Annuntio vobis gaudium magnum
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 18:21

.... habemus papam!

Så blev Kardinal Joseph Ratzinger valgt som Hans Hellighed Pave Benedikt
XVI.

Ratzinger er en ældre herre - han blev netop for tre dage siden 78 - og
kommer næppe til at sidde så længe som Johannes Paul II. Han er primært
kendt for at være særdeles konservativ - endda mere end JPII, der ellers
havde ry for at være en konservativ pave, så det bliver interessant at
se, hvordan det kommer til at spænde af.

Læs evt. mere her:
<http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Cardinal_Ratzinger>.

/Rasmus
--
"Nogle - oftest venstreorienterede - mennesker idag mener sikkert at USA
lever op til rollen, da det jo er eneste tilbageværende supermagt."

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-04-05 18:42

Rasmus Underbjerg Pinnerup wrote:

> ... habemus papam!

Ja, det er i sandhed en glædens dag for kirken!

> Så blev Kardinal Joseph Ratzinger valgt som Hans Hellighed Pave
> Benedikt XVI.

Og det kan også kun glæde mig. Vi vil se et pontifikat, der fortsætter
JPII's gode arbejde og som sikkert vil byde på et par overraskelser også.
Fremfor alt har vi med Benedikt XVI fået en meget from pave, der ligesom den
forrige er særdeles hengiven til Kristus, som jo er kirkens ypperstepræst og
hoved.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 20:52

Ikke for at være negativ, men det skal jo blive spændende at se om hans
hellighed er så from at han nedlægger verdikanets andel i våbenindustrien og
andre lyssky afærer som den katolske kirke har involveret sig i.
Jørgen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-04-05 20:57

Jørgen Primdahl wrote:

> [...]
> hans hellighed er så from at han nedlægger verdikanets andel i
> våbenindustrien og andre lyssky afærer som den katolske kirke har

Jeg tror, du læser for mange kulørte blade.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:01

Det tror jeg ikke kære ven, men du har nok læst for lidt, i hvert fald er
der klare beviser for min påstand.
Kan du modbevise det ?
KH Jørgen

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-05 21:04

Jørgen Primdahl skrev i 4265636b$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det tror jeg ikke kære ven, men du har nok læst for lidt, i hvert
> fald er der klare beviser for min påstand.
> Kan du modbevise det ?

Det er dig der fremfører en påstand, og så er det vel dig der skal fremføre
dokumentation for din påstand.

Ellers ville det jo let at fremføre den påstand at Vagttårnsselskabet tjener
milliardformuer på prostitution og porno.
Kan du modbevise det?

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:10

Det er da ellers ikke din stærke side at komme med beviser for dine påstande
min gode Andreas, det du plejer at komme med svæver da altid i det uvisse

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-05 21:17

Jørgen Primdahl skrev i 4265658e$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det er da ellers ikke din stærke side at komme med beviser for dine
> påstande min gode Andreas, det du plejer at komme med svæver da altid
> i det uvisse

Du har altså ingen beviser for dine påstande???

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-04-05 21:14

Jørgen Primdahl wrote:

> Det tror jeg ikke kære ven, men du har nok læst for lidt, i hvert
> fald er der klare beviser for min påstand.

Det skal nok blive spændende.

> Kan du modbevise det ?

Nej. Kan du modbevise at mars ikke er lavet af flødekaramel?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:25

Ha ha ja prøv at sætte dig ind i det så vil du blive overrasket over hvad
den katolske kirke og Verdikanet er i stand til under dække.
Se bare hvad der er sket over hele verden angående pædefoli, hvor præsterne
så bare er blevet flyttet til et andet sogn for at dysse det ned, og hvor de
så bare har fortsat deres skammelige adfærd, enda med pavens godkendelse.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 19-04-05 21:30

Jørgen Primdahl wrote:

> Ha ha ja prøv at sætte dig ind i det så vil du blive overrasket over
> hvad den katolske kirke og Verdikanet er i stand til under dække.

Navnet er *Vatikanet*, blot til orientering.

> [...]
> præsterne så bare er blevet flyttet til et andet sogn for at dysse
> det ned, og hvor de så bare har fortsat deres skammelige adfærd, enda

Nu taler du jo om en sag, der er blevet diskuteret meget og er velkendt
efterhånden.

Nu ville jeg ærligt talt hellere se beviser for dine første påstande - samt
evt. på, at planeten Mars er lavet af flødekaramel.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:40

Det bliver sagen jo ikke bedre af, at den har været diskuteret og er
velkendt, det beviser bare at Guds stedfortræder på jorden ikke fjerner
disse mennesker fra deres embeder og det lader heller ikke til at du er
særlig opbragt over det.
At der er stavefejl det må du leve med.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 22:00

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> mælte sligt:

> [...]
>så bare har fortsat deres skammelige adfærd, enda med pavens godkendelse.

Aj, helt ærligt, fætter Primdahl. Hvis du kommer med den slags påstande,
bør du være mand nok til at stå ved dem og komme med belæg for det.

"Prøv at sætte dig ind i det" er ikke noget godt svar, fordi
"Verdikanet" er genstand for et væld af konspirationsteorier. Hvis man
"prøver at sætte sig ind i det", kan man også "finde ud af", at den
jødiske verdenssammensværgelse eller illuminati eller kommunisterne osv.
står bag stort set hvad som helst.

Personligt ved jeg ikke noget om, hvorvidt Vatikanet har aktier i
våbenhandel, men de enkelte gange jeg er stødt på påstanden har det
været i forbindelse med andre påstande, der ret tydeligt var vilde
konspirationsteorier, så jeg er i udgangspunktet ret skeptisk. Det ville
dog være dumt på forhånd at udelukke det, så hvis du har nogle beviser,
så kom da med dem i stedet for blot at sige "find selv beviserne for, at
jeg har ret!".

/Rasmus
--
"Præk evangeliet til alle tider.
Brug om nødvendigt ord."

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 22:09

Så du ikke de TV udsendelser der har været i den forbindelse

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> skrev i en
meddelelse news:b1sa61p8sjii72h3d1afjkrs35ar3jnlle@4ax.com...

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 22:21

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> mælte sligt:

>Så du ikke de TV udsendelser der har været i den forbindelse

Nej, jeg har ikke set nogen tv-udsendelser, der har informeret om
Vatikanets våbenhandel. Jeg udelukker ikke, at de findes, men jeg har
bare i så fald ikke set dem.

/Rasmus
--
"En fisk og en gæst lugter ilde på tredje dag."

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 22:29

Ja undskyld Rasmus
Det følgene er uddrag fra bogen THE VATICAN EMPIRE af Nino lo Bello.undskyld
at det er et lidt langt stykke, men det er for at få det hele med, læg mærke
til at Nino lo Bello er Katolik.

God læsning fætter Rasmus

Også den romersk-katolske kirke er stærkt indblandet i store
forretningsforetagender. Fra sin beliggenhed ved Tiberfloden i Rom styrer
Vatikanet et mægtigt, verdensomspændende forretningsimperium.

For nylig udkom en bog som i nogen grad kaster lys over størrelsen af dets
forretningsvirksomhed. Bogen hedder "The Vatican Empire"; den er skrevet af
Nino Lo Bello, en romersk-katolsk journalist. Ved en omhyggelig undersøgelse
har forfatteren været i stand til at samle tilstrækkeligt materiale til at
vise at Vatikanet har forretningsbesiddelser af virkelig forbavsende
størrelse. Han siger: "Som en af verdens største aktionærer ejer Vatikanet
værdipapirer hvis værdi ofte opgives til 5,6 milliarder dollars [42
milliarder kroner]. Dette beløb slår sikkert ikke til, for Vatikanet har
investeret på børser verden over, og selv en forsigtig beregning af dets
beholdning af værdipapirer antyder at tallet overstiger 5,6 milliarder
dollars."

Alene i Italien er antallet af aktieselskaber Vatikanet ejer eller har stor
andel i, forbløffende. Ved at lade et selskab det ejer opnå aktiemajoritet i
en mængde andre selskaber, er det i nogen udstrækning i stand til at skjule
sin ejendomsret. For eksempel ejer Vatikanet aktiemajoriteten i Italgas, som
er eneleverandør af gas til seksogtredive italienske byer. Dette selskab
kontrollerer elleve andre firmaer der beskæftiger sig med tjære, anhydrider,
jernmalm, fosfor, koks, destillater, drikkevand, fjernvarme, gaskomfurer og
industriovne.

