Problem med et spil ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 12:50

Hej i gruppen.

Kan nogen svare mig på følgende spørgsmål.Mit barnebarn har et PcSpil som
ikke vil lade sig installere..Han har prøvet med "kør",virker ikke..har så
prøvet med "stifinder", virker heller ikke..når han klikker på iconén for
sit dvd drev, forsøger det at læse disken, og efter et stykke tid stopper
det og der vises en blank skærm..har opgså prøvet at lade spillet
autostarte, men stadig uden resultat..han kan godt læse/spille musik cdér og
han kan også afspille dvd film..intet problem. Han har fået byttet spillet
til et andet nyt..men med nøjagtig samme resultat ???. Dét han ikke fatter
ér at han kan installere spillet på sin fars maskine og også på sin mors
maskine..men ikke på sin egen, som er den hurtigste, kraftigste og nyeste
maskine af dem alle. Hans maskine er en Amitech med 512 Mb ram, AMD athlon 3
Ghz og Radeon 9600 grafikkort med 128 Mb. Alle hans andre spil kører helt
som de skal, men bare ikke det nye (det er "Silent Hill")..er der nogen der
kan komme med en god idé ??.

Venlig hilsen
Anne

Fra : Myt

Dato : 22-04-05 16:16

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hans andre spil kører helt som de skal, men bare ikke det nye (det er
> "Silent Hill")..er der nogen der kan komme med en god idé ??.

Skulle han være så "heldig" at have fået spillet til Playstation2 med hjem,
for så kan det ikke spilles på PC ?

Myt

Fra : Mads

Dato : 22-04-05 16:55

On Fri, 22 Apr 2005 17:16:09 +0200, "Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote:

>Skulle han være så "heldig" at have fået spillet til Playstation2 med hjem,
>for så kan det ikke spilles på PC ?

I så fald kunne han vel ikke installere spillet på
familiens andre PC'ere og det skrives der jo at
han godt kan.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 18:34

> I så fald kunne han vel ikke installere spillet på
> familiens andre PC'ere og det skrives der jo at
> han godt kan.
>
> mvh Mads

Det har du ret i Mads .Det er til PC.
Hilsen Anne

Fra : Myt

Dato : 22-04-05 20:37

> I så fald kunne han vel ikke installere spillet på
> familiens andre PC'ere og det skrives der jo at
> han godt kan.
>
> mvh Mads

Hmmmm, hvorfor er der altid nogen der skal finde mine fejl *GGG*

Myt

Fra : Mads

Dato : 22-04-05 21:31

On Fri, 22 Apr 2005 21:37:09 +0200, "Myt" <nogo32@hotmail.com> wrote:

>Hmmmm, hvorfor er der altid nogen der skal finde mine fejl *GGG*

Tjae, når du ikke selv gider, så må du jo bare finde dig i det.

mvh Mads

Fra : KKJ

Dato : 22-04-05 18:04

> [...]
> hans andre spil kører helt som de skal, men bare ikke det nye (det er
> "Silent Hill")..er der nogen der kan komme med en god idé ??.

under "Response Number 7 + 8

KKJ

Fra : KKJ

Dato : 22-04-05 18:16

"KKJ" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> "AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse

> under "Response Number 7 + 8
>
> KKJ
>Der var jeg nok lige hurtig nok. Kan se at det er når man har installeret
>spillet :-/

KKJ

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 18:31

> KKJ

Hej KKJ

Det kan jo ske for os alle

Hilsen Anne

Fra : Nerd Compuser

Dato : 22-04-05 19:50

On Fri, 22 Apr 2005 13:49:53 +0200, "AM" <an.msnabelapc.dk> wrote:

> [...]
>som de skal, men bare ikke det nye (det er "Silent Hill")..er der nogen der

Det kunne da mest af alt tyde på at præcis hans DVD-drev har problemer
med at læse præcis den DVD. Den vil da ikke læse den kan jeg se.

Dette kan muligvis skyldes branchens forsøg på at sikre sig mod
piratkopiering. Derfor laver de jo alle mulige fiks-fakserier for at
sikre sig at det ikke er lige til at kopiere. Det kendes jo også i
stor stil fra musik-cd'ere, hvor det også skaber en del problemer for
mange PC-brugere...

I kunne jo prøve at bytte hans DVD-drev ud med et fra en af de andre
maskiner og se om det ikke løser problemet. Hvis det bare er det, så
burde han nok få byttet det DVD-drev.

Med mange venlige hilsener...

og et ønske om at i får spillet til at virke. Det har holdt mig vågen
mere end én nat....

Jan Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 20:39

"

> [...]
> burde han nok få byttet det DVD-drev.
>
> Med mange venlige hilsener...
>
> og et ønske om at i får spillet til at virke. Det har holdt mig vågen

Hej Jan

Jeg siger mange tak for dit råd.Hans Morfar vil køre op og prøve det i
morgen.Du har da ret i,at hvis det er DVD-drevet skal det byttes,da maskinen
ikke er 1 år gammel endnu.

Hilsen Anne

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 15:17

> [...]
> burde han nok få byttet det DVD-drev.
>
> Med mange venlige hilsener...
>
> og et ønske om at i får spillet til at virke. Det har holdt mig vågen

Jeg siger mange tak for de gode råd jeg har fået.Det var Jan Larsen der
havde ret i,at det var DVD-drevet.Da de ikke mente jeg havde brug for mit
drev ,er det blevet taget ud og sat i Barnebarnets maskine ,så nu virker
det hele.
Tusinde tak for jeres venlighed.
Hilsen Anne

Fra : Grunt

Dato : 23-04-05 19:48

On Sat, 23 Apr 2005 16:17:00 +0200, "AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>drev ,er det blevet taget ud og sat i Barnebarnets maskine ,så nu virker

Og når du så skal reinstallere noget. Nå men sådan et koster jo ikke noget.

Fra : Brian Lænø

Dato : 22-04-05 22:29

"AM" skrev
> [...]
> hans andre spil kører helt som de skal, men bare ikke det nye (det er
> "Silent Hill")..er der nogen der kan komme med en god idé ??.

Hvis han har Windows xp, så kan det være at installations programmet ikke
kan køre i normal xp mode.
Indsæt cd'en, åben "denne computer", højre klik på drevet, og vælg "åben".
Højre klik på installations filen, og vælg "opret genvej", genvejen vil nu
blive lagt på skrivebordet.
Find genvejen, og højre klik på den, og vælg "egenskaber".
Vælg fanebladet "kompatibilitet", og sæt programmet til at køre kompatibel
med en tidligere version af Windows.
Prøv nu at starte installationen via genvejen.

--
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 09:29

> [...]
> med en tidligere version af Windows.
> Prøv nu at starte installationen via genvejen.

Hej Brian

Jeg siger tak for rådet.De forslag der er kommet vil blive afprøvet senere i
dag.

Anne

Fra : kim olsen

Dato : 30-04-05 01:46

AM <an.msnabelapc.dk> skrev:
> [...]
>Mb. Alle hans andre spil kører helt
>som de skal, men bare ikke det nye
>(det er "Silent Hill")..er der nogen der

Svar:

er det en 64bit maskine ? det kan godt give problem
på nogle spil Hvad er det for et spil?

Fra : Grunt

Dato : 30-04-05 09:32

On 30 Apr 2005 00:46:06 GMT, kim olsen <kimlouisolsen@webspeed.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Svar:
>
>er det en 64bit maskine ? det kan godt give problem
>på nogle spil Hvad er det for et spil?

Hvorfor læser du ikke svaret et par cm. højere oppe ?