Absurde Apriliapriser
Fra : Michael K.S.

Dato : 30-05-01 18:39

Spurgte den lokale Priller-forhandler hvad et originalt bremsegreb til
RS250'eren koster ....662 kr. !!!! Det er godt nok den mest latterlige
pris jeg nogensinde har hørt ,TMP må jo være gået totalt i sort.

Desværre er det endnu ikke lykkedes mig at finde et billigt
uoriginalt,men i det mindste har http://centroricambi.de/index.html
det da til ca. ½-delen,hvilket stadig er en hamper pris.

Til Claus R. som anbefalede LC-Cross - de havde desværre ikke nogle
der passede

-M

Fra : Ole Mogensen

Dato : 30-05-01 20:12

"Michael K.S." wrote:

> [...]
> det da til ca. ½-delen,hvilket stadig er en hamper pris.
>
> Til Claus R. som anbefalede LC-Cross - de havde desværre ikke nogle

Har du prøvet at forhøre dig i Italien , har lige modtaget svar fra
agostiniduilio :--() , jeg spare minst 20% på mine dele .

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 30-05-01 22:36

On Wed, 30 May 2001 21:12:10 +0200, Ole Mogensen
<ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote:

>Har du prøvet at forhøre dig i Italien , har lige modtaget svar fra
>agostiniduilio :--() , jeg spare minst 20% på mine dele .

Adress please
--
Peder
m/Mille

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-05-01 00:07

Oops , sorry.

Jeg mailede til:
info@agostiniduilio.com
Om de har andet end Guzzi stumper........ ved det faktisk ikke.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 31-05-01 07:33

> Spurgte den lokale Priller-forhandler hvad et originalt bremsegreb til
> RS250'eren koster ....662 kr. !!!! Det er godt nok den mest latterlige
> pris jeg nogensinde har hørt ,TMP må jo være gået totalt i sort.

Jep.

Til RS125 koster grebene ca300 kr/stk så vi brugte nogle minutter foran en
tavle med uorginale greb en dag. Og grebene fra en RD350 passer næsten,
faktisk så meget næsten, at der blot skal monteres en lille pinolskrue som
bagstop på bremsegrebet så er de i vinkel. OG så koster greb pludselig 53 kr
istedet.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 08:15

On Thu, 31 May 2001 08:32:41 +0200, "Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk>
wrote:

>Til RS125 koster grebene ca300 kr/stk

Tag et kig på det link jeg gav,der koster de ca. ½-delen,selvom i
selvfølgelig har fundet en anden og billigere løsning.

> så vi brugte nogle minutter foran en
>tavle med uorginale greb en dag.

Øhhh hvor fandt i lige det ?? Mit problem er at det Brembogreb der
sidder på er 2 delt p.g.a justeringsmuligheden og man kan kun købe det
samlet,selvom det kun er selv grebet man skal bruge,ingen har
tilsyneladende uoriginale hvilket jeg ikke helt forstår.

Nå, ender nok med jeg finder en hugger i UK der har nogle brugte !
(man kunne selvfølgelig også bare lade være med at crashe...)

-M

Fra : Lone

Dato : 31-05-01 11:38

> [...]
> samlet,selvom det kun er selv grebet man skal bruge,ingen har
> tilsyneladende uoriginale hvilket jeg ikke helt forstår.

Mads fandt sine greb her: http://www.nrsundby-mc-center.dk
m.v.h. Lone

Fra : Armand

Dato : 31-05-01 15:46

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> samlet,selvom det kun er selv grebet man skal bruge,ingen har
> tilsyneladende uoriginale hvilket jeg ikke helt forstår.