Lo Bello skriver også at Vatikanet ejer aktier i Italiens største
byggeselskab, Società Generale Immobiliare. Imidlertid solgte Vatikanet for
nylig hovedparten af sin andel på 15 procent i dette uhyre ejendomsselskab.
Hvorfor? Bladet Time for den 28. november 1969 beretter: "Den sociale uro i
Italien er tiltagende. Da kirken gerne vil stå sig godt med arbejderklassen,
ønsker Vatikanet at undgå ansvaret for at lukke virksomheder der ikke er
rentable og dermed afskedige arbejdere, eller at sidde på den anden side af
forhandlingsbordet når fagforeningerne kræver højere løn. . . . Finansmænd
venter at kirken vil investere mere kapital uden for Italien end den før har
gjort."

Montecatini-Edison Company har i bestyrelsen flere lægmænd som repræsenterer
Vatikanets interesser. Vatikanet ejer altså en stor del af aktierne i dette
selskab, et af Italiens største aktieselskaber, som ejer eller kontrollerer
nitten andre italienske firmaer. Uden for Italien ejer det desuden en del
beslægtede firmaer.

Banker og forsikringsselskaber

Italiens tre førende banker er nært knyttet til Vatikanet. Det er Banca
Commerciale Italiana, Credito Italiano og Banco di Roma. En fjerde bank,
Banco di Santo Spirito, ejes helt af Vatikanet. Lo Bello, hævder at disse
fire banker "sidder inde med mere end 20 procent af alle Italiens
bankbeholdninger".

Men disse banker er ikke de eneste Vatikanet har med at gøre. I Norditalien
ejer Vatikanet syv store banker. I tretten andre banker har det investeret
store summer. I endnu toogtres banker har det en mindre indflydelse. Foruden
disse banker findes der ifølge Lo Bello "tusindvis af små banker i
landdistrikterne spredt over hele Italien", der "ejes 100 procent af
Vatikanet eller af den lokale sognekirke. . . . Mange af disse små banker
findes i Syditalien eller på Italiens to store Middelhavsøer, Sicilien og
Sardinien".

I 1967 købte et finansieringsselskab der ejes af en cementfabrik hvori
Vatikanet har aktiemajoriteten, otte banker og omdannede dem til et nyt
selskab, Istituto Bancario Italiano. Der er planlagt flere sammenlægninger
som vil gøre dette selskab til et af de største af sin art i Europa.

Som man kunne forvente har Vatikanet ikke forsømt forsikringsselskaberne.
Det ejer to betydelige forsikringsselskaber, nemlig Assicurazioni Generali
di Trieste e Venezia og Riunione Adriatica di Sicurtà. Foruden disse to har
mindst ni andre forsikringsselskaber forbindelse med Vatikanet.

Atter andre selskaber som Vatikanet enten ejer, kontrollerer eller kan
påvirke, er beskæftiget med minedrift, forlagsvirksomhed, shipping, turisme
og hoteldrift, ejer stormagasiner, og fremstiller og sælger tekstiler,
ammunition, dynamit, lægemidler, pelsværk, sukker, papirvarer, biler,
telefoner, tilbehør til badeværelser, sanitetsartikler, maling, plastic,
kemikalier, spaghetti, knapper, cellulose, bomuld, uld, konfektion, og så
videre. Der findes næppe nogen del af forretningsverdenen som Vatikanet ikke
har investeret penge i.

Lateranforliget

Ifølge Lo Bello forsynede en ammunitionsfabrik der ejedes af Vatikanet, den
italienske hær med våben da Etiopien blev invaderet i 1935. Nogle få år før
dette, nemlig i 1929, underskrev Vatikanet et konkordat med Italiens
hersker, den fascistiske diktator Mussolini. Dette konkordat kendes i
verdenshistorien som Lateranforliget.

Denne traktat indrømmede blandt andet Vatikanet betaling for de pavelige
besiddelser som kongeriget Italien havde overtaget i det nittende
århundrede. Dette område udgjorde godt og vel 40.000 kvadratkilometer inden
for Italiens grænser. Mussolini gav Vatikanet 675 millioner kroner i
erstatning. Han gik også ind på at lønne sognepræsterne i hele Italien. Lo
Bello fortæller at den italienske regering den dag i dag lønner mere end
30.000 præster, selv om Vatikanet sagtens selv kunne betale disse lønninger.

