Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-05-05 13:19

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" skrev

Date: 29. april 2005 CET 00:08
Subject: Re: Superloven
news:cjn2719g269s4pc22qk944orjcl1l3j7sa@4ax.com

> [Jesus giver sig selv for sine venner ...]

[ ... ]
> Din (og din DADDY's) logik er fejlbehæftet - i hvert fald som
> fremstillet her. Per samme logik ville enhver, der gav sit liv for sine
> venner, være "Gud *Hamselv*", og det vil du vel ikke mene?

Ja, tilsyneladende ... men der er noget *særligt* ved Jesus, som Stefan også
kom ind på i sit indlæg. Se ...

Name: Stefan <no-spam@no-spam.dk>
Date: 21. marts 2005 CET 20:12 (DK-sommertid 2005)
Subject: Hvorfor ville Jesus tilgive sine bødler ?
3681 news:B8E%d.105604$Vf.4027867@news000.worldonline.dk

*Kærligheden* (personificeret i Jesus) "gik" videre og elskede selv sine
fjender ...

Heaven-Break:
(2005-05-03, CET 13:41)
- "Amen."

Det er heri, at Han er enestående ...

Og det er jo også grunden til, at jeg (og andre) opfordrer selv mordere fra
fx. Al-Qaeda, Nordkorea, Iran osv. til at omvende sig, fordi (vi er nået til
erkendelse af, at) Gud elsker dem (på trods af deres alvorlige synd) og
ønsker at frelse dem fra fortabelse (Rom.5,8) ...

Heaven-Break:
(2005-05-03, CET 13:46)
- " ... (classified) ... "

Dagens andagtstekst fra Bibel-læserringen ( www.blr.dk ) kommer også ind på
dette:

=== citat start ===

Tirsdag den 3. maj 2005

Herrens dag

Joel 2,1-17
Det er helt i overensstemmelse med Guds vilje, at ingen skal gå fortabt, men
at alle skal nå til omvendelse (2.Pet.3,9-10) ...

=== citat slut ====

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Brahmamurti

Dato : 04-05-05 00:09

> [...]
> 3681 news:B8E%d.105604$Vf.4027867@news000.worldonline.dk
>
> *Kærligheden* (personificeret i Jesus) "gik" videre og elskede selv sine

Det er jo netop det, vi også skal gøre. Det var jo en del af Kristi Mission
at give os budskabet/læren om at elske sin næste som sig selv... også selvom
det er en man har hadet.

Vi kan alle blive sønner af Gud... den første Guds Søn er naturligvis
speciel, men det betyder ikke, at vi ikke kan nå det samme.

Kristus siger, at vi kan gøre det samme som han... han er jo kommet for at
give os Vejen ved at være Vejen. Følg ham ved at gøre som han gjorde.

Men sønnen er ikke faderen. Der er ting, som selv sønnen ikke ved, som kun
faderen ved. Kristus sagde jo også, at han går til Faderen.

Vi kan alle blive sønner af Gud... det kræver at vi omvender os og vi følger
Vejen og sejrer: Åb 21,7.

Men der er mere end Kristi lære. Der står i Joh Åb, der skal komme syv engle
før Guds hemmelighed bliver fuldbyrdet. Det var ikke Kristus, der var den
syvende engel, da han jo havde mere at sige Joh 16,12.

Essensen af Kristi Lære kan findes i Matt Kap. 5, 6 og 7.

Det er en god lære, men der er mere end den. Den er en del af en større
sandheden.

Venlig hilsen
Brahmamurti
www.maitreya.org

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-05-05 13:58

"Brahmamurti" skrev

[ ... ]

> Det er jo netop det, vi også skal gøre. Det var jo en del af Kristi
> Mission
> at give os budskabet/læren om at elske sin næste som sig selv... også
> selvom det er en man har hadet.

Jeg sidder her med et udklip fra Kristeligt Dagblad den 29. april 2005.