Eftersom at det er Brembo-stumper, er det sandsynligt at samme system
sidder på andre italienske modeller, hvis importøt er mindre grådig end
Thomas Møller :-/
Tidligere har jeg rodet mig ud i en længere diskussion omkring det
faktum at der ikke finde originale Brembo pakninger til
bremsecylindrene; hvor (hvad fanden var det nu at han hed?) henviste til
sin private reservedels-pusher, der havde adgant til uoriginale! Samme
pusher må da kunne skaffe uoriginale Brembogreb også :-/

Ellers gør som jeg gjorde med RGV'en vs. Reinhardts, dog ikke så
uhyggelige priser: Find det matchende faste greb!
Jeg opdagede efter mit første brækkede greb og erfaringen af Reinhardts
priser, at KR-1 kørte med samme greb (= ½ pris). Sidenhen slog det mig
at ZX10 kørte med samme og at det i det hele taget lignede det faste,
som var at finde på Ninja'en => Voila: atter en halvering af prisen!
Derefter købte jeg tre stk. uoriginale Ninja-greb til næsten samme pris
som ét originalt (= biiiligt!).

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 16:19

On Thu, 31 May 2001 16:45:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Eftersom at det er Brembo-stumper, er det sandsynligt at samme system
>sidder på andre italienske modeller, hvis importøt er mindre grådig end
>Thomas Møller :-/

Snakkede med Sigma-racing idag som jo også har Duc,men de sagde
nøjagtigt det samme - findes ikke uoriginalt og ikke andet der
passer,vi har prøvet.Sjovt nok var der lige en der havde spurgt om
nøjagtigt det samme.Ellers flinke folk hos Sigma,tak for det.

>Samme
>pusher må da kunne skaffe uoriginale Brembogreb også :-/

Det ville da være lækkert,jeg har efterhånden hørt om nogle stykker
der også godt kunne bruge nogle greb

>Ellers gør som jeg gjorde med RGV'en vs. Reinhardts, dog ikke så
>uhyggelige priser: Find det matchende faste greb!

Jeg ville gerne hvis jeg kunne...,har prøvet !!

-M

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-05-01 21:22

> [...]
> at ZX10 kørte med samme og at det i det hele taget lignede det faste,
> som var at finde på Ninja'en => Voila: atter en halvering af prisen!

Nu ved jeg af visse årsager (spørg ikke hvorfor) at et bremsegreb fra en RGV
passer ret godt på min TZR.
Hvad koster sådan et bremsegreb af dem du her omtaler?

/Rune

Fra : Armand

Dato : 01-06-01 14:03

Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en

> Nu ved jeg af visse årsager (spørg ikke hvorfor) at et bremsegreb fra
en RGV
> passer ret godt på min TZR.
> Hvad koster sådan et bremsegreb af dem du her omtaler?

Konsulterede lige Max's "MC-Nøglen":
Leddelt á ZX10: 159,- kr!
Fast á GPZ 900 R: 67,- kr!

RGV'ens koblingsgreb fandt jeg frem til ved samme "holde op ved siden
af" metode, som Mads klarede sig med; men dengang var Max's jo også til
at aflægge fysisk besøg ved (forøvrigt endte jeg med et der ikke helt
gav plads til kontaktsættet, men det var jo også afmonteret!)

--
Armand.

Fra : Brian Luckow

Dato : 06-06-01 22:16

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote:

> [...]
>samlet,selvom det kun er selv grebet man skal bruge,ingen har
>tilsyneladende uoriginale hvilket jeg ikke helt forstår.

Bl.a. Duc 916 bruger også 2 delte greb med justeringsmulighed, og de
koster 390,- hos enhver Duc forhandler. Måske det er samme greb der
bruges til din??

Brian Luckow

Fra : Michael K.S.

Dato : 06-06-01 22:13

On Wed, 06 Jun 2001 21:15:35 GMT, luckowb@grafisk.dk (Brian Luckow)
wrote:

>Bl.a. Duc 916 bruger også 2 delte greb med justeringsmulighed, og de
>koster 390,- hos enhver Duc forhandler. Måske det er samme greb der
>bruges til din??

