Paven vil forene alle kristne
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-04-05 10:57

News:

=== citat start ===

DR1 s140 ons 20 apr (2005, CET) 11:10:20

Paven vil forene alle kristne

Den nye pave, Benedikt XVI, har i sin
første prædiken sagt, at han ihærdigt
vil arbejde for en synlig forening af
alle kristne.

Paven tror på, at hans forgænger
Johannes Paul II holder hans hånd.

- På den ene side har jeg en følelse af
utilstrækkelighed og menneskeligt oprør
mod det ansvar, som jeg blev betroet i
går, sagde paven blandt andet.

- På den anden side føler jeg en dyb
taknemmelighed over for gud (Gud, red.), som ikke
forlader flokken, men altid leder den
på vej, sagde den nyvalgte pave efter
at have holdt sin første messe.

=== citat slut ====

Whish You luck, Sir (John.17,20-23) ...

-

To *all* christians:

("general-forsamling")

(Paulus skriver:)

"... agt i ydmyghed ..."

Heaven-Break:
(2005-04-20, CET 11:07:03, CNN-time)
- "Det er en befaling."

"... agt i ydmyghed hverandre højere end jer selv."
(Fil.2,3)

Jeg ihukommer Dit Ord, Jesus:

(fodvaskningen)
"Thi det var et forbillede, Jeg gav jer."
(John.13,15.1-20)

and (Luk.10,19-20) ... ?

DADDY:
11:51
- "Det må du gerne."

Jesus siger (endvidere):

"Jeg har givet jer myndighed ...
over hele fjendens magt ... "
(Luk.10,19-20)

"Ild er Jeg kommet at kast ud over
jorden, og hvor ville Jeg ønske, den
allerede havde fænget!"
(Luk.12,49)

John.17,20-23

With kind regards,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-04-05 11:22

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jesus siger (endvidere):
>
> "Jeg har givet jer myndighed ...
> over hele fjendens magt ... "
> (Luk.10,19-20)
>
> "Ild er Jeg kommet at kast ud over
> jorden, og hvor ville Jeg ønske, den
> allerede havde fænget!"
> (Luk.12,49)

Firestorm

Kan I huske - under anden verdenskrig - hvordan der ligefrem opstod
ildstorme i de tyske byer ?

De var *umulige* at slukke.

På samme måde er det mht. Helligåndens-ild (John.17,20-23)

-

For more information (Tanker om Vækkelse), read:

Date: 15. juni 2004 CET 17:27
Subject: Re: Odense
2580 news:YzEzc.14169$Vf.714477@news000.worldonline.dk
and ...
2585 news:3_Jzc.14262$Vf.790949@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 3987

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-04-05 22:08

> Paven vil forene alle kristne

Det vil han nok... Medmindre de er homoseksuelle, (kvinder), bruger
prævention, går ind for abort... Ja andre bud? Ifølge mig er det et
sørgeligt tilbageskridt for den katolske kirke. At vælge en SÅ konservativ
pave er lidt skræmmende.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 22:29

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Det vil han nok... Medmindre de er homoseksuelle, (kvinder), bruger
> prævention, går ind for abort...

Lad være med at udtale dig definitivt og skråsikkert om ting, som du
tydeligvis ikke har fattet essensen af.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-04-05 22:52

> Lad være med at udtale dig definitivt og skråsikkert om ting, som du
> tydeligvis ikke har fattet essensen af.

Så oplys mig. Fortæl hvordan denne helligdom kan undgå isolationen af disse
emner? Eller tager medierne helt fejl?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 23:23

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> Så oplys mig. Fortæl hvordan denne helligdom kan undgå isolationen af disse
> emner? Eller tager medierne helt fejl?

Jeg forstår ærlig talt ikke den anden sætning i ovenstående afsnit.

Men kort forklaret: Kristendommen - og dermed også katolicismen - går
ikke ud på at isolere folk, der gør forkerte ting. Den går ud på at
tilgive dem. Den grundlæggende tese i kristendommen er, at _alle_ gør
forkerte ting - at alle synder.

Af en eller anden grund er det meget vanskeligt for mange mennesker at
forstå, at der ikke er lighedstegn mellem "du gør forkerte ting" og
"vi vil ikke have noget med dig at gøre".

Paven er ikke syndfri. Ingen af hans kardinaler er det heller. Det er
både de og resten af kirken klar over. Således er de ikke "bedre" end
de folk du nævner som du mener at man vil isolere.

Hvis folk nægter at have med kirken at gøre, fordi kirken siger, at
dette og hint _er_ forkert, så er det folk selv, der vælger at isolere
sig.

Der er masser af katolikker, der er homoseksuelle, bruger prævention
eller har fået foretaget abort. Der er også masser af katolikker, der
har misbrugt Guds navn eller har snydt i skat. Der er endda
katolikker, der er mordere og tyveknægte. Det forhindrer dem ikke i at
være katolikker. Det forhindrer dem ikke i at være kristne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Lets go kick some puppet ass"
The RockBear. ((^))

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-04-05 07:17

> [...]
> katolikker, der er mordere og tyveknægte. Det forhindrer dem ikke i at
> være katolikker. Det forhindrer dem ikke i at være kristne.