Konkordatet fritog også Vatikanet for at betale skat, og Mussolini lod endog
dette gælde Vatikanets indkomst fra forretningsforetagender. Den italienske
regering har i de senere år forsøgt at beskatte det udbytte Vatikanet har af
sine enorme investeringer, men først i 1968 blev det bekendtgjort at
Vatikanet omsider havde bøjet sig for den italienske regerings krav om at
betale skat af sit aktieudbytte.

Efter at have opregnet nogle af de mange firmaer som Vatikanet har store
interesser i, bemærker Lo Bello: "De nævnte oplysninger gør det ubehagelig
klart for en, hvor godt Vatikanet og dets mænd har sørget for at deres
firmas navn vil blive husket i forretningsverdenen."

Vatikanets og andre religiøse organisationers enorme forretningsbesiddelser
knytter dem uadskilleligt til forretningsverdenen. Hvor er de dog kommet
langt væk fra Jesu ord om de sande kristne: "De er ikke af verden." - Joh.
17:16.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 00:12

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> writes:

> [...]
> "prøver at sætte sig ind i det", kan man også "finde ud af", at den
> jødiske verdenssammensværgelse eller illuminati eller kommunisterne osv.

Det er i øvrigt mig, der trækker i trådene. Bare så I ved det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 08:34

Hvad er det for tråde kære ven

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 08:55

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> writes:

> Hvad er det for tråde kære ven

Dem allesammen.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 15:59

I universet

Fra : Stefan Holm

Dato : 20-04-05 18:34

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> writes:

> Hvad er det for tråde kære ven

Det er Peter der er inde i Kabalen.

--
Stefan Holm
"He discovered electricity, and used it to

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 00:11

> [...]

> så bare er blevet flyttet til et andet sogn for at dysse det ned, og hvor de
> så bare har fortsat deres skammelige adfærd, enda med pavens

Har du set tallene?

80 præster i Boston dømt for pædofili. 80. Firs. Det tal er så
latterligt højt, at det nærmest ikke _kan_ være rigtigt.

Næh, vi har snarere at gøre med den gode gamle "børn lyver jo
ikke"-myte, der fik brændt så mange tusinde "hekse" på bålet og har
skaffet uskyldige pædagoger nogle fantastiske domme på halsen.

Du kunne have godt af at læse Jan Guillou's Heksenes Forsvarer. Så
lærer man ikke at æde den slags historier råt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 08:34

Det er nu vist ikke myter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 08:54

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> writes:

> Det er nu vist ikke myter

Hvad er vist ikke myter?

Børn i 1700-tallet har redegjort for hvordan de under ledelse af
nabokonen red baglæns til Bloksbjerg på en ged. Det blev nabokonen
brændt for, for børnene kunne jo ikke lyve om sådan noget.

Børn i slutningen af det 20. århundrede (specifik sag fra Sverige) har
redegjort for, hvordan en mandlig pædagog tog dem med til pædofile
orgier, hvor fremtrædende politikere fra byen også deltog. Komplet med
sære kostumer og hemmelige kældre, som ingen pudsigt nok kunne finde
bagefter. I dag bliver man så ikke brændt, men bliver bare fængslet og
får sluttet sin karriere.

VOKSNE mennesker i tyverne verden over kommer pludselig - efter
samtale med en eller anden terapeut - i tanke om de vilde satanistiske
sex-orgier de blev tvunget ud i som børn. Typisk har byens spidser
også været involveret her. Mønsteret minder i øvrigt en del om måden
folk kommer i tanke om, at de har været kidnappet af rumvæsener,
bortset fra, at samfundet køber fortællinger om sexualforbrydelser,
men ignorerer dem om rumvæsenerne.

For ca. tyve år siden var det handicappede børn, der ved hjælp af en
staveplade med en pædagogs hjælp redegjorde for de sexuelle misbrug de
havde været udsat for i hjemmet.

Børn i Boston har gennem ti år redegjort for, hvordan mindst 80
katolske præster har foretaget sig ting, der gør, at de bør dømmes for
pædofili, men hvor ærkebiskoppen har fået sluttet sagen i mindelighed
(og det har sikkert været dyrt). FIRS. Jeg ved ikke hvor mange
katolske præster, der er i Boston ærkestiftet eller hvad det nu
hedder, men jeg tror ikke på, at der virkelig er så mange reelle
situationer.

