Diablo II LoD - crash
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 18:10

Greetings!

Jeg har oplevet noget underligt. Én installation af LoD fordelt på et
antal maskiner og med hver dere LoD-CD. Det er der ikke noget underligt
i; nej det underlige er, at visse maskiner ikke kan administrere et
spil hostet af en assassin. Diablo II går simpelthen ned. Der er ingen
problemer med at hoste med andre karakterer og der er ingen problemer
med at deltage i spil hvor der er assassins med - maskinerne kan bare
ikke selv klare en assassin.

Problemet er set med PII-400 og Athlon XP 1600+. Athlon XP 2500+
(Barton) har ingen problemer. For 1600+-maskinens vedkommende er
bundkort skiftet, grafikkort, RAM og OS (fra 2000 til XP). Assassins
crasher stadig spillet. På PII-maskinen er der ikke skiftet noget, da
der ikke er adgang til alternative stumper...

Er vi de eneste der har problemet?

- Grunden til at det er den samme installation der anvendes er, at den
altid har virket fint hos mig, med de CPU'er jeg har haft i maskinen.

Fra : Jacob

Dato : 08-04-05 13:36

Samme problem med druid? - udvidelsen der måske kan være problematisk?

Er det originale installationer? spil?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 14:15

Jacob skrev:

> Samme problem med druid? - udvidelsen der måske kan være
> problematisk?

Ved ikke med druid. Barbarian er også en del af udvidelsen, ikk'?
Ham er der nemlig ingen problemer med...

> Er det originale installationer? spil?

Ja. Det er 'Battle Chest' der er installeret. Alt er originalt og
opdateret til version 1.10 (version 1.09 gav også problemer med
Athlon'en).

PII'eren har jeg først fået igang for nyligt - den er sat op med
henblik på at flytte udstyr

Fra : Ding-Dong

Dato : 08-04-05 15:29

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> Ved ikke med druid. Barbarian er også en del af udvidelsen, ikk'?
> Ham er der nemlig ingen problemer med...

Nej han er ikke fra udvidelsen.
Udevidelsen er inkl. assasin og druid.

Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-05 16:54

Ding-Dong skrev:

> Nej han er ikke fra udvidelsen.

Okay. Jeg hoppede på Diablo-vognen med Battle Chest, så jeg har aldrig
spillet pre-LoD.

> Udevidelsen er inkl. assasin og druid.

Vi skal da lige teste med en druid, så...

Det underlige er dog at min installation blev distribueret efter at der
var problemer min kammerats originale installation (DII og LoD, købt
separat).

Og hvorfor kun med bestemte CPU'er?

Hvorfor virker det ikke med en XP 1600+, men fint med en XP 2500+ ?
Og hvorfor virker det heller ikke med en PII-400 ?

Fra : Ding-Dong

Dato : 08-04-05 17:00

> [...]
>
> Hvorfor virker det ikke med en XP 1600+, men fint med en XP 2500+ ?
> Og hvorfor virker det heller ikke med en PII-400 ?

Klassisk spørgsmål:c)----->
Nu har i husket at opdatere alle de forskellige drivere der er til jeres
hardware samt patchet spillet med den sidste nye 1.10 ikke?
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-05 09:15

Ding-Dong skrev:

> Klassisk spørgsmål:c)----->
> Nu har i husket at opdatere alle de forskellige drivere der er til

Det har stået på over en årrække. Det er flere år siden XP
1600+-maskinen gik kold med en assassin.

> jeres hardware samt patchet spillet med den sidste nye 1.10 ikke?

Det _eneste_ der stadig er det samme er CPU'en.

Vent lidt...
Begge maskiner booter fra en Adaptec 2940U(2)W. Mon det er dér hunden
er begravet?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-05 09:32

Jesper G. Poulsen skrev:

> Begge maskiner booter fra en Adaptec 2940U(2)W. Mon det er dér hunden
> er begravet?