OK. Sådan kan man også se på det. Synes dog stadig det er en skam, at den
katolske kirke, ikke vil fornye sig. Havde været tilfreds, hvis det var
blevet (hvad hed han nu?), ham den sorte kardinal. For det første ville det
være et stort gennembrud, næsten ligeså stort som hvis paven var blevet en
kvinde, for det andet ville det forbedre situationen vedr. islam, idet den
pågældende kardinalen er ekspert i Koranen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-05 09:06

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> writes:

> OK. Sådan kan man også se på det. Synes dog stadig det er en skam, at den
> katolske kirke, ikke vil fornye sig.

Det er ikke Kirkens opgave at forny sig og følge tidsånden hid og
did. Tværtimod.

I kirkens historie måles ting i århundreder.

> Havde været tilfreds, hvis det var
> blevet (hvad hed han nu?), ham den sorte kardinal. For det første ville det
> være et stort gennembrud,

Så? Der har skam været flere sorte paver i tidens løb.
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-04-05 12:17

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) mælte sligt:

>Så? Der har skam været flere sorte paver i tidens løb.

Har der? Hvilke?

Så vidt jeg ved, har der i antikken været tre paver fra Nordafrika, men
deres hudfarve kender man vist ikke noget til.

/Rasmus
--
"There is no such thing as sin.
There is only life and anti-life."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-05 12:30

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> writes:

> Så vidt jeg ved, har der i antikken været tre paver fra Nordafrika, men
> deres hudfarve kender man vist ikke noget til.

Nogen særlig grund til at formode, at de _ikke_ var sorte.

Denne modvilje mod sorte mennesker er vist af forholdsvis ny dato.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-04-05 12:45

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) mælte sligt:

>Nogen særlig grund til at formode, at de _ikke_ var sorte.

Tja... Jeg er ikke ekspert på området, men nordafrikanere er da normalt
ikke særligt sorte, er de?

Under alle omstændigheder antager jeg ikke, at omtalte paver ikke var
sorte. Jeg påpeger blot, at vi ikke ved noget om det.

>Denne modvilje mod sorte mennesker er vist af forholdsvis ny dato.

Jeg er i hvert fald flere gange stødt på den påstand, at romerne skulle
have været "farveblinde", hvad den slags angår.

/Rasmus
--
"Folkekirkebisp
Anerkender ej JV.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 21-04-05 18:53

On 21 Apr 2005 13:30:26 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Nogen særlig grund til at formode, at de _ikke_ var sorte.

Det skulle da så være fordi folk fra Nordafrika ikke er sorte? Jeg skal dog
ikke gøre mig klog på om det er noget der er sket ved folkevandringer
sidenhen.

/Jacob

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-05 10:32

"Jacob Andersen" <rep9210@gmail.com> wrote in message

> Det skulle da så være fordi folk fra Nordafrika ikke er sorte? Jeg skal
> dog
> ikke gøre mig klog på om det er noget der er sket ved folkevandringer
> sidenhen.

I Egypten, det største kristne land i Nordafrika, før islam erobrede det, er
folk hovedsagelig let brune, og de almindelige hudfarver går fra helt lys
(hvid) til helt mørk (sort).

Fra : Per Rønne

Dato : 21-04-05 19:22

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

> Havde været tilfreds, hvis det var blevet (hvad hed han nu?), ham den
> sorte kardinal.

Kardinal Francis Arinzo er vist lige så sort som fhv kardinal Joseph
Ratzinger, i overført betydning. Han har de samme opfattelser som
Benedikt XVI, og det har det altovervejender flertal af kardinaler,
hvoraf nu kun to ikke er udnævnt af pave Wojtyla, eller er over 80.

Og man skal altså ikke forvente en liberalisering af Romerkirken fra den
tredie verden; her er katolikkerne langt mere gammeldags end i Europa og
Nordamerika.

> for det andet ville det forbedre situationen vedr. islam, idet den
> pågældende kardinalen er ekspert i Koranen.

Det behøver vel ikke /nødvendigvis/ at betyde at relationerne blev
forbedret ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-05 10:28

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> [...]
> blevet en kvinde, for det andet ville det forbedre situationen vedr.
> islam, idet den pågældende kardinalen er ekspert i Koranen.

Som en artikel i går i enten Weekendavisen eller i Information sagde, så
betyder det ikke så meget på det personlige plan, at paverne er "gået i
sort", men det betyder noget i forhold til hvad internationale
organisationer kommer til at gøre i det praktiske arbejde. Når der er en
stærk lobby imod fødselsbegrænsning, og imod tiltag mod AIDS, så får det
følger for tusinder af mennesker jorden rundt. Jeg er sikker på, at disse
paver ville komme til at brænde i helvede, - hvis der havde været en gud.
Og så deres ustyrlige pomp og pragt, og juvelbesatte hænder, det er jo i
100% modstrid med disciple i flade sandaler og giv din skjorte væk. Men det
er vel en så fræk modsigelse, at folk ikke kan se det, pga størrelsen af
frækheden? Pædofile og misbrugte børn kan de ikke hidse sig op over, men
brugen af børnebegrænsning af en kvinde som allerede har fået 10 børn, *det*
får dem helt fra koncepterne, det er jo forrygende. Tænk hvis vi kunne have
været forskånet for den slags religion, verden ville have været et bedre
sted at leve i.