Jagten på pædofile er en moderne heksejagt. Metoderne er præcis som
for 300 år siden. Vi har ikke lært en skid af historien. Børn
fortæller det, som de tror, at de voksne gerne vil høre og tilpas
mange ledende spørgsmål kan trylle en hvilken som helst fantastisk
fortælling frem.

Jeg afviser ikke, at der _er_ katolske præster, der har begået
dumheder og forbrydelser af denne art. Jeg tror bare ikke et øjeblik
på, at det er så udbredt, som man gerne vil gøre det til. Det gjorde
bemeldte ærkebiskop tydeligvis heller ikke. Ingen skal bilde mig ind,
at han dækkede over folk, som han troede var skyldige. Det er at
undervurdere ham groft.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 17:02

Ja Peter, nu er det jo en kendt sag at de Katolske præster ikke må gifte
sig, og det er jo en skandale i sig selv og det var jo heller ikke det
Paulus mente i 1 korinther 7:25-35 han mente bare at det var bedst for at
man kunne give jig fuldt ud i tjenesten for gud, så der ikke var noget der
distraherede, han var selv ugift men han sagde jo at det ikke var nogen synd
at gifte sig.
De Katolske præster har jo også i mange år villet have lov til at gifte sig,
men det må de stadig ikke.
Jeg kan sagtens følge dem, det må være dybt frostrerne når de har de
seksuelle lyster som de fleste mennesker har, og da især i denne her sexgale
verden.
Jeg er da godt klar over at mange mennesker er blevet falskeligt anklaget
for både det ene og det andet, ikke kun af børn men også af voksende ja enda
af gejsteligheden selv for egen vindings skyld, og for hævns skyld og af
mange andre grunde, og det var i den tid hvor kirken virkelig havde magt
over almindelige mennesker, da kunne biskopper og præster, hovedsagelig
katolikker og protestander få folk til hvad som helst bare de lovede dem at
de ikke kom i Helvede, sådan har præsterne brugt deres magt fro egen
vindings og for den fromme Paves skyld.
Men nu er der kommet andre tider, hvor kirken ikke har det samme greb i
folk, og folk er blevet mere oplyst omkring mange ting og først og fremmest
kan de selv læse deres Bibel, for det måtte de jo heller ikke i fortiden, ja
folk blev ligefrem brændt på bålet for at eje en Bibel, takket være den
fromme Pave.
Men nu har folk taget bladet fra munden og Paven har måttet undskylde mange
gange både for tidliger og nye søndere begået af hans præsteskab.
Her er lidt om de pædofile,
"I DET forløbne årti er cirka 400 katolske præster blevet anmeldt til kirken
eller til myndighederne for seksuelt misbrug af børn." Sådan skriver
U.S.News & World Report. For nylig blev der nær Chicago i Illinois holdt et
landsstævne for misbrugsofre. Mange fortalte ligeud om hvordan de var blevet
misbrugt af pædofile præster.

Avisen NCR (National Catholic Reporter) bemærker at der var et tema som gik
igen på konferencen: "Det første misbrug er seksuelt. Det andet, som er mere
smerteligt, er psykisk." Dette andet misbrug sker når kirken nægter at lytte
til ofrene, undlader at tage deres beskyldninger alvorligt og kun beskytter
de anklagede præster. "Retfærdigt eller ej," skriver NCR, "det katolske
præsteskab blev beskrevet som en gruppe syge og vildledte mennesker der
først og fremmest ønsker at sikre deres magt og privilegier i stedet for at
tænke på lægfolket." Adskillige talere fandt sørgelige paralleller til
reformationen, som fuldstændig splittede kirken i det 16. århundrede.

Ifølge Richard Sipe, en forhenværende præst der er blevet psykoterapeut og
ekspert i seksuelt misbrug begået af katolske gejstlige, vidner denne
institutionelle benægtelse om "en dyb, desperat og vidende personlig
indblanding i problemet". Han tilføjer: "Kirken véd og har længe vidst en
hel del om dens præsters seksuelle eskapader. Den har ladet som ingenting,
tolereret det, dækket over det og ganske enkelt løjet om deres mange
seksuelle aktiviteter."