Ved nærmere eftertanke, nej. Ham med XP 1600+ har "altid" anvendt
2940UW, også før problemerne opstod...

Fra : Jacob

Dato : 09-04-05 22:03

Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ved ikke med druid. Barbarian er også en del af udvidelsen, ikk'?
> Ham er der nemlig ingen problemer med...

Nej, det er han ikke (: - druid og assasin er de eneste der er nye..

> [...]
> Athlon'en).
>
> PII'eren har jeg først fået igang for nyligt - den er sat op med

Det var dog spild? s: - du kan nemt flytte udstyr på andre måder.. Have 2
x diablo kørende eller bare lave et spil.. blive derinde i 10-15 min, så er
spillet åbent i ca. 20 min (=

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-04-05 18:52

Jacob skrev:

> Det var dog spild? s: - du kan nemt flytte udstyr på andre måder..

??

> Have 2 x diablo kørende eller bare lave et spil.. blive derinde i

Det er noget bøvl.

Fra : Jacob

Dato : 10-04-05 20:30

hvad er noget bøvl? - det er sq rigtigt!

Fra : Ding-Dong

Dato : 10-04-05 20:33

Jacob skrev i en meddelelse
> hvad er noget bøvl? - det er sq rigtigt!

Enig, det er ikke noget bøvl.
Man kan godt have 2 spil kørende på samme maskine - det kræver blot 2 sæt
cdkeys.
Jeg har selv kørt med det uden problemer:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-05 11:38

Ding-Dong skrev:

> Man kan godt have 2 spil kørende på samme maskine - det kræver blot 2
> sæt cdkeys.

Så er det da mere fikst at have en ekstra maskine.

Fra : Ding-Dong

Dato : 11-04-05 12:43

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> Så er det da mere fikst at have en ekstra maskine.

Det afhænger jo af personen der skal have med det at gøre.
Hvis der er tale om et mulespil...så kører det jo bare samtidig med at andre
jo kan bruge det og man selv kan gamble med det andet spil.
Jeg har i øvrigt boostet mig selv på den måde:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-05 11:37

Jacob skrev:

> hvad er noget bøvl? - det er sq rigtigt!

At have to spil på den samme maskine. Den er tung nok med ét spil.

Fra : Ding-Dong

Dato : 11-04-05 12:45

Jesper G. Poulsen skrev i en meddelelse
> At have to spil på den samme maskine. Den er tung nok med ét spil.
Såfremt maskinen føles 'tung' med et spil, så vil jeg mene der er noget helt
galt - for spillet kræver faktisk ikke det helt store:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-04-05 18:16

Ding-Dong skrev:

> Såfremt maskinen føles 'tung' med et spil, så vil jeg mene der er
> noget helt galt - for spillet kræver faktisk ikke det helt store:c)

Den er tung på den måde at der skal skiftes opløsning på vej ind og på
vej ud. Hvis min PC kørte 800x600 native, var der ingen problemer. Det
er bare ikke tilfældet.

En separat maskine der står ovre i hjørnet - dét er sagen... Og nemt.

Fra : Jacob

Dato : 11-04-05 22:15

> [...]
> er bare ikke tilfældet.
>
> En separat maskine der står ovre i hjørnet - dét er sagen... Og nemt.

Kør den i et vindue? - så burde du da slippe for det problem? =)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-05 11:06

Jacob skrev:

> Kør den i et vindue? - så burde du da slippe for det problem? =)

Nejtak. Jeg har en afdanket maskine stående til formålet. Og den viste
sig nyttig, da jeg skulle hjælpe en Assassin gennem Act II (sidste
quest).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-04-05 13:29

Jesper G. Poulsen skrev:

> sig nyttig, da jeg skulle hjælpe en Assassin gennem Act II (sidste

Og den ekstra maskine har lige hjulpet samme assassin forbi Murphy (med
min lvl-58 barbarian som støtte).