Sigma siger nej,men da vi har en Duc forhandler her i byen (Odense) så
vil jeg da lige tjekke ved selvsyn,måske er den yderste del den samme.

-M

Fra : Dennis Vang Hansen

Dato : 31-05-01 14:22

Jeg håber for dig at du har den lille aflange guldfarvet stykke metal, som
sidder i grebet, som går ind og presser på masteren, for hvis ikke så koster
en ny ca. 2100,- da den ikke kan købes i løs vægt, men man er nød til at
købe en komplet master.
p.s velkommen i TMP´s klør

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-05-01 14:34

> p.s velkommen i TMP´s klør

Aprilia stumper kan være noget billigere i f.eks tyskland, men det gælder
ikke alle dele ... Men prøv at høre http://www.zmg-motorsport.com ad.

/Anders

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 14:51

On Thu, 31 May 2001 15:21:33 +0200, "Dennis Vang Hansen"
<dennis.vang@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>en ny ca. 2100,- da den ikke kan købes i løs vægt, men man er nød til at

Ja ikke at det undrer jo hvad er det nu f.eks lige et Millestel koster
er det ikke ca. 30.000 )....Men jow det har jeg da,jeg har sådan
set også et greb,men kun _et_ og det er næppe nok på længere sigt,jeg
har undersøgt et hav af Apriliaforhandlere idag og der er vist en
lille mulighed for et brugt et par steder,så jeg håber det går.Alle
som en siger dog at der _ikke_ findes noget uoriginalt,næsten alle har
nemlig haft problemet og undersøgt præcis det samme og det er vel det
TMP har luret - Og det fra et firma det gerne vil give sig ud for de
støtter ræs,det synes jeg nu godt nok er rimelig ringe.Iøvrigt er
prisen lige gået op til 707 kr ...det er virkelig tragikomisk

>p.s velkommen i TMP´s klør

Årh tak ),jeg føler mig yderst heldig...

-M

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-05-01 14:59

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<u4ichtket1nt294f9b2hkhubgih9l5s2gb@4ax.com>...

> ...Iøvrigt er prisen lige gået op til 707 kr ...det er virkelig
tragikomisk

For et sk*de bremse_greb_?

Er de håndsmedede eller hva'? Jeg er rystet...

--
Mikkel
#54 - med billige bremsegreb

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-05-01 15:22

> Årh tak ),jeg føler mig yderst heldig...

Jeg vil dog si om TMP, at de er en av de mest imøtekommende importører jeg
har hatt kontakt med. Flinke folk som yter god service. Stadig alt for dyre
priser, ingen tvil om det. Problemet er vel, at de intet tjener på f.eks.
Millen. Prisen for Mille i DK er latterlig lav sammenlignet med
konkurrentene, og et sted skal de vel hente pengene hjem.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-05-01 16:03

On Thu, 31 May 2001 16:22:04 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

>Jeg vil dog si om TMP, at de er en av de mest imøtekommende importører jeg
>har hatt kontakt med. Flinke folk som yter god service. Stadig alt for dyre
>priser, ingen tvil om det.

Jow,jeg har også snakket med nogle af hans folk før og der var de
såmænd også flinke og imødekommende nok,fik da et positivt indtryk
der.Og jeg vil også gerne betale ekstra for god service,men der må
alliwl være en grænse.

> Problemet er vel, at de intet tjener på f.eks.
>Millen. Prisen for Mille i DK er latterlig lav sammenlignet med
>konkurrentene, og et sted skal de vel hente pengene hjem.

Sådan noget er bare ureelt synes jeg,det samme som Suzuki gør.Det gør
hele markedet uigennemsigtigt også.Men inden jeg nu bliver alt for
negativ på TMP så vil jeg sige, at jeg ingen anelse har om hvad han
rent faktisk tjener på reservedelene,så måske det slet ikke _er_ ham,i
så fald er det dog Aprilia der har et gevaldigt problem.Priserne på en
række dele i Tyskland ligger lavere,men nogle er faktisk på samme
niveau eller direkte dyrere....Meeeen 700,- for et bremsegreb,det er
stadig at holde folk for nar uanset hvad.

-M

Fra : Brian Luckow

Dato : 06-06-01 22:18

> [...]

>en ny ca. 2100,- da den ikke kan købes i løs vægt, men man er nød til at

Hva' det lyder da totalt sindsygt!!! Det er jo blot en lille stang med
en lille fræset rille i den ene ende. Sådan en burde da være simpel at
lave - og tvivler på det er ægte guld. ;)

Brian Luckow

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-05-01 16:19

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Til Claus R. som anbefalede LC-Cross - de havde desværre ikke nogle
> der passede

Æv.
Jeg gav nemlig 75 kr. for et komplet gremsæt til Brembo hydraulisk kobling
og bremse til KTM'en.

Rittig

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 01-06-01 19:50

Ja undskyld 'reklamen' .men da de fleste stønner over priserne på
Aprilia reservedele synes jeg det var relevant her i tråden.

-man behøver altså ikke altid at tage til udlandet for at købe billigt!

Undertegnede kører selv RSV Mille og har også været i TMP's vold nogen
tid.

Af samme grund havde vi interesse i at få nogle gode reservedels priser
til Aprilia'en.
Prisen på 439,- inkl. moms er for grebene til en Mille men de kan
selvfølgelig også
fåes til alle andre apriliamodeller. Leveringstid er som regel 4-8 dage...

Så vidt jeg ved er bremsegrebene på RS250 og RSV Mille 100% identiske...

Den lille tværgående stang i grebet der tit mangler efter et knæk, og som
hører
til en komplet mastercylinder kan vi skaffe for skaffe uoriginalt for 75,-

Vi er netop ved at placere en ordre på bl.a. greb så hvis nogle skal have
nogle
aprilia reservedele med så er de velkomne til at sende en e-mail med
ønsker.

Vh,
Claus Bernth
Mille

"Michael K.S." wrote:

> Spurgte den lokale Priller-forhandler hvad et originalt bremsegreb til
> RS250'eren koster ....662 kr. !!!! Det er godt nok den mest latterlige
> pris jeg nogensinde har hørt ,TMP må jo være gået totalt i sort.

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-06-01 10:07

On Fri, 01 Jun 2001 20:49:54 +0200, Sports-MC / Claus Bernth
<claus-bernth@sports-mc.dk> wrote:

>Ja undskyld 'reklamen' .men da de fleste stønner over priserne på
>Aprilia reservedele synes jeg det var relevant her i tråden.

Jeg synes det er yderst relevant ).

>-man behøver altså ikke altid at tage til udlandet for at købe billigt!

)...se det var reklame

>Af samme grund havde vi interesse i at få nogle gode reservedels priser
>til Aprilia'en.

Det er vi vist mange der har....

>Prisen på 439,- inkl. moms er for grebene til en Mille men de kan
>selvfølgelig også

Jeg kan oplyse at det koster ca. 960,- !! fra TMP,så det må betegnes
som en yderst gunstig pris.

>fåes til alle andre apriliamodeller. Leveringstid er som regel 4-8 dage...
>
>Så vidt jeg ved er bremsegrebene på RS250 og RSV Mille 100% identiske...

Det er de på den nye model af RS250'eren og Millen.På den gamle er det
inderste stykke anderledes,yderstykket som må være det man får brug
for i langt de fleste tilfælde er ganske identiske på alle modellerne,
hvilket synes at antyde at _det_ er standard og som sådan burde kunne
findes et eller andet sted uoriginalt.

-M

Fra : Armand

Dato : 02-06-01 16:13

> [...]
> for i langt de fleste tilfælde er ganske identiske på alle modellerne,
> hvilket synes at antyde at _det_ er standard og som sådan burde kunne

På RGV'en var det forbindelses-leddet der knækkede oftest!

