Bilspil til PC
Fra : Peter Jensen

Dato : 05-04-05 13:35

Hej,

Jeg har ikke en Xbox, PS2 eller lign., så jeg kan ikke være med på alle de
nye bilspil som sprøjtes ud til consol. Findes der nogle fede bil spil til
PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
der må være nogle som er bedre end andre.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-04-05 08:34

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Need For Speed Undergroun 2 er tævegodt, hvis man er til arcadestilen,
ellers er der jo Collin McRay, hvis man er til rally.

/Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Rønnelund

Dato : 06-04-05 13:32

> Need For Speed Undergroun 2 er tævegodt, hvis man er til arcadestilen,
> ellers er der jo Collin McRay, hvis man er til rally.
> /Ole

"Need for Speed Underground" - både 1'eren og 2'eren - kan jeg godt
tilslutte mig.

Til gengæld synes jeg ofte, at rally-spil er lidt for bilspils-feinsmeckere.

Jeg bliver i hvert fald hurtigt træt af at køre mod uret i alt for
realistiske omgivelser.

--
Rønnelund
www.gamesection.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 22:06

Morten Rønnelund skrev:

> Jeg bliver i hvert fald hurtigt træt af at køre mod uret i alt for
> realistiske omgivelser.

Forklar venligst?

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 10:37

Jesper G. Poulsen wrote:

> Forklar venligst?

Jeg tror Morten referer til at i Rallye spil, som i den virkelig verden,
så kører bilerne på skift og konkurerer om hvem der køre en distance
hurtigst. Altså ikke noget med at skulle overhale, ingen tætte
nærkampe... tilgengæld liger man så ikke og kører 30 omgange på den
samme bane.

Personligt så er jeg til det meste når der er fire hjul under og de
ellers opleves som værende nogenlunde realistiske, der er bilspil hvor
man mere føler man styrer en luftpudebåd eller en raket.

Mvh

Bruno

Fra : TommyF

Dato : 07-04-05 15:04

>Personligt så er jeg til det meste når der er fire hjul under og de
>ellers opleves som værende nogenlunde realistiske, der er bilspil hvor
>man mere føler man styrer en luftpudebåd eller en raket.
Findes der overhovede realistiske bil games?, jeg syntes altid at se
nogen ramme en bande, men alligevel kører igen,...

Jeg kan huske et der ligesom virkede realistisk, det var GrandPrix
Legends, det er nok det sidste bilspil jeg har prøvet...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 17:56

TommyF skrev:

> Findes der overhovede realistiske bil games?, jeg syntes altid at se
> nogen ramme en bande, men alligevel kører igen,...

I NFS4 kan du smadre bilen så meget at den ikke kan køre ligeud.

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-04-05 18:28

Jesper G. Poulsen wrote:

> I NFS4 kan du smadre bilen så meget at den ikke kan køre ligeud.

I Toca 2 kan du smadre bilen så meget at den slet ikke kan køre.

Jeg savner en 'arcade mode' i Toca 2 hvor man bare kan køre råddent uden
at bekymre sig om damage. Især i multiplayer modes selvfølgelig.
2-player splitscreen er sjovt og ser hammerlækkert ud på min 27"
videomonitor, men det er dødirriterende at skulle starte forfra hele
tiden fordi man har ødelagt hinandens biler!

Toca 2 giver mig grå hår, det er alt for svært og man kan ikke stille på
sværhedsgraden. Når man ENDELIG har lært at køre *perfekt* med én bil og
har vundet nogle ræs, så skal man køre en anden bil der opfører sig
fuldstændig anderledes. Det er til at blive vanvittig af.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Casper

Dato : 07-04-05 10:06

On Wed, 6 Apr 2005 14:32:10 +0200, "Morten Rønnelund"
<usenet@tv-afdelingen.dk_fjern> wrote:

>Jeg bliver i hvert fald hurtigt træt af at køre mod uret i alt for
>realistiske omgivelser.

Kan man ikke spejlvende banerne så man kører MED uret??

Casper

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 10:32

Casper wrote:
> Kan man ikke spejlvende banerne så man kører MED uret??

ROFL

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-04-05 17:50

Casper wrote:

> Kan man ikke spejlvende banerne så man kører MED uret??
>
> Casper

Smartass!!

lol

-Sune

Fra : Myt

Dato : 06-04-05 10:31

> [...]
> PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Skal du have det sjovt, også med vennerne, så er 1nsane ikke til at komme
uden om, det kræver heller ikke det store af en computer.

Myt

Fra : Iddqd

Dato : 06-04-05 13:01

Peter Jensen wrote:
> [...]
> PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Der er flere rigtig gode spil. Her er et par bud på nogle mere simulator
agtige af slagsen:

http://www.liveforspeed.net/
http://www.10tacle.com/gtr-game/

I begge tilfælde kan man komme til at prøve dem gratis, men sådan er det
heldigvis for de fleste PC spil. Det er kun til konsollerne at demoer
koster penge at få fat i.

Mvh

Bruno

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 06-04-05 16:17

On Tue, 05 Apr 2005 at 12:35 GMT, Peter Jensen <peter1969@removemeofir.dk> wrote:
> [...]
> PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Flatout er ganske sjovt, men kræver vist en fornuftig computer for at køre
optimalt.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Sune Salminen

Dato : 06-04-05 17:39

Peter Jensen wrote:
> [...]
> bil spil til PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et
> godt spil er, men der må være nogle som er bedre end andre.

Her er nogle af mine favoritter:

Toca Race Driver 2
Corvette (rigtig sjovt i two player split screen)
Midnight Club II
Insane

-Sune

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 18:02

> [...]
> PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Jeg vil foreslå GTA3 og GTA3 Vice City hvis du gerne vil have noget action
også hvor det ikke kun drejer sig om at komme fra a til b.

Har lige købt Driv3r men det er lidt svært og man skal prøve banerne en del
gange for at gennemføre.

Grafikken og controllen er noget bedre i GTA3 serien.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 07-04-05 12:44

> [...]
> PC? Hvis JA, hvilke? Jeg ved det er individuelt, hvad et godt spil er, men
> der må være nogle som er bedre end andre.

Need for Speed : Porsche Unleased.
Det er et ældre men fantastisk spil.

/Kenneth Iversen

Fra : Iddqd

Dato : 07-04-05 15:18

Kenneth Iversen wrote:

> Det er et ældre men fantastisk spil.

Enig. Tror bare det måske er svært at skaffe, så jeg ville ikke nævne det.

Jeg spillede det faktisk med en af mine venner så sent som i går

Vi kører på skift og sammenligner så tider for enkelt løb og hele
serier. Kan nævne et par rekorder:

Schwartzwald      3:02:71
Pyrénées      2:03:59
Côte d'Azur      2:09:56
Alps         3:06:59
Autobahn      2:20:09
Auvergne      2:51:68
Normandie      2:15:53
Corsica         2:13:12
Zone Industrielle   2:09:12

De fleste er sat med GT1'eren, men der er også et på med 1995 udgaven af
911'eren.

Blandt andre gode klassiske bilspil kan forøvrigt nævnes SportsCarGT og
Grand Prix Legends.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-05 17:59

http://tinyurl.com/6v68s

Fra : Zeki

Dato : 13-04-05 22:37

Det mest underholdende er vel (stadig) Destruction Derby 2.
Det flotteste er vel Mercedes Benz World Racing
Derudover kan Spy Hunter 2 også anbefales, hvis man er til urealistisk men
sjovt James Bond-agtig kørsel.

Mvh
Zeki