Ikke overraskende sagsøger mange ofre kirken. NCR citerer en advokat der har
specialiseret sig i sådanne sager for at have sagt at der er pædofile
præster i alle kirkens 188 stifter i De Forenede Stater. Han siger at forlig
uden om domstolene har kostet kirken helt op til 2 millioner kroner pr.
søgsmål. U.S.News & World Report siger at sådanne sagsanlæg allerede har
kostet kirken over 2,5 milliarder kroner, et tal som måske vil komme op på
6,5 milliarder inden år 2000. Den canadiske presse har for nylig skrevet at
2000 ofre for børnemisbrug fra 22 børnehjem og sindssygehospitaler i kirkens
regi i Quebec sagsøger seks religiøse ordener for skadeserstatninger på
næsten 7 milliarder kroner.

Den førnævnte amerikanske advokat, som repræsenterer 150 ofre for pædofile
præster i 23 stater, siger at han aldrig har mødt en klient som var ivrig
efter at gå rettens vej. Alle havde først søgt at få retfærdigheden til at
ske fyldest "i kirkelig sammenhæng". NCR konkluderer: "Det lader altså til
at ofrene går til domstolene, ikke som den første udvej, men som den
sidste."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 17:22

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> writes:

> Ja Peter, nu er det jo en kendt sag at de Katolske præster ikke må gifte
> sig,

Ja. Og det er noget de godt ved og derfor noget de må tænke over, før
de beslutter sig til at blive præster.

> og det er jo en skandale i sig selv

Næ.

> "I DET forløbne årti er cirka 400 katolske præster blevet anmeldt til kirken
> eller til myndighederne for seksuelt misbrug af børn."

Som sagt: Heksejagt.

> U.S.News & World Report. For nylig blev der nær Chicago i Illinois holdt et
> landsstævne for misbrugsofre. Mange fortalte ligeud om hvordan de var blevet
> misbrugt af pædofile præster.

Ja. Falske minder er desværre noget, som de fleste ikke vil
anerkende. "Jeg kan huske, at det er sket, ergo er det sket."

så simpelt er det desværre ikke. Det er faktisk ret simpelt at plante
falske minder i folks hoveder.

Igen: Jeg siger ikke, at ingen af ofrene _er_ ofre. Jeg siger, at omfanget
er urealistisk og tyder på samme form for galimatias, som skabte
heksebrændinger for nogle århundreder siden og indenfor de sidste
årtier har bragt mange forældre og pædagoger i fedtefadet.

Katolske præster er nemme ofre på dette område, fordi de fleste af os
ikke-katolikker ikke er _helt_ trygge ved sådan nogle
cølibatister. "Der må jo stikke noget under."

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-04-05 23:28

Kevin Edelvang skrev Tirsdag den 19. april 2005 22:14 i beskeden
<4265669b$0$79459$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Det skal nok blive spændende.

Start med http://www.freenations.freeuk.com/news-2004-11-15.html og søg på
Vatican og weapons i Google... Der er rigeligt læsestof til et par
timer...

Henrik, Dianalund
"Herren lader ikke den retfærdige sulte,
men uretfærdiges krav afviser han" (Ordsp. 10:3).

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 17:07

Hej Henrik
Ja det er en ordenlig lusing til de fromme

KH Jørgen

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-05 20:58

Jørgen Primdahl skrev i 42656178$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> hans hellighed er så from at han nedlægger verdikanets andel i
> våbenindustrien og andre lyssky afærer som den katolske kirke har

Er du i besiddelse af dokumentation for disse påstande?

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:06

Godav Andreas
Hvis det er det du vil have så skal jeg nok fremskaffe dem.
I øvrigt har der da været masser af udsendelser i TV der bekræfter min
udtalelse, men det er måske gået din næse forbi, det er ellers ikke meget
der gør det.
KH Jørgen

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-05 21:20

Jørgen Primdahl skrev i 426564a6$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> I øvrigt har der da været masser af udsendelser i TV der bekræfter min
> udtalelse, men det er måske gået din næse forbi, det er ellers ikke

Jamen så kom med de beviser og den dokumentation du har, hvis du ellers har
noget???

