Araber leder messiansk menighed
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 21:01

(det stod i Udfordringen den 14. april 2005, side 10)

Kom ikke og sig, at Gud ikke har humoristisk sans ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 17-04-05 21:35

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> (det stod i Udfordringen den 14. april 2005, side 10)
>
> Kom ikke og sig, at Gud ikke har humoristisk sans ...

Gud elsker alle sine børn, uanset hudfarve
og anden oprindelse.

Mvh.Bodil.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 22:03

"Bodil Grove Christensen" skrev

[ ... ]

> Gud elsker alle sine børn, uanset hudfarve
> og anden oprindelse.

Ja SELVFØLGELIG, Bodil - det er slet ikke heri humoren er ...

File-number: 3951

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-04-05 22:51

"Jesus-loves-you" skrev

> "Bodil Grove Christensen" skrev
>
> [ ... ]

> Ja SELVFØLGELIG, Bodil - det er slet ikke heri humoren er ...

En messiansk menighed er en *jødisk* menighed.

De vidner om Jesus blandt *jøder*, herunder de ortodokse.

Men de ortodokse anser jo de *fremmede* som hedninger.

De fremmede måtte således IKKE betræde templet i Jerusalem, læser vi om i
NT.

Men her har Gud sat en såkaldt *fremmed* (dog *jøde* i Guds øjne, apropos
Rom.2,29) som leder.

Det ér da en provokation af format (overfor de ortodokse) ...

-

Det er jo som om Gud med dette (mellem linierne) spørger de ortodokse jøder
(og andre):

- "Er det reglerne eller *kærligheden* du vil følge?"

(Apropos bl.a. 2.Mos. (Ex) 12,48-49; 22,21; 23,9.
3.Mos (Lev) 19,18.33-34; 24,22; 25,23.
4.Mos (Num) 15,16.26.29.
5.Mos (Deu) 1,16-17; 10,17-19; 24,14.17)

-

*Only* for christians:

Til fred har Kristus kaldet os, israeler som palæstinenser ...

Heaven-Break:
(2005-04-17, CET 23:48)
- "Amen."

.... thi i Kristus er vi alle én (Gal.3,28).

Love You, DAD ...

File-number: 3952

Fra : Brahmamurti

Dato : 18-04-05 07:43

Snip
> - "Er det reglerne eller *kærligheden* du vil følge?"

Hvis du har kærligheden, som følger du "reglerne", hvis du ikke har
kærligheden, så kæmper du med at følge "reglerne"... og dog... nogle
kæmper ikke, de afskriver bare reglerne og følger deres egne regler
eller falske profeters regler.

Det er dog bedre at kæmpe fordi:

Matt 24 v11 Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild. v12
Og fordi lovløsheden tager overhånd, skal kærligheden blive kold hos
de fleste.

LOVLØSHED = KOLD KÆRLIGHED

Og så kommer løftet:
v13 Men den, der holder ud til enden, skal frelses.

Et andet løfte:
v6 Og han sagde til mig: »Det er sket. Jeg er Alfa og Omega,
begyndelsen og enden. Den, der tørster, vil jeg give af kilden med
livets vand for intet. v7 Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil
være hans Gud, og han skal være min søn.

Den, der sejrer...

Hvis du har nåden, så følger du loven. Havde Kristus nåden? Ja! Fulgte
han loven? Ja!

Luk 6,v46 Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad
jeg siger?

Venlig hilsen
Brahmamurti

Guds Profet er på jorden... igen! www.maitreya.org

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-05 12:00

"Brahmamurti" skrev

> [...]
> han loven? Ja!
>
> Luk 6,v46 Hvorfor siger I: Herre, Herre! til mig, når I ikke gør, hvad

Eller der der måske nok ikke snarrere tale om en *falsk* profet, apropos
Jesu advarende ord (Matt.24,11.23-28) ...

Mht. afføring - øh sludder - *afsløring*. Se mere herom i indlæg ...
3878 news:60Q6e.111643$Vf.4177147@news000.worldonline.dk
3881 news:uNS6e.111677$Vf.4177271@news000.worldonline.dk

Ønskes oplysninger om teologien bag disse *fremmede* religioner
da kontakt Dialogcentret http://www.dci.dk/

File-number: 3957

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-04-05 14:30

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Bodil Grove Christensen" skrev
>
> [ ... ]

> Ja SELVFØLGELIG, Bodil - det er slet ikke heri humoren er ...

Personligt synes jeg slet ikke, at det er morsomt,
sådan at dele folk op efter noget, de slet ikke har
herredømme over (deres fødsel).
Men jeg kan godt se komikken i det.

Mvh.Bodil.

Fra : Vidal

Dato : 18-04-05 12:28

Jesus-loves-you wrote:
> (det stod i Udfordringen den 14. april 2005, side 10)
>
> Kom ikke og sig, at Gud ikke har humoristisk sans ...

Arabere kan vel også være jøder.

Eller er det en kristen, messiansk menighed?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-05 12:46

"Vidal" skrev

[ ... ]

> Arabere kan vel også være jøder.