Man skulle tro den nye pave også var ekspert i Koranen, han kopierer jo
mange tanker fra ortodoks islam.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-04-05 22:05

> [...]
> et bedre sted at leve i.
>
> Man skulle tro den nye pave også var ekspert i Koranen, han kopierer jo

Tjah det vil jeg ikke bedømme ham for endnu. Adjektivet "konservativ" synes
jeg bare tit har meget tilfælles med andre adjektiver som: "blind",
"ensrettet" og "stædig".
For jeg synes det er en dårlig udvikling, hvis mange katolikker bliver nødt
til muligvis at skifte tro, hvis de er homoseksuelle, (stærke) kvinder (krav
på ligeværdighed, abort) eller kærlighedsglade unge (prævention). Fordi det
er da andre ting jeg fokuserer på som forskellene imellem katolismen og
f.eks protestantismen. Deriblandt: troen på Satan, muligheden for at skifte
og dyrkelsen af helgene.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-04-05 21:15

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> unge (prævention). Fordi det er da andre ting jeg fokuserer på som
> forskellene imellem katolismen og f.eks protestantismen.

(De fleste) protestantiske trossamfund deler den katolske kirkes syn på de
fleste af disse områder. Prævention er nok det eneste punkt, som ikke mange
protestantiske trossamfund har en holdning til. Men det er vigtigt at huske
at den negative holdning til prævention i den katolske kirke udelukkende er
rettet mod ægtefolk - og holdningen er ikke absolut.

> Deriblandt:
> troen på Satan, muligheden for at skifte og dyrkelsen af helgene.

Troen på Satan og muligheden for at skrifte er også en del af folkekirken.
Synet på helgenskaren er anderledes hos folkekirken til gengæld.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-04-05 23:15

> Lad være med at udtale dig definitivt og skråsikkert om ting, som du
> tydeligvis ikke har fattet essensen af.

Ret mig i disse "påstande" jeg har fået fra medier (TV, blade, aviser)
Joseph Ratzinger:
Konservativ kardinal fra Tyskland. Hans bror er den tyske præst Georg
Ratzinger.

Den nye Benedict's holdninger:
- Der vil ikke forekomme en ændring på præventionsområdet.
- Der vil ikke forekomme en ændring på abortionsområdet.
- Der vil ikke forekomme en ændring på opfattelsen af homoseksuelle
individer.
- Der vil ikke forekomme en ændring på området vedrørende katolske
kvindelige præster.
- Der vil ikke forekomme en ændring på området vedrørende muligheden for, at
katolske præster kan gifte sig.

Disse punkter har jeg fået udfra TV og aviser. Ret mig endelig, hvis
medierne har givet falsk information. Så kan de være du kan sagsøge dem og
tjene penge

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 23:25

> Ret mig i disse "påstande" jeg har fået fra medier (TV, blade, aviser)
> Joseph Ratzinger:

Det skulle ikke være nødvendigt. Jeg skrev ikke, at Ratzinger ikke
mente disse ting. Jeg skrev, at _ud_ ikke havde fattet essensen af alt
dette med prævention, abort, homoseksualitet mm.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 24-04-05 11:51

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev:
> [...]

.. Det er så se nemt at sige han vil forene alle kristne. Ja,
forene alle kristne under Hans præmisser. Der er jo en god grund
til reformatationen i 1536, det understreges netop ved valg af en
så en konservativ pave. Jeg er glad for at tilhørere den Luher
protestantiske kirke.

L.Jak

Fra : Vidal

Dato : 21-04-05 09:05

Jesus-loves-you wrote:
> News:
>
> === citat start ===
>
> DR1 s140 ons 20 apr (2005, CET) 11:10:20

> [...]

Såvidt jeg har forstået, mener Ratzinger/Benedikt, at frelsen
kun findes gennem moderkirken, dvs den katolske kirke, hvor
pave Johannes var igang med at bløde det forhold op, med
begrundelese i bjergprædikenen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-04-05 10:35

"Vidal" <viidal@gmail.com> wrote in message

Jesus-loves-you wrote:
> [...]

kun findes gennem moderkirken, dvs den katolske kirke, hvor
pave Johannes var igang med at bløde det forhold op, med

Vi må have en tre-kamp mellem protestanter, katolikker og muslimer, om hvis
religion er den eneste sande, dommerne kan være nogle hinduer, buddhister og
et par danske "gode"-præster.

Fra : Vidal

Dato : 22-04-05 16:33

Knud Larsen wrote:

> [...]
> religion er den eneste sande, dommerne kan være nogle hinduer, buddhister og

Der findes ikke én sand religion.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard