Blizzard-spørgsmål...
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-04-05 14:13

Foregår spillet Black Thorne i en fremtidsverden af Warcraft? Synes at f.eks
"de ondes" flag ligner orkernes fra det første Warcraft-spil.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 10-04-05 21:23

Hm Black Thorne, er det et nyt spil fra Blizzard??

Det eneste black thorne jeg kender er et virkelig gammelt 1.person shooter
til SuperNintendo

Mikael

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-04-05 22:12

"Mikael Jensen" <mikaeljensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hm Black Thorne, er det et nyt spil fra Blizzard??
>
> Det eneste black thorne jeg kender er et virkelig gammelt 1.person shooter
> til SuperNintendo

Det findes til Gameboy Advance og er et platforms spil så vidt jeg husker.
Om det også findes til PC ved jeg ikke, jeg har ihvertfald ikke set det
nogen steder.

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-04-05 22:27

Her er et screenshot fra spillet.
http://www.cherryroms.com/screenshots/Black_Thorne_(U)(82).png
Ja, det er rigtig at spillet kan fås til Gameboy Advance, men det var
oprindeligt et PC-platforms-spil. Og endda et rigtig godt et af slagsen. ¨
Det kan hentes: http://www.abandonia.com/index2.php under ACTION-kategorien.
Historien er grundlæggende er, at man er en prins fra en anden verden, der
som lille blev sent til Jorden i sikkerhed, da hans folk bliver angrebet af
Sarlac og hans cyber-orker. 20 år senere bliver han kaldt tilbage til hans
land, hvor han så skal hjælpe med at besejre Sarlac. Dette gør han ved hjælp
af granater og sin shotgun.
Det der gør dette spil federe IMHO end andre platform spil fra den periode
(1994) er, at man skal være langt mere velovervejet end i andre
platforms-spil. F.eks når man er i skudduel, så skal man trykke på pil-op
for at undgå éns modstanders skud. Efter lidt øvning kan man finde ud af,
hvornår modstanderen er færdig med at skyde og så selv dukke frem og fyre et
par kugler af.
Det er en Blizzard/Interplay-produktion, så vi har skaberne af WarCraft og
Lost Vikings som forældre til dette spil. Kan varmt anbefales...

Grunden til at jeg oprindeligt skrev dette indlæg var fordi at jeg lagde
mærke til flagene, der hænger på væggene, når man angriber Sarlac's palads.
De ligner fuldstændig de flag, man kan se i WarCraft I-introen. Så jeg
funderede over om det muligvis var en fremtids-udgave af WarCraft-universet,
idet det univers ikke har noget med Jorden at gøre, så tanken om, at det
hele har foregået i en anden dimension eller planet tiltaler mig.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-04-05 15:56

> Hm Black Thorne, er det et nyt spil fra Blizzard??

Mon ikke han snakker om Frozen Throne?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-04-05 17:40

> Mon ikke han snakker om Frozen Throne?

På ingen måde... Det er jo en udvidelse af Warcraft 3, så det passer jo ikke
overens med spil-beskrivelsen. Troede da ikke det var så ukendt.