Til prisen er det lige før at det kan svare sig at iværksætte en
produktion af mellemled, der evt. kan kombineres med grebet fra f.eks
Kawa' !
Kan vi mødes om noget hardware?

I den sidste ende er et fast greb dog billigst og tilstrækkelig, derved
at det justerbare oftest vil stå i "mest åbent" hele tiden!
Mon ikke at Max's er interesseret i at finde ud af om et af hans greb
passer? Kundepotentialet er tilsyneladende stort!

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-06-01 16:54

On Sat, 2 Jun 2001 17:12:31 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>På RGV'en var det forbindelses-leddet der knækkede oftest!

'K...jeg ved da heller ikke lige hvor mit kan tænkes at knække,det
afhænger sikkert en del af hvordan cyklen rammer jorden,det har jo en
udfræsning ca. 4 cm fra den frie styrende hvor det skulle være svagest
netop så man kan klare sig videre med et knækket greb

>Til prisen er det lige før at det kan svare sig at iværksætte en
>produktion af mellemled, der evt. kan kombineres med grebet fra f.eks
>Kawa' !
>Kan vi mødes om noget hardware?

Øh ved ikke helt hvad du tænker på,hvis det er fysisk at se hvordan
det ser ud,så jow selvfølgelig da,jeg var nede at tjekke idag hos
Bruun Larsen med deres grebkatalog og der var intet der bare kunne
ligne noget der passede

>I den sidste ende er et fast greb dog billigst og tilstrækkelig, derved
>at det justerbare oftest vil stå i "mest åbent" hele tiden!

Okay mit står nu i det næstyderste trin,passer mig bedst ),men
iøvrigt har du ganske ret,det behøver overhovedet ikke at være
justerbart

>Mon ikke at Max's er interesseret i at finde ud af om et af hans greb
>passer? Kundepotentialet er tilsyneladende stort!

Hmmm ja måske,idet den yderste del jo er fælles for alle,men flere af
dem der har undersøgt har netop ringet til ham for at undersøge,så han
burde faktisk vide at det er et problem,måske bare hans lev. ikke gør
sig i Prillerdele,jeg nægter at tro på at det ikke findes et eller
andet sted,må det simpelthen gøre,måske i Italien.Skal dog siges at
jeg som sagt har fundet greb til alle Prillerne til ca. ½ -delen hos

http://centroricambi.de/index.html

Som før nævnt,hvilket i mit tilfælde bliver ca. 320 kr for
bremsegrebet og 85 kr. for koblingsgrebet, deres
forsendelsesomkostninger er dog voldsomme,så det bliver nok mest
aktuelt hvis vi går sammen nogle stykker,heldigvis kender jeg et par
andre der også mangler,så kan jeg ikke finde et brugt bliver det nok
løsningen.

Sikke noget p*s, at det skal være så besværligt...

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-06-01 20:19

> [...]
> udfræsning ca. 4 cm fra den frie styrende hvor det skulle være svagest
> netop så man kan klare sig videre med et knækket greb

Tro mig - det knækker ved udfræsningen medmindre du er meget uheldig. (Samme
type bruges på flere motocross og enduro-cykler).

Næh, er du sikker på det? Det smarte i justeringsmekanismen er at du ikke
kun justerer koblingspunkt, men også placering af grebet i "hvilestilling",
så måske vil det nok stå i samme stilling det meste af tiden, men måske ikke
nødvendigvis i "mest åben". Eller også har jeg misforstået dig.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 03-06-01 00:37

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Næh, er du sikker på det? Det smarte i justeringsmekanismen er at du
> ikke kun justerer koblingspunkt, men også...........................
> .........................Eller også har jeg misforstået dig.

Jup!
Der tales kun om bremsegreb!

--
Armand
(hvis RGV's forbremse blev uhyre blød undervejs i race, hvorfor dén

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-01 10:41

> Der tales kun om bremsegreb!