Ham Donald har da vist rigtig haft dig til ubehagelig oplæring

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:29

Du er lige så stupid som du plejer at være Andreas

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-05 22:56

Jørgen Primdahl skrev i 42656a1d$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Du er lige så stupid som du plejer at være Andreas

Og som sædvanligt kan Donalds dukkedreng kun fremføre perfiditeter. Du har
haft en god læremester.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 19-04-05 23:27

Jørgen Primdahl skrev Tirsdag den 19. april 2005 22:06 i beskeden
<426564a6$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> I øvrigt har der da været masser af udsendelser i TV der bekræfter min
> udtalelse, men det er måske gået din næse forbi, det er ellers ikke meget

Han kan bare starte med at kigge på
http://www.freenations.freeuk.com/news-2004-11-15.html og så ellers søge
sig frem til resten...

Men det er altid nemmere at svine til med påstande om at det er
*U*dokumenteret...

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-04-05 00:02

Henrik Vestergaard wrote:

> Han kan bare starte med at kigge på
> http://www.freenations.freeuk.com/news-2004-11-15.html og så ellers
> søge sig frem til resten...

Jeg savner stadig overbevisende sager. Med mit "insiderkendskab" til Caritas
(har arbejdet i hovedafdelingen i Rom i et år) har jeg meget svært ved at
tro på, at de skulle være involveret i noget sådant. Og selvom en gren af
organisationen var, ville det på ingen måde være i overensstemmelse med
kirkens tro og lære.

> Men det er altid nemmere at svine til med påstande om at det er
> *U*dokumenteret...

Hvem sviner til? Altså udover sladderbærerne?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 17:17

Hej Kevin

Du har vist ikke fulgt med i kirkehistorien for de sidste 2000 år, eller har
du vendt det døve øre til og lukket øjnene

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 19:22

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> writes:

> Du har vist ikke fulgt med i kirkehistorien for de sidste 2000 år, eller har
> du vendt det døve øre til og lukket øjnene

Hej Jørgen!

Du kan vist ikke se skoven for bare træer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 17:14

Man kan vel ikke sige at det er at svine til hvis det er sandt det man
skriver, er der nogen der kan tilbagevise min påstand, hvad med dig Andreas
kan du du er jo ikke oplært af nogen, der er da kun dig der er så useriøs og
aldrig vil svare direkte på tingene

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-04-05 18:15

Jørgen Primdahl skrev i 42667fa6$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> [...]
> Andreas kan du du er jo ikke oplært af nogen, der er da kun dig der
> er så useriøs og aldrig vil svare direkte på tingene

Som sædvanligt har du vel ingen dokumentation for din påstand!

Du fremsatte påstande om at Vatikanet var indvolveret i våbenhandel, og at
du havde dokumentation derpå - hvornår kommer denne dokumentation, hvis du
altså har nogen?

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 20-04-05 19:22

Den er kommen Andreas men som sædvanlig så har du tyggegummi øjn

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-04-05 21:45

Jørgen Primdahl wrote:
> Den er kommen Andreas

Nej, den er ikke kommen. Med mindre du ander postulater for at være
dokumentation for andre postulater.

Jeg vil gerne se dokumentationen, vel at mærke reel dokumentation. Og så vil
det iøvrigt ikke overraske mig spor dersom der skulle vise sig at være hold
i postulaterne. Jeg har oftte hørt disse påstande fremført, men har hidtil
aldrig set noget der blot minder om egentlig dokumentation for sådanne
påstande.

Så hvis du kan sætte dig ud over det personfniddersnask Donald'en har
inficeret dig med, så kunne det måske være at du kunne formå dig selv at
fremkomme med en sådan dokumentation, dersom du altså har nogen ordentlig og
reel dokumentation.

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 21:51

For øvrigt var Verdikanets andel i våbenindustrien også hot stoff for nogle
år siden, at nægte det er det samme som at nynasisterne nægter at jøderne og
jehovas vidner var forfulgt under det 3 rige

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 22:24

> [...]

>år siden, at nægte det er det samme som at nynasisterne nægter at jøderne og
>jehovas vidner var forfulgt under det 3 rige

Nej, det er ikke det samme. *Alle* i Vesten (på nær nogle få nynazister)
ved, at jøder (og Jehovas Vidner) var forfulgt under det tredje rige. At
Vatikanet skulle have andel i våbenindustri er slet ikke i samme grad
noget, som alle ved, så den sammenligning er ikke god.

