Hvorfor går det hurtigere ?
Fra : walther

Dato : 30-05-01 19:19

Hej,

Jeg har kørt med TeleDK's kabelmodem i en måneds tid direkte på min
BWG3. Nu har jeg så lige sat en 9500 op som server med IPNetRouter, og
nu kører IE _meget_ hurtigere ??? [første indtryk, har ikke målt noget]

Hvad gik der galt ?

mvh,
walther

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 30-05-01 21:12

Tillader mig at svare lidt skævt på dit indlæg,nu du er der-Men-du har
tidligere bevaret et
spørgsmål fra mig her i gruppen...Hvordan i...har du fået din Tele DK
kabelmodem forbindelse til at virke
på din mac.Jeg bruger i tonsvis af timer for at få min nye kabelmodem
forbindelse fra teleDk.
til at virke-Det har stået på i fjorten dage-et par timer hverdag-uden
relsultat.Anskafftet mig et Ansantê 10/100 PCI netkort osv.
Forsøger via TCP/IP med og uden AppleTalk ,men ordet Ethetnet findes ikke
som valgmulighed,
nogen steder-skal måske heller ikke findes-heller ikke i AppleTalk-efter
genindst.af system og
masser af genstart.De er flinke hvor jeg har købt kortet,men uden
resultat-!Og Teledk. som reklamere med tilbudet oplyser først efter
indstallationen at de ikke suportere mac.Så jeg står
meget uforstående over at nogen i gruppen her taler om kabelmodem fra
tele dk.
Min Performa 6400 må være en mærkelig èn selvom den skulle værre i fineste
orden,ifølge
disk doktor og Northon
venligst Ingolf Olsson

Fra : walther

Dato : 30-05-01 21:55

> Tillader mig at svare lidt skævt

Lige først, en af vores newsreadere er sat lidt sjovt op så det var
lidt svært at læse dit indlæg. Hvis du checker din, cheker jeg også min
:)

Før du overhovedet kan gøre noget skal du i din TCP/IP indstilling
kunne vælge dit ethernet kort som "connect via :" Hvis du ikke kan det
tror jeg ikke du kommer videre.
Kan du se kortet under AppleSystemProfiler ?

Har PCI slots i din mac ?

[ikke for at træde i det, men jeg har nu haft 2 macs på. Første gang
var jeg nødt til at smide TCP/IP indstillingerne væk! det virkede
selvom det lyder mest som en PC løsning ]

mvh,
walther

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-05-01 23:33

In article <300520012255271205%walther_hansen@hotmail.com>,
walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Kan du se kortet under AppleSystemProfiler ?

Man kunne også hente TattleTech, så får man lidt flere oplysninger.

> Har PCI slots i din mac ?

En 6400 har PCI og Commslot II.

> [ikke for at træde i det, men jeg har nu haft 2 macs på. Første gang
> var jeg nødt til at smide TCP/IP indstillingerne væk! det virkede
> selvom det lyder mest som en PC løsning ]

Kendt problem (og løsning) hvis TCP/IP har stået til DHCP.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : walther

Dato : 30-05-01 23:37

> En 6400 har PCI og Commslot II.

Jeg købte et PCI Ethernetkort til ca. 130,- hos SHG som virker fint i
både en BWG3 og en 9500. Jeg kan finde modelnumeret frem hvis det
bliver aktuelt...

mvh,
walther

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 31-05-01 01:40

Hej-
Under system profil >oplyses at >Kortet ikke kan bruges.
Men Systemprofil oplyser mig også om at min printer Epson 600 hverken
eksistere eller kan bruges
så DEN regner jeg ikke for meget med! Jeg har brug min printer i tre
år-(selvom den ikke eksistere eller kan bruges!)-HA!
Ja -jeg har to PCI slots pladser-som det hedder-Asante er inst. på no.
1.-Kan ikke bruges-(ligesom
min printer.)- På grund af info om min udmærkede printer-er denne info
upålidelig!
Venligst Ingolf

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-05-01 03:04

In article <3B1592E6.E05FA587@private.dk>,
Ingolf Olsson <ingolf@private.dk> wrote:

> Under system profil >oplyses at >Kortet ikke kan bruges.
> Men Systemprofil oplyser mig også om at min printer Epson 600 hverken
> eksistere eller kan bruges

Er det under "Printer navn" og "Printerplacering" der står "Ikke
tilgængelig"? Hvis, så er det helt normalt.
Når der står "Ikke tilgængelig", så betyder det bare at Systemprofiler
ikke kan indhente den oplysning, eller at oplysningen ikke giver nogen
mening for den aktuelle enhed.

Prøv at fjern alt der hedder noget med ethernet eller Enet, geninstaller
driveren til kortet, og se om ikke det hjælper.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 31-05-01 02:02

Hej-

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 30-05-01 21:19

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 31-05-01 01:26

Kære alle!- Impulsivt svar. Tak for alle indlæg-Jeg er ikke proffesor i
mac.-Men i en feber tilstand-
Som nok de fleste kender> Hvorfor H... virker det ikke!
På nær formatering, synes jeg at alt er afprøvet.
MacStore ,hvor jeg købte Asante kortet,+driver-er flinke-men jeg vil
alligevel oplæse eller nævne
jeres menninger om problemet når jeg igen har kontakt med dem.
Nogle nævner at AppleTalk slet ikke behøves-andre at > man vælger Eternet
under-(netop) den aktive AppleTalk.???
Venligst Ingolf Olsson -i en sen nattetime.

Fra : walther

Dato : 31-05-01 09:52

> Nogle nævner at AppleTalk slet ikke behøves-andre at > man vælger Eternet
> under-(netop) den aktive AppleTalk.???
> Venligst Ingolf Olsson -i en sen nattetime.

go' morgen....

AppleTalk indstillinger er ligegyldige. Kabelmodemet bruger ikke
appletalk, og virker om det er aktivet eller ej.

Det er under TCP/IP indstillingerne at du skal vælge "connect via" og
så dit ethernet kort [på min hedder det "Ethernet kortplads D2"].
Derunder skal du så vælge DHCP.
Men hvis du her ikke kan vælge dit ethernet kort, så kommer du ikke
videre før du har løst det problem.

mvh,
walther