Gandhi
Fra : Lyrik

Dato : 24-04-05 12:52

Jeg har købt den gamle film på DVD og har genoplevet den.
Jeg må sige at her er en mand som levede efter superloven, givet af Jesus.
Og hvilken effekt! Han besejrede hele det britiske Imperium med nøgen
overkrop og et lændeklæde! Han vandt ligeledes et stort moralsk slag i
Sydafrika, som lammede apartheidstyret.
Han standsede også en krig mellem muslimer og hinduer ved opdelingen til
Pakistansk selvstyre.

Denne film vil jeg anbefale på det stærkeste!

Der er mastereffekt i superloven! de mainstreamkristne tør ikke at
implementere den af "fornuftsgrunde"-men Gandhi-som var opvokset i en
blandingskultur af hindu-muslim-kristen, brugte jesu anbefalinger helt
bogstaveligt og sejrede!

Hilsen
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-04-05 13:23

"Lyrik" skrev

> [...]
> implementere den af "fornuftsgrunde"-men Gandhi-som var opvokset i en
> blandingskultur af hindu-muslim-kristen, brugte jesu anbefalinger helt

Ja, Gandhi var/er en smukt forbillede for mange Hinduister. Overvind det
onde med det gode ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-05 10:30

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

> Ja, Gandhi var/er en smukt forbillede for mange Hinduister. Overvind det
> onde med det gode ...
++++++++++++++++++++++++

Ja det er den sædvanlige "tiggerskærv" som bliver slængt i hans retning!
Næh kære ven! Gandhi var den vigtigste kristne person efter Jesus!IMHO.
Større end Paulus!

Hilsen
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-05 11:48

"Lyrik" skrev

[ ... ]
> ++++++++++++++++++++++++
>
> Ja det er den sædvanlige "tiggerskærv" som bliver slængt i hans retning!
> Næh kære ven! Gandhi var den vigtigste kristne person efter Jesus!IMHO.
> Større end Paulus!

Gandhi var *hinduist*, og det er os kristne IKKE tilladt at hylde *afguder*.

Ønskes oplysninger om teologien bag disse *fremmede* religioner
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/
se tillige vedr. reinkarnation ...
3878 news:60Q6e.111643$Vf.4177147@news000.worldonline.dk
3881 news:uNS6e.111677$Vf.4177271@news000.worldonline.dk

Info: 4104 news:Wpsbe.114611$Vf.4198909@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4113

Fra : Lyrik

Dato : 27-04-05 13:00

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" skrev
>
> [ ... ]

> Gandhi var *hinduist*, og det er os kristne IKKE tilladt at hylde
> *afguder*.
+++++++++++++++++
Hvor har du fra at Gandhi var hinduist?

Hilsen
Jens

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-05 15:06

"Lyrik" skrev

[ ... ]
> Hvor har du fra at Gandhi var hinduist?

Joke-on:

Spørg ham ad ...

(Apropos dine indlæg vedr. opstandelsen)

Joke-off.

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4122

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-04-05 16:28

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> "Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++
> Hvor har du fra at Gandhi var hinduist?

Hvad skulle han ellers være, han var født hindu, og skiftede ikke religion.

Især kan man beundre ham for at være for, at sex helt burde helt, og at han
smed sin søn ud da denne konverterede til islam. Også det at han ville slå
sin datter ihjel, hvis hun blev voldtaget, er noget man kan tage kasketten
af for.

Han havde mange gode træk, men han VAR også en gakked person.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-04-05 20:44

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-04-05 21:12

"Knud Larsen" skrev

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

Øh ... Jens Erik er på arbejde. Han kommer hjem kl. ca. 24 ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4130

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 01-05-05 17:32

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> mælte sligt:

Gandhi var et produkt af den puritanske bølge, som var skyllet ind over
Indien som følge af den islamiske og særligt den viktorianske erobring.
Gandhi var et produkt af en tid, hvor man tildækkede selv fornemt
udskårne klaverben, for at de ikke skulle synes for "uanstændige".
Indien har aldrig i sin historie været så puritansk som i de sidste
hundrede år.