At den katolske kirke har haft problemer med præster, der misbrugte
børn, *er* alment kendt. Men det er våbenindustri-tingen altså ikke - i
hvert fald langt fra i samme grad.

/Rasmus
--
"Få ved, hvor uenige de er med sig selv."
- Frithiof Brandt

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 22:34

Jow man kan sagtens samligne de 2 ting for det handler om ikke at ville
indrømme tingene

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> skrev i en
meddelelse news:phta619csbmt56tb90j9m2ii4utbqp4r4o@4ax.com...

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-04-05 22:37

"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> mælte sligt:

>Jow man kan sagtens samligne de 2 ting for det handler om ikke at ville
>indrømme tingene

Muligvis, men eksemplerne er alligevel ikke sammenlignelige, fordi man
ikke kan indrømme det, man ikke ved. For at indrømme noget, skal man
vide, at det er sandt. Og hvor folk *ved*, at det tredje rige forfulgte
jøder, så *ved* folk ikke, at Vatikanet har andel i våbenhandel.

/Rasmus
--
"Homo sum: humani nil a me alienum puto"

Fra : Jørgen Primdahl

Dato : 19-04-05 22:42

Nej det er korekt, hvis de ikke ved det

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> skrev i en
meddelelse news:lbua611odq7brcb7bfj3rjg3cel951n9j3@4ax.com...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 00:08

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*gmail.com> writes:

> Ratzinger er en ældre herre - han blev netop for tre dage siden 78 - og
> kommer næppe til at sidde så længe som Johannes Paul II.

Jajaja. Behøver jeg minde om John XXIII?

Vi får sikkert åbnet endnu et vatikanerkoncil

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-04-05 00:48

Peter B. Juul wrote:

> Jajaja. Behøver jeg minde om John XXIII?

Må han nu ikke hedde Johannes mere?

> Vi får sikkert åbnet endnu et vatikanerkoncil

Gerne for min skyld

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-04-05 01:04

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> writes:

> Må han nu ikke hedde Johannes mere?

Det er sådan lidt for hiphoppet til mig, det der "Yo annes!" som
latinerne kører på med.

> Gerne for min skyld

Ja. Et lille nøk til, så er I lutheranere.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Cyril Malka

Dato : 20-04-05 08:07

On Tue, 19 Apr 2005 19:42:14 +0200
"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote:

> Og det kan også kun glæde mig.

Hehe, det undrer mig ikke, at du glæder dig over valget af Ratzinger...

Ja... Hurra... Lad da den katolske kirke blive bombet tilbage til
middelalderens mørke tider... Det arbejde ellers nået med VatikanII
konciliet er snart ved at være slået tilbage.

> [...]
> Benedikt XVI fået en meget from pave, der ligesom den forrige er
> særdeles hengiven til Kristus, som jo er kirkens ypperstepræst og

.... og som fortsætter den traditionalistiske tankegang, nær integrismen,
ved at støtte det ekstremistiske højre fløj...

Det eneste, der er godt at sige om den pave er, at han er 78 og vil ikke
vare længe... Kardinalerne er vel ikke interesserede i endnu en pave,
der holder fast ved roret i 20 år (omend Ratzinger ser ud til at være i
fin form og kan forbavse mange).

--

Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org

Fra : Cyril Malka

Dato : 20-04-05 08:09

On Tue, 19 Apr 2005 22:00:47 +0200
"Jørgen Primdahl" <primdahl@hotmail.com> wrote:

> Det tror jeg ikke kære ven, men du har nok læst for lidt, i hvert fald
> er der klare beviser for min påstand.
> Kan du modbevise det ?

Nu kommer *du* med et anklage, så det ville være dig, der skal fremkomme
med støtte for din argument...

Ellers kan alle fyre hvad som helst af og vente på at andre finder
dokumentation mod ens udtalelese.

Fra : Cyril Malka

Dato : 20-04-05 08:11

On Tue, 19 Apr 2005 22:25:07 +0200
> [...]

> præsterne så bare er blevet flyttet til et andet sogn for at dysse det
> ned, og hvor de så bare har fortsat deres skammelige adfærd, enda med

Du talte om våben...

Lad os blive på ement.

Kom da frem med noget...