytte p-pladsen. Det kan
typisk ske ved skiltning. Når betingelserne for brug af en p-plads fremgår
klart og tydeligt, tilkendegiver bilisten ved at parkere sin bil, at han
accepterer betingelserne. "

Så et svar på det oprindelige spørgsmål kunne være, at man skal sætte skilte
op med parkering forbudt og derefter opkræve en kontrolafgift for eventuelle
overtrædelser.

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 14:36

> Ja, det må du gerne. Men om de kommer og fjerner den, er nok en helt anden
> historie.
>
> Jeg vil anbefale, at I får sat en form for skiltning op. Det kunne
> afhjælpe problemet.

Der skal skiltes hvis der skal gøres nogen forhåbninger om at problemet
bliver løst. Og det er fuldt ud lovligt at fortælle at området er privat og
der kun er parkering for beboere. En overtrædelse vil i givet fald hidrøre
vej- og markefredsloven.

PN

Fra : anders majland

Dato : 12-03-05 15:33

> [...]
> bliver løst. Og det er fuldt ud lovligt at fortælle at området er privat
> og der kun er parkering for beboere. En overtrædelse vil i givet fald

Det er vel heller intet i vejen med at lade sig inspirere af nogle af de
private p-korps skiltning.

Ville man gøre noget forkert hvis man indkøber en hjullås, og bruger på
ulovligt parkerede biler ?
Altså sådan at bilen først frigives ved kontant betaling af en "p-afgift" ?

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 18:47

> Det er vel heller intet i vejen med at lade sig inspirere af nogle af de
> private p-korps skiltning.

Det er der heller ikke, men hvis bilen skal fjernes og ikke blot pålægges en
kontrolafgift, så skal der skiltes med at overtrædelser vil blive anmeldt,
m.m.

> Ville man gøre noget forkert hvis man indkøber en hjullås, og bruger på
> ulovligt parkerede biler ?
> Altså sådan at bilen først frigives ved kontant betaling af en "p-afgift"
> ?

Det tror jeg ikke man må, men kan ikke finde noget litteratur omkring det.

Fra : pm

Dato : 12-03-05 20:23

Vi er bekendt med, at arealet ejes af udlejeren og ikke beboerne
Vi er ikke bekendt med om arealet i henhold til lokalplanerne er udlagt som
fælles privat vej
Vi ved i det hele taget ikke ret meget

Kommunen er i givet fald overste vejmyndighed, hvis arealet er fælles
privat.

Hvis området er PRIVAT, kan ejeren foranledige skilte opsat med denne tekst
samtidigt med
at skiltningen udtrykker forbud mod adgang bortset fra ærindekørsel og
beboer

Opkrævning via privat p kontrol er en dyr løsning, og her skal kommunen
tages med idet der
næppe på et PRIVAT område vil være behov for dette.

PM

PS.. Der er på nettet flere sager om private fællesveje samt lovgivningen
Google er din ven
Og jeg sidder lige præcist midt i en sag hvor arealet er privat fællesvej og
to foreninger står lodret over for hinanden
Den ene vil have alle mulige begrænsninger, den anden ikke. Sagen ender med
en vejforretning med kommunen som
opmand

Fra : Rasmus

Dato : 13-03-05 19:55

"Brian Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> wrote in message
> [...]
>
> må man uden vidre ringe til falck/politi og be' dem om at fjerne bilerne
> (der er IKKE skiltet) eller hvordan skal man forholde sig ??

Selvfølgelig må du ringe til politiet og bede dem om at fjerne bilen....,
men chancen for at det bliver gjort inden ejeren henter bilen er nok ikke
ret stor.

Det er vel muligt at holde i gården så personen der har parkeret uberettiget
ikke kan komme ud uden at kontakte dig?, så kan du jo fortælle personen at
man ikke må parkere der når han gerne vil have sin bil igen.

mvh
Rasmus

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 14-03-05 16:33

> [...]
> ikke kan komme ud uden at kontakte dig?, så kan du jo fortælle personen at
> man ikke må parkere der når han gerne vil have sin bil igen.

det er jo forskellige mennesker hver gang... tror vi i opgangen må til
lommerne, så vi kan få lavet et mere eller mindre prof. skilt...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-05 23:58

> det er jo forskellige mennesker hver gang... tror vi i opgangen må til
> lommerne, så vi kan få lavet et mere eller mindre prof. skilt...

Hvis der kun er en smal indkørsel til gruspladsen, kan I sætte en bom op med
lås, og alle beboerne i opgangen kunne få et nøgle hver til bommen. Det er
måske den letteste løsning? Prøv at se på www.dkcadgang.dk og se hvad jeg
mener, f.eks. "Bomsystemer" eller "P-Bøjler". Så er I også fri for det bøvl
med at ringe til politiet, kræve 500 kr i afgift eller lignende...
Husk lige at kontrollere det med brandmyndighederne, om der må sættes
bom/P-bøjler op.

Mvh

Emil

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-03-05 22:58

On Sat, 12 Mar 2005 12:28:18 +0100, "Brian Tingholm [7900]"
<rendmig@tingholm.com> wrote:

> [...]
>
>må man uden vidre ringe til falck/politi og be' dem om at fjerne bilerne
>(der er IKKE skiltet) eller hvordan skal man forholde sig ??

Lige et side spørgsmål.

Kunne man tilllade sig følgende:

Fx skrive et skilt hvoe at der står at parkering er på eget ansvar og at
det koster 500 kr at få åbnet porten såfremt at porten er lukket når at
bilejeren kommer tilbage?.

For så tror jeg sq hurtigt folk lærer det. Hvis at de altså skal betale
500 kr på stedet for at kunne få deres bil med. Eller er denne
fremgansmåde ulovlig??
Flemming Jacobsen

Fra : pm

Dato : 15-03-05 02:12

Spørg lige brandmyndighederne,
Brand og redning skal have fri adgang

PM

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-03-05 17:36

On Tue, 15 Mar 2005 02:11:33 +0100, "pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote:

>Spørg lige brandmyndighederne,
>Brand og redning skal have fri adgang

Tror sq desværre ikke at ret mange lukkede baggårde med porte og videre
giver fri adgang for brand & redning.
Flemming Jacobsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-03-05 09:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Tror sq desværre ikke at ret mange lukkede baggårde med porte og videre
> giver fri adgang for brand & redning.

Medmindre der er foretaget ændringer i adgangsforholdene som ikke er
godkendt af myndighederne, så er der i langt de fleste tilfælde adgang for
brandvæsenet, når vi taler om baggårde hvor adgang er nødvendig for at sikre
redningsforhold i hele ejendommen.
(Praktisk: Enten har de selv en nøgle, eller også er der indmuret en
nøgleboks til dem.)

/Per