Ja, men det virker da (så vidt jeg lige har set i farten) på samme måde, gør
det ikke? Altså, man justerer både hvor grebet er i hvilestilling, og hvor
det tager fat?
Det gør det ihvertfald på Kawa'en, og da systemet på KTM'ens Brembo lignede,
regner jeg med at det virker på samme måde.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 03-06-01 19:59

> [...]
måde, gør
> det ikke? Altså, man justerer både hvor grebet er i hvilestilling, og

Jo men samme feeling á koblingspunktet vil man ikke justere bremsen
efter, men snarere efter en vægtning af komfort/behov. Derved, at til
dagligt er et "nært" greb komfortabel at have, imens at det under race
kan være behageligere at have mere at "klemme af". Dette galdt ikke
mindst RGV'en p.g.a. tendensen til at blive endda meget blød i
slutningen af racet

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-06-01 22:43

> [...]
> kan være behageligere at have mere at "klemme af". Dette galdt ikke
> mindst RGV'en p.g.a. tendensen til at blive endda meget blød i

Dårlig bremse?
Jeg er ikke helt enig, for mit problem er ikke ringe bremser, men ringe
arme. Mine programmør-fingre har ikke kræfter nok til at trækket et greb
helt fra yderstilling efter 3 timers race, og da jeg ikke har brug for at
trække ret hårdt i grebet (jeg har ret gode bremser), sætter jeg grebet ret
langt inde, for at undgå krampe i fingrene.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 04-06-01 14:05

> Dårlig bremse?

Tjaeh :-/
Det er vel subjektivt.
Faktum er at jeg skulle gøres opmærksom på sagen (forøvrigt af en
kvindelig racer), eftersom at jeg ikke havde opdaget noget =>
processoren trimmer bremsebrugen ind efter "minusG"-fornemmelse og ikke
efter mm's bevægelse af grebet - og med pulsen oppe registreres sådant
ikke når det sker som til/aftagende med stigende bremsetemperatur :-/

> [...]
> trække ret hårdt i grebet (jeg har ret gode bremser), sætter jeg
grebet ret
> langt inde, for at undgå krampe i fingrene.

Det kan jeg også godt følge, eftersom 4½'eren har et (vistnok) noget
udadbukket bremsegreb og forøvrigt er godt fast i betjeningen!
Omend at jeg nok ikke er nede i "programmør-klassen" havd fingerkræfter
angår, så har jeg dog kun nogle korte pølsefingre at gøre godt med

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-06-01 00:37

> [...]
> udfræsning ca. 4 cm fra den frie styrende hvor det skulle være svagest
> netop så man kan klare sig videre med et knækket greb

- - - Hvilket RGV'en netop manglede!

Reinhardt solgte forøvrigt de to dele enkeltvis til samme pris hvorfor
det som sådan kunne være ligemeget! Carl Andersen (Kawa') solgte det
samlede greb til samme pris, hvorved der ikke var noget sparet som sådan
dér
:-/
Det var først på Sydals at besparelserne indtrådte (halv pris på
leddelt kompletgreb og atter halveret pris på fast greb!)

> [...]
> det ser ud,så jow selvfølgelig da,jeg var nede at tjekke idag hos
> Bruun Larsen med deres grebkatalog og der var intet der bare kunne

Jeg tænker på den korte led-del, som på RGV'en er en relativ enkel
alu-stump, og som ud fra Priller'ens prisleje skulle være rentabel at
seriefremstille
ud af en fladprofil!
Men Priller'ens mellem-led er måske mere kompliceret?
Derfor gad jeg godt have en i hånden

> Okay mit står nu i det næstyderste trin,passer mig bedst ),men
> iøvrigt har du ganske ret,det behøver overhovedet ikke at være

Hár du været afsted til TD med den?
Der er givetvis stor forskel på gade-fornemmelse og race-behov!

--
Armand.