Et mindre kendt kapitel i den store mands liv er, at han faktisk havde
skarer af disciple, som han sendte ud for at smadre og ødelægge friser
og statuer i gamle indiske templer i Khajuraho og Chapri, der
forestillede nøgne kvinder og homoseksuelle elskere, fordi han skønnede
dem "umoralske". Men den slags finder man sjældent nævnt i den
hagiografiske litteratur ...

/Rasmus
--
"If you are having any trouble being ordained or with placing an order,
first try using a different browser, such as Explorer."

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-05-05 18:21

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> wrote in
message news:uk0a71ltolp2c6mou9j2oigcqjim6vmlpg@4ax.com...
> [...]
> forestillede nøgne kvinder og homoseksuelle elskere, fordi han skønnede
> dem "umoralske". Men den slags finder man sjældent nævnt i den

Det var nok det sidste, jeg ikke kunne komme i tanke om, jeg vidste der var
flere sorte pletter på Gandhi's kappe. Det er der selvfølgelig på alle
"store mænds", og man behøver ikke hænge sig i bagateller, men når det er
virkelig væsentlige svagheder, så synes jeg "skolebørnene" bør informeres om
dem, - hvis de lærer om den konkrete "store mand".
Da jeg selv gik i skole, engang i yngre stenalder, da havde vi en geografi,
naturhistorie- og historielærer, som intet andet lavede end at sætte den
bedste læser i klassen til at læse op fra bogen: "Store mænd". Så tog han
sig selv en kop kaffe og en god "basse" og sad så ellers og læste avis ved
katederet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-04-05 19:20

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Han vandt ligeledes et stort
> moralsk slag i Sydafrika, som lammede apartheidstyret.

Vrøvl. Først for få år siden blev apartheidstyret styrtet efter årtiers
blodsudgydelser, og det var sgu' ikke pga. Gandhi, de sorte fik magten.

> Han standsede også en krig mellem muslimer og hinduer ved opdelingen
> til Pakistansk selvstyre.

Vrøvl. Først de seneste dage har de to nationer nærmet sig hinanden efter
talrige hemmelige krige og raslen med atomvåben. Tusinder af hinduer er
efter Gandhi blevet slået ihjel af muslimer, og tusinder af muslimer slået
ihjel af hinduer. Og så har jeg slet ikke nævnt de mange døde sikh'er i
denne sammenhæng.

> Der er mastereffekt i superloven!

Er der? Der er vist kun lidt ønsketænkning i det fra din side.

> de mainstreamkristne tør ikke at
> implementere den af "fornuftsgrunde"-men Gandhi-som var opvokset i en
> blandingskultur af hindu-muslim-kristen, brugte jesu anbefalinger helt
> bogstaveligt og sejrede!

Han døde af det, gjorde han, og sammen med ham døde hundredetusinde andre -
bl.a. i diverse krige mellem Indien og Pakistan, i krigen mellem Pakistan og
Bangladesh og i krigen mod apartheid i det sydlige afrika. Gandhi fejlede
noget så grusomt. Indien havde været bedre tjent med stadig at være en del
af det britiske imperium. Færre havde ihvertfald lidt overlast.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 04/14/05)

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-04-05 19:55

"Jens Bruun" skrev

[ ... ]

Interrupt from file ...
4090 news:aOabe.114465$Vf.4197902@news000.worldonline.dk

Så er det *nu*, du skal råbe:

Date: 5. april 2005 CET 11:52
Subject: Re: SETI - Perhaps the first prove
3805 news:bgt4e.109869$Vf.4165750@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

> Ildkugle på himlen var meteor

Jens-Bruun-simulerings-joke:

Du skal ikke kaste med sten,
hvis du selv bor i et glashus, Åb.21,18 ...

=== citat slut ====

Hope you got the point ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4091