Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-04-05 13:47

"Jesus-loves-you" skrev

Date: 25. april 2005 CET 12:21
Subject: Re: Superloven
4075 news:sx3be.114375$Vf.4196620@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

"Filip Drejer Johnsen" skrev
news:426cc1b6$0$79465$14726298@news.sunsite.dk

> Nej.
>
> Gud sender sin ånd til hver enkelt kristne. Helligånden er derfor i enhver
> Gud har godkendt. Men da helligånden ikke er Jehova kan man ikke sige at
> Jehova er i hver enkelt kristens hjerte. Det du skriver er derfor forkert.

Tak for dit svar.

Helligånden = Gud

*Beviset*:

Sammenlign disse to skriftsteder:

1.
"... løjer imod *Helligånden* ..." (Ap.G. 5,3)

2
"... Det er ikke mennesker, du har løjet for, men *Gud*." (Ap.G.5,4b)

For øvrigt er jøderne enige med os kristne om, at ...
2498 news:Im1yc.10562$Vf.587999@news000.worldonline.dk

> Efter jødisk tankegang er såvel Guds ånd som Gud selv identisk.
>
> hilsen
> Bent Lexner

Ønskes oplysninger om Mormonerne, Jehovas Vidner eller en anden sekt,
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

=== citat slut file 4075 ===

Indenfor Jødedom, Kristendom og Islam tror vi på en klar *adskillelse*
mellem Skaberen (Gud) og det skabte (herunder bl.a. mennesket).

Nogle mennesker tror på, at skaberværket (fx. mennesket) kan blive
guddommelig, men ...

Af en gud må man vel kunne forvente, at denne kan gøre noget *guddommeligt*
(såsom at skabe liv); ellers kan jo hvem-som-helst udråbe sig selv til at
være en gud.

Så noget kunne godt tyde på, at skabninger slet og ret IKKE kan blive
Skaberen ...

-

Men ... hvad mht. den anden vej:

Kan Skaberen godt finde på at deltage *personlig* i skaberværket ?

Og ... såfremt dette er tilfældet ... *hvem* skulle kunne forhindre Ham
heri ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-04-05 11:18

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> Kan Skaberen godt finde på at deltage *personlig* i skaberværket ?

Jesus er Skaberen, dvs. Gud Hamselv, men Han har givet afkald og derfor
fremstår i skaberværket som et *billed* af sig selv ...

Kan Den Ophøjede virkelig finde på at komme ned på vort menneskelige
niveau ?

Det er jo ret ydmygende, ikke sandt ?

I Bibelen hævdes det, at Gud er kærlighed (1.John.4,8). Da Gud havde skabt
alt, sagde Han til sig selv, at det vare såre godt ...

Og spørgsmålet er derfor:

Er kærlighedens-væsen ydmyg i sin natur ?

Den er i hvert fald IKKE tyrannisk !

Hmm ...

Hvor langt ville du gå, for at redde dine børn ?

Ville du være villig til at ofre dit eget liv ?

Såfremt 'ja':

Er dette så et udtryk for kærlighed ?

Ondskab kan det da i hver fald ikke være !

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4102