Her står der:

(forsiden)
=== citat start ===

Jeg elsker Danmark

Terry Pedersen, 37 år, er overkonstabel af første grad ved Kongens
Artilleriregiment. Han har adskillige gange sat livet på spil for fredens
skyld, senest med de danske tropper i Irak.

- Alle de konflikter, der foregår rundt om i verden, har indflydelse på
Danmark, siger han.

- Måske ikke her og nu, men senere. Krigen på Balkan kunne have udviklet
sig til krig i hele Europa, og det samme med situationen i Irak. Jeg elsker
Danmark og er klar til at tage af sted for at hindre det i opløbet. Jeg gør
det for Danmarks skyld, siger Terry Pedersen.

=== citat slut ====

Og det er jo værd at tage hatten-af-for, men motivet er kærlighed til sit
eget folk, akkurart som en moden kunne finde på at ofre sit liv for at redde
sine børn.

Jeg har hørt om en katolsk præst, som under sit fangenskab under 2.
Verdenskrig tilbød at lide døden i stedet for en anden, da Nazisterne ville
statuere et eksempel til skræk og advarsel mht. fangeflugt (vist nok).

Men også her rækker kærligheden kun til vennerne.

Jeg tvivler på, at mennesket i sig selv er i stand til at elske sine fjender
og ligefrem ofre sit liv for dem.

Okay ... måske kunne et menneske finde på at ofre sig selv for en fjende,
såfremt denne derved omvendte sig fra sin ondskab. Ellers ville ofringen jo
være formålsløs (apropos Hitler, stalin osv.).

Men Jesus ofrede sig selv (for os mennesker) *uden* denne garanti.

Ku' du finde på at gøre noget tilsvarende, Brahmamurti ?

I så fald: Ku' du ikke li' gi' os et bevis herpå ...

> [...]
>
> Essensen af Kristi Lære kan findes i Matt Kap. 5, 6 og 7.
>
> Det er en god lære, men der er mere end den. Den er en del af en større

Jesus er meget mere, end blot et foregangsbillede ...

Jesus siger:

"Jeg er ... Livet."
(John.14,6)

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4182

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-05-05 14:25

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> writes:

> [...]
> statuere et eksempel til skræk og advarsel mht. fangeflugt (vist nok).
>
> Men også her rækker kærligheden kun til vennerne.

Lyder som Broder Kolbe. Og nej, det var vist ikke en af vennerne, men
"bare" en medfange.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Brahmamurti

Dato : 07-05-05 09:58

> Men Jesus ofrede sig selv (for os mennesker) *uden* denne garanti.

Kristus havde overvundet den lavere natur og kendte Faderen(var Hans søn),
alligevel krævede det en del overvindelse, som vi kan se i Getsemane haven,
hvor han spurgte Faderen, om at han gerne ville undgå det, hvis det var
muligt, men erkendte så at hvis det er Faderens Vilje, så vil han gøre det.

> Ku' du finde på at gøre noget tilsvarende, Brahmamurti ?
>
> I så fald: Ku' du ikke li' gi' os et bevis herpå ...

Jeg har ikke over sejret over min lavere natur, sådan som Kristus havde
gjort det, så jeg vil ærligt betvivle, at jeg er istand til at gøre det, på
nuværende tidspunkt.

Men det er ikke min pointe, om jeg er istand til at gøre det. Min pointe er,
at det er en del af Kristi lære, at vi skal elske den næste som os selv,
også selvom den næste så er fjenden.

Det er en del af Kristi lære og det kan ingen vel benægte. Kan vi følge den
lære? Det tror jeg på, at vi kan, men det er en proces, dvs at det er noget
vi holder os for øje og tilsidst bliver istand til. Ligesom en hus.. det
bliver jo ikke færdigt på en dag, det er en proces.

> Jesus er meget mere, end blot et foregangsbillede ...

Ja, det er han sandelig, han er Guds Søn! Og han havde flere Missioner at
fuldbyrde.