Nej (ikke ifølge GT: arabere nedstammer fra Ismael; jøder fra Isak).

> Eller er det en kristen, messiansk menighed?

Ja (og dette burde jeg måske have præciseret).

Info: 3904 news:tWy7e.112614$Vf.4178046@news000.worldonline.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 3958

Fra : Vidal

Dato : 18-04-05 13:04

Jesus-loves-you wrote:
> "Vidal" skrev
>
> [ ... ]

> Nej (ikke ifølge GT: arabere nedstammer fra Ismael; jøder fra
Isak).

Hvis Henrik kan være jøde, kan en araber vel også?

> Ja (og dette burde jeg måske have præciseret).

Nåja, arabere kan jo også være kristne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 18-04-05 13:31

"Vidal" skrev

[ ... ]

> Hvis Henrik kan være jøde, kan en araber vel også?

Tænk ... jeg vidste ikke, at Henrik er fra GT-tiden!

Hvordan er han kommet hertil (anno 2005 e.Kr.) ?

Har han en tidsmaskine ?

Hvor har han den fra ?

-

Jeg kendte engang en mand, som søgte optagelse i et jødiske samfund, men
det kunne han ikke, fordi han kun var 1/8-del jøde.

Han blev meget skuffet og følte sig vraget af Gud.

Sjovt nok bevirkede dette, at han kom til *personlig* tro på Jesus, og fra
at han - mildelst talt - var ekstrem selvoptaget med konstant spejling i
andre menneskers opmærksomhed (en narcissistisk forstyrrelse), blev han
noget af det kærligste menneske ...

Og så blev han - for resten - også en vaskægte *jøde* i Guds øjne (Rom.2,29)

> Nåja, arabere kan jo også være kristne.

Arh ... hvor du dog driller i dag ...

Har du drukket dig *fuld* i Guds-kærlighed og er blevet drillesyg ? ....

Memory:
3960 news:vcN8e.113294$Vf.4181231@news000.worldonline.dk

Nå ... spøg til side. Når man bruger ordet 'messiansk' fx. i ordvalget 'en
messiansk jøde', da forstås der normalt med ordbetegnelsen en jøde-kristen,
for at skelne disse fra de andre jøder (navnlig de ortodokse) ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 3962

Fra : Vidal

Dato : 18-04-05 18:58

Jesus-loves-you wrote:
> "Vidal" skrev
>
> [ ... ]

> Tænk ... jeg vidste ikke, at Henrik er fra GT-tiden!

Findes der ikke jøder idag?

> Hvordan er han kommet hertil (anno 2005 e.Kr.) ?

Med taxa.

> Har han en tidsmaskine ?

Måske. Vi kan jo spørge ham.

> Hvor har han den fra ?

Det ved jeg ikke.

> Jeg kendte engang en mand, som søgte optagelse i et jødiske samfund, men
> det kunne han ikke, fordi han kun var 1/8-del jøde.

Nå, jeg troede, når man konverterede, blev man betragtet
som jøde.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Henriksen

Dato : 23-04-05 14:09

Jesus-loves-you wrote:
> Kom ikke og sig, at Gud ikke har humoristisk sans ...

Nu har jeg læst en del af dine indlæg. Lad mig lige slå fast:

1. Du overtræder 2. bud.
2. Du er yderst tæt på at overtræde grænsen til blasfemi. Det tilkommer
ikke dig at tale og skrive om hvad Han tænker, mener tror og gør. Det er
snart 2000 år siden, nogen har haft en direkte "telefonlinie" til Ham,
og du er ikke den næste til at have det. Du ved ingenting om noget som
helst, og ønsker Han, at det skal være anderledes, lader Han dig (og
alle os andre) det vide.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-04-05 14:38

"Anders Henriksen" skrev

> [...]
> og du er ikke den næste til at have det. Du ved ingenting om noget som
> helst, og ønsker Han, at det skal være anderledes, lader Han dig (og

Jeg takker den herre mange gange for *konstruktiv* kritik; idet FALSK
profeti faktisk er en ret alvorlig sag (jævnfør 5.Mos.13,1-).

Hvis du er interesseret i at læse og kommentere mere herom, da læs fx ...

Date: 18. april 2005 CET 12:15
Subject: Re: Profeti om Islams undergang
3955 news:MOL8e.113275$Vf.4181113@news000.worldonline.dk

Læs evt. også ...

Date: 23. april 2005 CET 10:46
Subject: Helligånden er Jesus, blot på en ny måde
4012 news:uYnae.114038$Vf.4187632@news000.worldonline.dk

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 4024

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 23-04-05 18:04

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> [...]
> profeti faktisk er en ret alvorlig sag (jævnfør 5.Mos.13,1-).
>
> Hvis du er interesseret i at læse og kommentere mere herom, da læs fx ...

Læs endvidere ...

Date: 23. april 2005 CET 19:01
Subject: Nu tør jeg kalde ham Far
4032 news:Ecvae.114123$Vf.4188256@news000.worldonline.dk