Men det betyder ikke, at vi ikke skal gøre, hvad vi kan for at følge hans
lære.. og Kristus sagde jo selv, at vi kan gøre det!!

Matt 5,48

Forvent ikke at Kristus kommer flyvende i en sky og redder dig. Og slet ikke
hvis du ikke følger hans lære.

Men som sagt, så er der mere end Kristi lære. Den syvende engel kommer med
hele sandheden, og det var ikke Kristus af den tid, da han jo sagde, at han
havde mere at fortælle.

> Jesus siger:

Han hed aldrig Jesus, der er ikke noget J i hebraisk.

> "Jeg er ... Livet."
> (John.14,6)

Vejen, sandheden og Livet!

Amen!

Venlig hilsen
Brahmamurti

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 07-05-05 10:55

"Brahmamurti" skrev

> [...]
> hvor han spurgte Faderen, om at han gerne ville undgå det, hvis det var
> muligt, men erkendte så at hvis det er Faderens Vilje, så vil han gøre

Jesus var både 100% menneske og Gud på én og samme tid.

> Jeg har ikke over sejret over min lavere natur, sådan som Kristus havde
> gjort det, så jeg vil ærligt betvivle, at jeg er istand til at gøre det,
> på nuværende tidspunkt.

Ifølge Bibelen vil intet menneske kunne sejre over synden (muligvis dét du
kalder for 'menneskets lavere natur') *uden* Kristus Jesus (John.8,34.36)

> Men det er ikke min pointe, om jeg er istand til at gøre det. ...

Men det er ret vigtig at forstå dette; idet det er et bevis på, at Jesus ér
Gud *Hamselv*.

> [...]
> vi holder os for øje og tilsidst bliver istand til. Ligesom en hus.. det
> bliver jo ikke færdigt på en dag, det er en proces.

*Uden* Gud-i-mennesket (John.14,23. Rom.5,5) vil vi mennesker ALDRIG blive
istand til det.

Menneskeheden er *fortabt* (ifølge Bibelen) uden Jesus (ApG.4,12).

> [...]
>
> Men det betyder ikke, at vi ikke skal gøre, hvad vi kan for at følge hans
> lære.. og Kristus sagde jo selv, at vi kan gøre det!!

Hvis Jesu Ånd ikke kommer ind i vort hjerte, da vil vi aldrig kunne
efterleve disse Jesu-ord.

> Forvent ikke at Kristus kommer flyvende i en sky og redder dig. Og slet
> ikke hvis du ikke følger hans lære.

Sålænge Gudsordet ikke *lever* i dit hjerte, da er alle disse påbud blot
lovtrældom; en masse krav om hvad du skal gøre for at opnå Guds gunst.

> Men som sagt, så er der mere end Kristi lære. ...

Og dette kaldes af os kristne med rette (ifølge Bibelen) for vranglære; idet
der ikke er mere at tilføje. Vejen til Gud Fader er nemlig allerede blevet
banet én gang for alle (Hebr.9,24).

Ønskes oplysninger om teologien bag disse *fremmede* religioner
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
se tillige ...
3878 news:60Q6e.111643$Vf.4177147@news000.worldonline.dk
3881 news:uNS6e.111677$Vf.4177271@news000.worldonline.dk

> ... Den syvende engel kommer med hele sandheden, ...

Det kan enhver jo postulere. Det gjorde fx. Muhammed ...

> ... og det var ikke Kristus af den tid, da han jo sagde, at
> han havde mere at fortælle.

Der er her tale om et *misbrug* af et Jesus-ord !

> Han hed aldrig Jesus, der er ikke noget J i hebraisk.

På dansk hedder Jahve(h)-er-frelse faktisk: Jesus ...

> Vejen, sandheden og Livet!
>
> Amen!

Hmm ... lidt har du da fattet ...

-

Interrupt return: File 4191 responce ...
4191 news:tGmee.1397$Fe7.30387@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4204